Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به ۵ خودرو ۵ سیلندر فراموش شده!

خودروهایی با موتور چهار، شش و هشت سیلندر در جهان به وفور یافت می‌شوند، اما خودروهایی با موتور پنج سیلندر به سختی پیدا می‌شوند. چهل سال قبل، آئودی اولین موتور ۵ سیلندر گازوئیلی که دومین نسل آئودی ـ۱۰۰ بود را تولید کرد و برخلاف دیگر کارخانه‌ها که پابند تولید موتورهای ۴، ۶ و ۸ سیلندر بودند، به تولید خودروهای ۵ سیلندر ادامه داد. تا سال ۲۰۱۰ میلادی موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری TSFI این کارخانه ۷ بار عنوان ((موتور برتر سال)) را بدست آورد. آیا می‌دانستید آئودی تنها کارخانه تولید کننده موتورهای ۵ سیلندر نیست؟ در این مقاله نگاهی به ۵ مدل خودرو فراموش شده با موتور۵ سیلندر می‌اندازیم.

۵) آکورا Vigor

acura-vigor-696x426

هوندا برای تولید موتورهای ۴ سیلندر با سوخت بهینه در بین کارخانه‌های اتومبیل شناخته شده‌است، درحالیکه آکورا Vigor با موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری ساخته و در مقیاسی بیشتر از مدل Accord تولید شد. این مدلی بود که مابین دو مدل Integra و Legend از این کارخانه به بازار عرضه شد. نکته جالب توجه در مورد نصب موتوراین مدل طوری به‌نظر می‌رسید که بر روی محورعقب خودرو باشد که درواقع موتور در محور جلو سوار شده‌بود.

۴) مرسدس ـ بنز W123

mercedes-benz-w123-696x426

مرسدس بنز موتور دیزلی ۵ سیلندر را برای مدل W123 طراحی کرد که در زمان خودش بی‌نظیر و ایمن‌ترین خودرو محسوب می‌شد. بعضی از کارشناسان خودرو معتقدند یکی از دلایل اصلی مشهور شدن مرسدس بنز در آمریکا در دهه ۱۹۸۰ میلادی این مدل اتومبیل بود.

۳) لند‌روور Defender

land-rover-defender-696x426

لندروور موتور ۵ سیلندر Td5 دیزلی را با این مدل در سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه کرد. در سال ۲۰۰۷ موتور توربوشارژ را جایگزین موتور Td5 برای مصرف بهینه سوخت این مدل کرد.

۲) ولوو  ۸۵۰R

volvo-850r-696x426

همانند آئودی، ولوو موتورهای ۵ سیلندر را برای مدل‌های مختلف استفاده‌کرد، که یکی از آنها مدل ۸۵۰R بود. این مدل تنها بین سال‌های ۱۹۹۶ الی ۱۹۹۷ با موتور توربوشارژ ۵ سیلندر ۲.۳ لیتری تولید شد.

۱) فورد Focus RS

ford-focus-rs-2-696x426

فورد سری اولیه Focus RS را با موتور ۵ سیلندر تنها به بازار اروپا عرضه کرد. این مدل همانند آئودی موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری داشت که در میان اروپاییان، یک مدل محبوب از این کارخانه بود. با تولید مدل جدید این سری توسط فورد، این مدل ۵ سیلندر فراموش و در خاطره‌ها محو شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.