مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان هیوندای توسان ۲۰۱۶ به دلیل مشکل شتاب‌

هیوندای توسان ۲۰۱۶ به دلیل مشکلی نرم‌افزاری‌ که می‌تواند موجب عدم شتاب‌گیری خودرو شود،‌ فراخوانده می‌شود.

این مشکل به دلیل وقوع یک خطا در ماژول کنترل گیربکس توسان که ساخت شرکت دایموس است رخ داده و حدود ۴۱۰۰۰ دستگاه خودرو را در آمریکا دربرمی‌گیرد. این ماژول که وظیفه کنترل تعویض دنده در گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه توسان را برعهده دارد، در آب و هوای گرم دچار مشکل شده و درست عمل نمی‌کند.

2016-hyundai-tucson

اسناد موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) نشان می‌دهد که “در دماهای محیطی بالا و شرایط عملیاتی ویژه، منطق برنامه کلاچ گیربکس ممکن است در شروع حرکت با تاخیر عمل کند. اگر که پدال گاز به طور پیوسته و به مدت حدود ۱.۵ تا ۲ ثانیه فشار داده شود، خودرو شروع به شتاب گرفتن می‌کند و حرکت عادی آن ادامه می‌یابد. بااین‌حال،‌ اگر پدال گاز به صورت متناوب و باتکرار فشار داده شود خودرو شتاب نخواهد گرفت.”

اگر نرم‌افزار مانع شتاب‌گیری خودرو شود، به صورت بالقوه خطر وقوع تصادف افزایش می‌یابد. هیوندای از تصادفات و صدمه‌های به‌وجود آمده به‌دلیل این مشکل اطلاعی ندارد.

تاریخ ساخت خودروهای شامل این فراخوان بین ۲۰ می ۲۰۱۵ تا ۳۱ می ۲۰۱۶ که مجهز به یک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه اکوشیفت هستند، است. نمایندگی‌های هیوندای برنامه کامپیوتر گیربکس این خودروها را تغییر خواهند داد. این فراخوان شامل ۷۰۴۹ دستگاه خودرو در کانادا نیز می‌شود.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا