مکمل بنزین
مشاوره خریدگوناگونبرگزیده‌ها

7 دلیل عمده که خریداران از مراجعه به بنگاه‌های خودرو متنفرند!

زمانیکه حرف از خرید یک خودرو جدید به‌میان است، اکثر خریداران دوست دارند تا یک خاطره خوب را هم از فرآیند خرید و هم از اتومبیل جدید کسب کنند. این خاطره خوب می‌تواند یک خرید بدون دردسر، بدون معطلی، کاملا شسته و رفته و بدون ضرر مالی باشد! اما متاسفانه همیشه اینطور نیست. خرید یک خودرو، مخصوصا از نوع دست دوم و کارکرده، به مراتب سخت‌تر از مدل نو و صفر کیلومتر است. برای اینکار خیلی از خریداران مجبورند به بنگاه‌های معاملات خودرو و یا دلالانی که تعدادشان هم کم نیست مراجعه کنند. البته تعداد قابل توجهی از معاملات هم بین اشخاص معمولی انجام می‌گیرند که در این مطلب جزء بحث ما نیستند. مراجعه کنندگان به این مکان‌ها، معمولا از محیط پرتنش، چرب زبانی فروشنده، بزرگ نمایی‌های بیخودی و قیمت‌های بالا حرف می‌زنند. البته فروشندگان منصف و قانون‌مند که سعی می‌کنند معامله دو سر سود را ترتیب دهند، بسیار زیادند ولی در این مطلب منظور ما بیشتر دلالان و سودجویانی هستند که به هر طریقی فقط به فکر فروش خودرو می‌باشند. به همین دلیل قصد داریم به دلایل عمده و مهمی که باعث می‌شود خریداران از اینگونه فروشندگان و همینطور مراجعه به بنگاه‌های معاملاتی خودرو نفرت داشته باشند، اشاره کنیم.

1- فروشنده با خاصیت تحمیل کننده‌گی!

108192042-640x426

این موضوع شاید مهمترین دلیلی باشد که اکثر مردم از بنگاهها و دلالان خودرو فراری هستند. تصور کنید برای تعمیر خودرو به یک مرکز مجاز مراجعه کرده و تا به پایان رسیدن کار اتومبیل خود، منتظر نشسته‌اید. فردی با یک ظاهر مناسب و شیک به سراغ شما آمده و با سیاستی خاص، کاملا ماهرانه و با چرب زبانی شروع به متقاعد کردن شما می‌کند که باید به فکر یک خودروی جدید باشید! درواقع وی خرابی خودرو را بهانه کرده و شما را وارد یک بازی پیچیده می‌کند. جالب اینجاست که همزمان برای خودروی شما هم قیمتی تعیین کرده و یک شرایط پرداخت به ظاهر ایده‌آل هم پیشنهاد می‌دهد. حالا تصور کنید اگر برای بررسی شرایط خرید خودرو مستقیما وارد یک بنگاه شده و به گیر چنین فروشنده‌ای بیافتید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مطمئنا اگر کمی ملایمت به خرج دهید، با یک خودروی جدید از آنجا خارج می‌شوید!

2- تلف شدن بیهوده وقت!

promotion-sign-at-the-dealership-lot-768x542

فکر می‌کنید چقدر زمان لازم است تا در بنگاه‌های مختلف به دنبال خودروی موردنظر با رنگ دلخواه و آپشن‌های مناسب و از همه مهمتر، قیمت منطقی بگردید؟ مطمئنا قبل از دست به کار شدن هم ساعت‌ها از طریق منابع مختلف و به صورت آنلاین به دنبال جمع‌آوری اطلاعات درباره مدل مورد نظر خود بوده‌اید. این یعنی شما چند روز به طور کامل درگیر انتخاب و خرید خودرو خواهید شد که در این میان با فروشندگان مختلفی هم دیدار می‌کنید و باید گوش شنوا برای سخنرانی‌های هر یک را هم داشته باشید!

3- تلکه کردن!

91311516-640x419

در صورت تصمیم برای خرید یک خودروی کارکرده، اکیدا توصیه می‌شود آنرا ابتدا به یک مکانیک متخصص و قابل اعتماد نشان دهید؛ چراکه در اکثر مواقع پولی که قرار است بابت خودروی دست دوم پرداخت شود، به خاطر چرب زبانی‌ها و تعریف و تمجید بیهوده، به مراتب گرانتر از حد معمول تعیین می‌شود. به گفته برخی از خریداران، سهل انگاری در هنگام خرید و صرفا مشاهده ظاهر تر و تمیز خودرو باعث شده تا آنها یک خودروی معیوب را با قیمتی بسیار گرانتر خریداری کنند. در واقع هدف فروشنده فقط سود کردن است و تاجای ممکن سعی می‌کند قیمت را بالا نگه دارد. پیشنهاد می‌شود مذاکره قیمت را در مرحله آخر انجام دهید و همیشه به یاد داشته باشید که می‌توانید به راحتی خرید خود را کنسل کنید!

4- مانع تراشی برای تست کردن خودرو!

cars-in-snow

اگر برای خرید خودرو به یک بنگاه معاملاتی مراجعه کردید، نباید بهانه‌هایی مثل گرمای بیش از حد یا سرمای وحشتناک هوا، مانع از تست خودروی مورد نظر شما شوند. شاید صندلی‌ها و غربیلک فرمان چرم که زیر آفتاب سوزان حسابی داغ شده‌اند، با سلیقه شما سازگاز نباشند و باعث آزردگی شما هنگام رانندگی شوند و یا اینکه عملکرد خودروی انتخابی در سرمای شدید با اشکالاتی همراه باشد! به هرحال وقتی شما خودرو را بخرید و از پارکینگ خارج کنید، دیگر هیچ بهانه‌ای برای برگرداندن آن از طرف فروشنده پذیرفتنی نیست. پس حتما برای تست خودرو سماجت کنید!

5- سوء استفاده از بی‌اطلاعی!

fiat-500-dealership

هنگامیکه برای خریدن یک خودرو به بنگاه مراجعه می‌کنید، سعی کنید از قبل درباره موارد فنی و همینطور آپشن‌های ارائه شده برای آن اطلاعات نسبتا کاملی جمع آوری کنید. مثلا اگر فروشنده به شما گفت که این خودرو فقط با دو کیسه هوا و تریم داخلی کرم تولید شده، حداقل پیش خودتان با اطمینان گفته وی را رد کنید. از طرفی همیشه بعنوان یک خریدار بدانید که شما به صورت بالقوه قدرت فراوانی در چانه زنی دارید. پس حتما سعی کنید از این موقعیت به بهترین شکل ممکن به نفع خود استفاده کرده و از آن بهره ببرید. بعضی روزها بازار خرید و فروش بسیار داغ است و خیلی نمی‌توان روی این چانه زنی حساب باز کرد، مثلا ایام شب عید و فصل تابستان. اما بدانید که اواسط فصل بهار و همینطور اوایل زمستان، به دلیل رکود در بازار خرید و فروش، می‌توانید انتخاب خوش قیمتی داشته باشید.

6- فشار شدید برای تصمیم گیری!

palaceid79mgkqom3pis81mlcb2ik9r0-768x512

در یک محیط پرتنش و پر رفت و آمدی مثل بنگاه معاملات خودرو، معمولا تلاش می‌شود تا خریدار هرچه زودتر برای خرید خودرو تصمیم‌گیری کند و سریع وارد معامله نهایی شود! متاسفانه در چنین شرایطی استرس بر خیلی‌ها غلبه کرده و بدون مشورت با کسی و یا بررسی‌های بیشتر، گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند که شاید بعدا دچار پشیمانی شوند. در چنین موقعیتی، بهترین کار این است که با احترام از فروشنده وقتی را جهت مشورت با فرد مطلع درخواست کنید و از خرید با عجله بپرهیزید. حتی خلوت کردن با خودتان و بررسی گزینه‌های مختلف، می‌تواند در انتخاب نهایی بسیار مفید باشد.

7- قیمت بسیار بالا برای نسخه‌های محدود!

rcf_2-768x576

همانطورکه در مورد موضوع تلکه کردن صحبت کردیم و اینکه چگونه در بنگاه معاملات خودرو امکان دارد قیمت یک مدل کارکرده بالاتر از مبلغ منطقی آن تعیین شود، حالا می‌خواهیم شما را با بهانه متفاوتی برای گرانفروشی آشنا کنیم. خودروها معمولا در نسخه‌های متفاوت و آپشن‌های کم یا زیاد تولید می‌شوند. بعضی نسخه‌ها به کیت‌های عملکردی سطح بالا مجهزند و برخی دیگر از فضای داخل کابین متفاوت و یا رنگ بدنه خیلی خاص بهره برده‌اند. شاید اختلاف قیمت این مدل‌ها با نسخه معمولی خیلی زیاد نباشد اما برخی فروشندگان با بزرگ‌نمایی بیش از حد، سعی در فروش آنها در مبالغ بسیار گرانتر دارند. سعی کنید دامنه تحقیق خودتان را گسترده تر کرده و برسر قیمت چانه بزنید تا در این وضعیت نچندان مناسب، کمتر ضرر کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا