مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

هیوندایی از نسل جدید I30 پیش از نمایشگاه پاریس، پرده‌برداری کرد

هیوندایی به‌طور رسمی از نسل سوم I30 به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین هاچبک‌های ۵ درب دنیا، پرده برداشت. مدل جدید I30 از طراحی اسپرت‌تری برخوردار است و برنامه‌ریزی‌های هیوندایی به‌گونه‌ای تنظیم شده که قرار است در نمایشگاه پاریس، این خودرو زیبا به‌نمایش گذاشته شود.

2017-hyundai-i30-1

طراحی، توسعه، آزمایش و تولید این مدل در اروپا انجام شده،  و از لحاظ ابعادی نیز 4340 میلی متر طول، 1795 میلیمتر عرض و 1455 میلی متر ارتفاع خواهد داشت، و فاصله بین دو محور این خودرو به 2650 میلی متر می‌رسد. این به این معنی است که I30، در حدود 40 میلی متر در طول، 15 میلی متر در عرض رشد داشته اما ارتفاع آن حدود ۱۵ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. صندوق عقب این مدل جدید نیز 395 لیتر حجم دارد که یک فضای عالی برای یک خودروی هاچبک محسوب می‌شود، این فضا حدود 15 لیتر بیشتر  از یک فولکس واگن گلف است که با تا شدن صندلی‌های عقب به 1301 لیتر افزایش می‌یابد.

2017-hyundai-i30-5

در داخل کابین نیز، هیوندایی تغییرات اندکی را اعمال کرده و در مرکز داشبورد از یک صفحه نمایش ۸ اینچی استفاده کرده است. این صفحه نمایش که سازگار با اپل CarPlay و Android Auto است، اجازه می‌دهد تلفن همراه سرنشینان از طریق القاء شارژ شود. به‌طور کلی فضای داخلی بسیار راحت و خوب طراحی شده و با یک سانروف پانوراما تکمیل شده است.

2017-hyundai-i30-3
طیف گسترده موتورهای I30 شامل سه موتور بنزینی و سه موتور دیزلی می‌شود. این پیشرانه ها از نوع ۴ سیلند ۱.۴ لیتری با ۹۹ اسب بخار قدرت و ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر با ۱۱۸ اسب‌بخار قدرت، 1.4 لیتری T-GDI موتور چهار سیلندر با ۱۳۸ اسب‌بخار قدرت، 1.6 لیتری DOHC با سه قدرت خروجی ۹۴، ۱۰۸ و ۱۳۴ اسب بخار، خواهند بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا