Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی کوتاه به جیپ رنگلر 2017

خودروهایی که نشان جیپ را یدک می‌کشند کم نیستند. اما یک خودرو هست که بیش‌ترین همانند را در این خانواده دارد، خودرویی که همه جا می‌رود و همه کاری انجام می‌دهد‌. بدون شک این‌ها ویژگی‌های رنگلر است، رنگلری که سیر تکاملی بسیار محتاطانه‌ای داشته است. سیستم تولید و انتقال نیروی این خودرو هنوز هم مورد تقدیر طرفداران است، اما آن‌ها به تغییرات به وجود آمده در طراحی بدنه بیرونی و داخل کابین خودرو با شک و تردید می‌نگرند و حتی برخی از آن‌ها این تغییرات را مردود می‌شمارند. برای مثال، وقتی که رنگلر سری‌های CJ را در سال 1987 جایگزین کرد، چراغ‌های جلوی مستطیلی شکل آن محکوم به یک بدعت‌گذاری جدید شدند. به تبع آن، گلگیرهای مربعی، ورقه‌های فلزی بدون خم‌شدگی، اتصالات در معرض دید و امکانات مفید داخل کابین آن، اصرار زیادی برای نشان‌دادن ورود این خودرو به عصر خودروهای لوکس داشتند.

2017-Jeep-Wrangler-104-876x535 (Copy)

 

رنگلر در دو سبک بدنه عرضه می‌شود، رنگلر پایه دو درب و رنگلر آنلیمیتد چهار درب. هر دو خودرو از یک موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر V شکل (با نیروی خروجی 285 اسب‌بخار و گشتاور خروجی 260 پوند-فوت) بهره می‌برند، موتوری که توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی (به صورت استاندارد) یا یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک، گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. ارتفاع سواری این خودرو از 8.3 تا 10 اینچ متغیر است. طیف وسیعی از تجهیزات جانبی جیپ و موپار برای بهبود توانایی‌ها و ظاهر این خودرو وجود دارد.

ویژگی‌های جدید این رنگلر:

با توجه به اینکه یک رنگلر کاملا جدید برای سال 2018 درنظر گرفته شده است، ویرایش فعلی که به عنوان مدل سال 2017 عرضه می‌شود، تنها بروزرسانی‌هایی جزئی خواهد داشت: چراغ‌های جلو و مه‌شکن 17 رنگلر به صورت استاندارد برروی تیپ‌های صحرا و روبیکن و به صورت اختیاری برروی رنگلر اسپرت و اسپرت S موجود خواهند بود. همچنین به صورت اختیاری به مدل‌های اسپرت ‌S و روبیکن یک پکیج مخصوص آب و هوای سرد اضافه می‌شود. این پکیج شامل تایرهای ۱۷ اینچی TAKOS2 ‌BFGoodrich ، یک گرم‌کننده موتور، سیستم گرمایش صندلی‌ها، یک سری امکانات برقی (آینه‌های برقی دارای سیستم گرمایش‌، شیشه‌های برقی یکبار لمس، قفل‌های برقی، قفل‌های بدون نیاز به کلید) و کف‌پوش‌های مناسب برای همه نوع آب و هوا و با عمر زیاد می‌شود.

2017-Jeep-Wrangler-108-876x535 (1) (Copy)

چیزهایی از این خودرو که مورد علاقه ماست:

از نسخه‌های اولیه این جیپ که مربوط به جنگ جهانی دوم است تاکنون این خودرو همیشه قابلیت رفتن به همه جا را داشته است و اجداد غیرنظامی آن نیز این ویژگی اساسی را حفظ و آن را تقویت کرده‌اند. ساختار بدنه بر روی فریم آن تصمیمی صحیح برای حفظ ویژگی آفرود آن است و ویژگی‌هایی مانند قرارگیری صفحه ترمزها در زیربدنه، محورهای صلب در جلو و عقب خودرو به همراه دیفرانسیل قفل شونده، سیستم کنترل hill descent (سیستمی که به راننده اجازه می‌‌دهد بدون فشردن ترمز خودرو را در شرایط سخت کنترل کند)، توانایی جداسازی میله تعادل جلو به صورت الکتریکی، ارتفاع سواری زیاد، فاصله بین دو محور کم و زوایای مجاورت و خروج طراحی شده برای حرکت برروی سنگ‌های بزرگ، رنگلر را به یک قهرمان تبدیل کرده است که می‌تواند در این مورد شاسی‌بلندهای کوچک‌تر را شکست دهد.

2017-Jeep-Wrangler-119-876x535 (Copy)

چیزهایی از این خودرو که مورد علاقه ما نیست:

ویژگی‌هایی که رنگلر را برای راندن در شرایط سخت و ناهموار اینقدر توانا کرده‌است، ارتفاع زیاد سواری و قابلیت بالای ارتجاع در سیستم تعلیق، برای رانندگی روزانه، حداقل طبق استانداردهای شاسی‌بلندهای کراس‌اور مدرن‌، کمی نامطلوب هستند. سروصدای موجود در کابین بسیار زیاد است. حرکات بدنه بیش از اندازه است و مرکز ثقل بالا، تایرهای برجسته و مسافت طی شده پس از ترمز زیاد، برای پاسخ‌های سریع مناسب نیستند. پایداری خودرو در سرعت‌های زیاد پایین است، که خطر واژگونی خودرو را افزایش می‌دهد. مشخصات نظامی خودرو و وزن سنگین آن از نظر استانداردها، موجب می‌شود که شتاب خودرو زیاد خوب نبوده و مصرف سوخت آن نیز بالا رود.

جمع‌بندی نهایی:

این خودرو برای استفاده روزانه چندان مناسب نیست، اما وقتی صحبت از رانندگی در صخره‌ها، گل و لای یا شنزار می‌شود، این بول‌داگ آمریکایی یک قهرمان واقعیست.

2017-Jeep-Wrangler-114-876x535 (Copy)

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.