مکمل بنزین
گوناگونخبر

این 5 خودروی جذاب به حراجی سیلورستون می‌روند!

علاقه‌مندان بسیار زیادی در سراسر دنیا هستند که حاضرند مبالغ قابل توجهی را برای خودروهای خاص، کلاسیک و منحصر به فرد هزینه کنند. به همین دلیل همه ساله حراجی‌های متعدد و معتبری برگزار می‌شوند که در آنها این گونه محصولات به نمایش در می‌آیند. معمولا کلکسیون داران و افراد ثروتمند پای ثابت حضور در این محافل هستند. یکی از این حراجی‌های معتبر که به ارائه مدل‌های خاص و تک معروف شده، حراجی سیلورستون نام دارد که قرار است ظرف چند روز آینده 68 خودرو را در مجموعه سالن پرایو، واقع در کاخ Blenheim انگلستان به چکش حراج بگذارد. در این بین می‌خواهیم 5 خودرو، از مدل کلاسیک گرفته تا سوپر اسپرت، که نسبت به بقیه جذابتر هستند را به شما معرفی کنیم.

1- لامبورگینی آونتادور SV رودستر

lamborghini-aventador-sv-roadster

شاید بتوان عنوان گل سرسبد این حراجی را به لامبورگینی آونتادور SV رودستر مدل 2016 اختصاص داد، مخصوصا اینکه این خودرو یکی از 500 دستگاه تولید شده در دنیا باشد. انتظار می‌رود این خودرو با قیمت پایه 630 تا 680 هزار دلار به حراج گذاشته شود ولی مطمئنا قیمت نهایی خرید آن بسیار بالاتر از این خواهد بود. نکته جالب اینکه در صفحه کیلومتر این لامبورگینی عدد 38 مایل بعنوان مسافت طی شده ثبت شده، یعنی خریدار با خوش شانسی یک خودروی صفر کیلومتر لامبورگینی را بدون طی کردن مراحل ثبت نام و گزینش، صاحب می‌شود. علاوه براین، رنگ بدنه خاص نقره‌ای Grigio Estoque و تریم داخل کابین قرمز و مشکی رنگ آن هم جذابیت بسیار خاصی به این خودرو، که سریعترین مدل کانورتیبل ساخته شده توسط لامبورگینی می‌باشد، بخشیده است.

2- جگوار XK150 کوپه مدل 1959

jaguar-xk150

اگر از علاقه مندان به خودروهای کلاسیک مخصوصا از نوع انگلیسی هستید، جگوار XK150 3.4 S Drophead کوپه حتما نظر شما را به خود جلب می‌کند. قیمت تخمینی حراج برای این خودرو چیزی بین 170 تا 210 هزار دلار است. این جگوار در دو حالت فرمان راست و چپ ساخته شده که این مدل یکی از 37 مدل تولید شده با فرمان راست است. براساس شناسنامه رسمی این خودرو، یعنی Heritage Certificate، سال ساخت آن به 29 ماه مه 1959 برمی‌گردد که همان زمان به یک مشتری در شهر لندن تحویل داده شده بود. نکته جالب در مورد این جگوار، فابریک بودن پیشرانه، بدنه و شاسی آن است و اینکه مجموع مسافت طی شده با آن در این مدت، به 80 هزار مایل می‌رسد.

3- مرسدس بنز Evolution II  190E  مدل 1990

1990-mercedes-benz-190-e

تولید مرسدس بنز 190E در نسخه اسپرت 2.5-16 Evolution II با 235 اسب بخار خروجی، یک تقابل جدی بین دو رقیب آلمانی، یعنی بنز و بی‌ام‌و بود. این خودرو برای رقابت مستقیم با نسخه اسپرت بی‌ام‌و E30 M3 توسعه یافت و 25 سال پیش، برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. مرسدس بنز تنها 502 دستگاه از این نسخه را تولید کرد که همه آنها از طریق ثبت پیش سفارش، به فروش رسیدند. خودرویی که قرار است در این حراجی شرکت کند، شماره 452 از این تولیدات است و صاحب فعلی آن یک کلکسیونر بزرگ می‌باشد که 10 سال پیش آنرا خریداری کرده است. جالب اینجاست که این خودرو فقط 885 مایل مسافت طی کرده و هنوز برخی برچسب‌های خودرو که هنگام خروج از خط تولید همراهش بوده، در  قسمت‌هایی از داخل کابین به چشم می‌خورند. قیمت موردنظر برای این مرسدس بنز اسپرت بین 234 تا 287 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

4- فراری 550 مارانلو

ferrari-550-maranello

یکی از محصولات پرطرفدار و خاطره انگیز فراری، مدل 550 مارانلو است که در سال‌های بین 1996 تا 2002 میلادی تولید می‌شد. این خودرو به یک پیشرانه 5.5 لیتری 12 سیلندر مجهز شده که در قسمت جلو قرار گرفته و توانایی تولید 478 اسب بخار خروجی را دارد. فراری حاضر در این حراجی ساخت سال 1998 است و در طول عمر تقریبا 20 ساله خود، فقط 1997 مایل جابه‌جایی داشته است. به گفته صاحب فعلی، این خودرو در بهترین شرایط ممکن نگهداری شده و تمامی مسائل مربوط به آن، مستقیما زیر نظر کارشناسان فراری صورت گرفته است. همچنین گفته شده این خودرو تا به امروز طعم برف و باران را نچشیده و فقط در شرایط آب و هوایی خشک و مطلوب استفاده شده است. قیمت پیشنهادی برای حضور فراری 550 مارانلو در این حراجی، چیزی بین 240 تا 290 هزار دلار می‌باشد.

5- بنتلی S2 مدل 1960

bentley-s2

این خودروی کلاسیک از طرف بنتلی، با قیمت تخمینی 20 تا 26 هزار دلار، یکی از ارزانترین نمونه‌های حاضر در حراجی سیلورستون خواهد بود. بنتلی این مدل را در سال 1960 میلادی تولید کرده و در یک دوره در اختیار بازیگر و کمدین انگلیسی، بیلی کانلی قرار داشته است. به‌نظر نمی‌رسد قیمت نهایی خرید آن به چند صد هزار دلار برسد اما شاید اهمیت آن از این جهت باشد که این مدل نقطه آغازی برای استفاده پیشرانه‌های 8 سیلندر توسط کمپانی بنتلی محسوب می‌شود. رنگ بدنه این خودرو خاکستری و تزئینات داخل کابین آن کاملا چرم دست دوز است. همچنین بنتلی S2 مورد نظر در طول عمر خود، 39 هزار مایل کارکرد داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا