مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی گریت‌وال استید مدل ۲۰۱۷

محصولات ارزان قیمت گریت‌وال برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به بازارهای جهانی عرضه شدند. گریت‌وال به‌عنوان یک شرکت تولیدکننده خودرو در چین، بیشتر به اسم خودروهای پیکاپ مشهور است. ماموریت این پیکاپ تصاحب بازاری بوده که خریداران در آن تمایلی به داشتن میتسوبیشی تریتون یا ایسوزو D-MAX فوتونTunland دارند. گریت‌وال برای اینکه بتواند در بازار موفق باشد راه سختی در پیش دارد و باید با افزایش نمایندگی ها و ارائه خدمات پس از فروش دقیق، نظر مشتریان را به خود جلب کند. افزایش فروش جهانی علاوه بر اینکه به خودروهای با کیفیت نیاز دارد، بخش ارائه خدمات پس از فروش نیز بسیار مهم است و باعث می‌شود، خریداران به سمت شرکت‌های نوپایی مانند گریت‌وال سرازیر شوند. این شرکت از سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ حدود ۴۵۰۰۰ دستگاه خودرو در بازارهای خارج از چین فروش داشته و این یک آمار خوب برای این شرکت محسوب می‌شود.

great-wall_steed_review

چه چیزی در گریت‌وال استید وجود دارد که شرکت آن را پیشنهاد می‌دهد؟ قیمت منطقی، خریداران می‌توانند با قیمت 24،990 دلار مدل بنزینی  4×2 دو کابین، 26،990 دلار  مدل 4 × 2 دیزلی دو کابین و 29،990 دلار نسخه 4 × 4 دیزلی را سفارش دهند. استید با موتورهایی عرضه شده که استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب کرده‌اند. این خودرو در قلب خود از موتورهای 2.0 لیتری توربو دیزل و ۲.۴ لیتری بنزینی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۰۰ الی ۱۱۰ کیلووات قدرت را دارند. ما در این بررسی ۱۲۰۰ کیلومتر را با موتور دیزلی این خودرو گذراندیم و در طول این مسیر مصرف سوخت ۸.۷ لیتری را به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نشان داد. کاملا واضح است که موتور ۳.۰ لیتری D-MAX از موتور استید عملکرد قدرتمندانه‌تری دارد، حتی زمانی که از گیربکس شش سرعته دستی در گریت‌وال شما استفاده شده باشد، بازهم این موتور قدرت کمتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما درکل موتور پاسخگویی خوبی با گیربکس دستی دارد و رانندگی با این خودرو را هیجان‌انگیز می‌کند. سیستم تعلیق بورگ وارنر 4×4 نیز عملکرد شکوهمندانه‌ای دارد که باعث می شود خودرو حرکات ناگهانی در شرایط آفرود نداشته باشد و ضربات وارد بر کابین را تا حد زیادی از بین ببرد.

great-wall-steed-cabin

موتور بنزینی (تنها در × 2 4 در دسترس است) صدای گوش خراشی دارد و به این صدا، عملکرد بد گیربکس ۵ سرعته را هم اضافه کنید. تمام مدل های ۲ کابین توانایی حمل بار ۱ تنی را دارا هستند و پوشش کف بخش بار نیز از پلاستیک tub-liner و tie-down درنظر گرفته شده. جنس رکاب عقب، لولاهای درب عقب و نوارهای اسپورت بدنه با توجه به قیمت خودرو، خوب است. سیستم تعلیق جلو استید از نوع دوجناغی بوده در حالی که گریت‌وال ترجیح داده برای بخش عقب بر روی محورها از سیستم five-leaf استفاده نماید. باید توجه داشت که گیرت‌وال در چرخ‌های عقب از ترمزدیسکی تحت اندازه کامل چرخ بهره گرفته است.

2016-great-wall-steed-launch-mc-02

اما داخل کابین استید چگونه است؟ بدون شک این فضا از لحاظ کیفیت و اندازه چیزی کمتر از رقبا ندارد. پلاستیک استفاده شده در داخل کابین کیفیت مناسبی دارد که در کنار پوشش چرمی بسیار هوشمندانه بکار گرفته شده. گریت وال شاید از موتورهای کم حجم در استید استفاده کرده باشد که قدرت فوق‌العاده‌ای نداشته باشند اما لیستی طولانی از تجهیزات ایمنی و رفاهی را در مقابل خریداران قرار داده است. تمام مدل‌ها به صورت استاندارد مجهز به صندلی‌های چرم مصنوعی با گرمکن، کروز کنترل، سیستم صوتی با شش بلندگو با بلوتوث / USB و سنسور پارک هستند و خریداران می‌توانند با پرداخت تنها ۱۰۰۰ دلار، تجهیزات سفارشی مانند صفحه نماش لمسی باکیفیت و دوربین دنده عقب را درخواست کنند.

2016-great-wall-steed-launch-mc-07

استید از لحاظ ایمنی مجهز به شش کیسه هوا، کیسه‌هوای پرده‌ای، یک سیستم ESP بوش V9.0 ، سیستم کنترل کشش هوشمند، می‌باشد. به‌دلیل اینکه استید یک خودروی تازه وارد محسوب می‌شود، تست ایمنی NCAP بر روی آن انجام نشده، اما می‌توان انتظار عملکردی درخشان از آن را داشت. گریت‌وال برای استید ۲۰۱۷ گارانتی سه ساله و یا 100،000 کبلومتر را درنظر گرفته است. این مقدار گارانتی باتوجه به گارانتی ۵ ساله محصولات هاوال چندان زیاد محسوب نمی‌شود البته باید توجه داشت که این میزان خدمات پس از فروش مربوط به بازار استرالیا می‌شود و گریت‌وال در انگلستان گارانتی ۶ ساله را برای این خودرو درنظر گرفته است. با این حال هیچ شکی وجود ندارد که گریت‌وال یک محصول قدرتمند را از چین روانه بازارهای جهانی کرده و بدون شک در نسل بعدی خودروهای این شرکت، موتورهای دیزلی قدرتمندتر با تجهیزات بیشتر و قیمت کمتر را شاهد خواهیم بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا