مکمل بنزین
خبر

فروش بی‌ام‌و چند برابر شد

شرکت آلمانی بی ام و در گزارشی ویژه اعلام کرد در ماه آگوست ۱۶۵۴۳۱ خودرو را به مشتریان تحویل داده است. این عدد رشد ۵.۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. جال اینجاست که از این تعداد خودرو، ۱۴۲۵۵۴ دستگاه مربوط به برند بی‌ام‌و بوده و بیشتر فروش آنها مربوط به خودروهای سری X است که از این میان فروش مدل X۱ دوبرابر شده و میزان فروش X۳ و X۴ به ترتیب ۲۹.۷ و ۱۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده و همچنین تعداد فروش X۵ نیز با رشد ۹.۹ درصدی به ۱۲۳۲۱ دستگاه رسیده است. همچنین رشد فروش بی‌ام و سری ۷ نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۳ برابر شد داشته و  به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است، فروش خودروهای سری i و iPerformance نیز از کل سال ۲۰۱۵ بیشتر شده و عدد ۳۴۶۶۴ دستگاه را ثبت کرده است. در ماه آگوست، ۲۸۴۸ دستگاه i۳ در بازار جهانی عرضه شده که رشد ۷۳ درصدی را نشان می‌دهد.

bmw-group-sales-august-2016

در ماه آگوست، بی‌ام‌و یک فروش رویایی را در اروپا تجربه کرده است. از جمله کشورهای اروپایی که باعث شده‌اند بی‌ام‌و به این رکورد دست پیدا کند می‌توان به ایتالیا با ۵۱۴۴۴ دستگاه، اسپانیا با ۳۵۶۳۴ دستگاه و اسکاندیناوی با ۳۴۳۷۰ دستگاه اشاره کرد. در آسیا ب‌ام‌و و مینی در حدود ۵۹۰۴۷ دستگاه خودرو در ماه آگوست فروش داشته‌اند که افزایش ۱۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد، چین هنوز یک بازار مهم برای بی‌ام‌و محسوب می شود و یک بازار پر فروش و بزرگ برای این شرکت است. امسال ۳۲۹۹۷۲ دستگاه از خودروهای فروخته شده بی‌ام‌و، مربوط به بازار چین بوده، البته لازم به ذکر است که ژاپن و کره به ترتیب با فروش ۴۶۷۱۳ و ۳۹۳۹۲ دستگاه نیز بازار پر فروشی برای این برند جهانی محسوب می‌شود.

2016-mini-clubman-1

به سراغ بازار کشورهای آمریکای شمالی می‌رویم، فروش ب‌ام‌و و مینی در ماه آگوست ۴.۴ درصد در این بخش کاهش داشته و به ۳۸۲۰۰ دستگاه رسیده است، در آمریکا نیز از این میزان، حدود ۳۰۵۰۰ دستگاه فروش رفته که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است. ۳۵۷۵ دستگاه نیز در کانادا فروش رفته که با افزایشی ۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال روبرو شده است. براساس این گزارش جامع از عملکرد بی‌ام‌و، موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و نیز افزایش فروش ۵.۷ درصدی در ماه آگوست امسال را نشان می‌دهند و تعداد فروش آنها به ۹۲۳۸ دستگاه رسیده است. این روند در حالی ثبت شده که میزان فروش موتورسیکلت‌های این برند نسبت به پارسال با رشد ۲.۵ درصدی به ۱۰۳۸۲۹ دستگاه رسیده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا