مکمل بنزین
خبر

مرسدس R50 یک محصول خاص برای نمایشگاه پاریس

شایعات در هفته‌های اخیر در ارتباط با فعالیت مرسدس AMG بر روی یک ابراتومبیل برای رقابت با AM-RB 001 که توسط استون مارتین و ردبول طراحی شده، زیاد به گوش می‌رسید. در حال حاضر جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر شده است. این پروژه که به عنوان R50 شناخته می‌شود، با هدف پر کردن شکاف بین خودروهای سوپراسپرت و نمونه اولیه این خودروها طراحی شده است. R50 از لحاظ وزنی بسیار سبک خواهد بود. وزن این خودرو حدود 2900 پوند در نظر گرفته شده، که مقدار قابل توجهی از خودروهای سبک دنیا مانند مک لارن P1 (3285 پوند)، لافراری (3500 پوند)، و یا پورشه 918 اسپایدر (3600 پوند) سبک‌تر است.

Mercedes-Benz-Vision_Gran_Turismo

در مورد موتور پروژه R50 حرف و حدیث زیادی مطرح است اما خیلی‌ها اعتقاد دارند، مرسدس از یک پیشرانه ترکیبی با موتور ۱.۶ لیتری V6 در این خودرو استفاده خواهد کرد. برخی دیگر اعتقاد دارند مرسدس از پیشرانه ۲.۰ لیتری AMG با چهار توربو شارژر در این خودرو بهره خواهد گرفت که قدرت خروجی آن بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار خواهد بود. با این وزن کم و موتور قدرتمند می‌توان انتظار داشت که R50 در کمتر از ۲ ثانیه به شتاب ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا