مکمل بنزین
گوناگونخبر

دلیل آتش‌سوزی یک خودروی تسلا در فرانسه نقص الکتریکی بود!

یک تسلا مدل S 90D در ماه اوت گذشته در نزدیکی شهر بیاریتز فرانسه آتش گرفت. دلیل این آتش‌سوزی طبق گفته فاکس‌نیوز محکم نبودن یک اتصال الکتریکی بوده است. خوشبختانه، در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده‌ بود. این آتش‌سوزی در طول یک آزمایش رانندگی رخ داد، آزمایشی که توسط یک نماینده کمپانی و دو مشتری آینده‌نگر انجام شد. پس از اینکه این سه نفر متوجه شدند که مشکلی وجود دارد و پیش از اینکه این سدان به طور کامل در طی حدود پنج دقیقه بسوزد، از آن پیاده شدند. پس از سه هفته بررسی، این کمپانی متوجه شد که یک اتصال الکتریکی که معمولا توسط ربات انجام می‌شود، این‌بار به طرزی مشکوک توسط انسان انجام گرفته و این حادثه را موجب شده است. برخی انسان‌ها قابل اطمینان نیستند!

tesla-fire-1

اگر منصافه نگاه کنیم، این آتش‌سوزی در کنار آتش‌ گرفتن سالانه حدود ۱۵۰۰۰۰ دستگاه خودروی بنزین‌سوز در ایالات‌متحده چندان هم جدی نمی‌نماید، پس نمی‌توانیم بگوییم که این خودروساز با یک اپیدمی مواجه شده است. رخدادی مشابه نیز (البته در آب و هوای سرد) در اوایل سال جاری میلادی برای تسلا رخ داد، زمانی که یک خودروی تسلا به دلیل وقوع یک اتصال کوتاه در نروژ آتش گرفت.

در سال ۲۰۱۳ نیز تعداد انگشت‌شماری تسلا دچار آتش‌سوزی شدند، که دلیل این حوادث وارد شدن ضربه به کف خودروها و ایجاد مشکل در باتری‌ خودروها که در کف خودرو قرار دارند، بود. اخیرا،‌ مشکلات ایمنی تسلا افرادی را که اندکی بیش‌ازحد به امکان رانندگی خودکار تسلا ایمان دارند، درگیر کرده و حوادثی را درپی داشته است. بنابراین آتش‌سوزی فرانسه تاحدودی یک دژاووست.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا