Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی بر مشخصات فنی مرسدس‌ بنز GLE Coupe

یک SUV کوپه؛‌ اولین بار توسط بی‌ام‌و و خودروی X6 شاهد همچین سبک و سیاقی بودیم و اکنون پس از چند سال تاخیر،  مرسدس‌بنز نیز برای اینکه از قافله جا نماند، اقدام به معرفی GLE coupe کرده است.

این ماشین دارای نقاط مشترک زیادی با برادرش یعنی GLE class است که پیش از این نامش M class بود و به تازگی تغییر نام داده است. این کوپه از کابین، چرخ،‌ گیربکس و تنظیمات انتقال قدرت مشابهی با مدل پایه‌ GLE سود می‌برد.

2016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4MATIC-2

مرسدس‌ بنز این خودرو را در کارخانه‌ آلباما تولید می‌کند. برای خریداران اروپایی دو مدل خاص درنظر گرفته شده است که تنها در این قاره عرضه می‌شوند. یکی 350d 4Matic که به یک موتور ۳ لیتری دیزل V6 مجهز شده است و دومین مدل نیز 400 4Matic که با مشخصات موتور قبلی و البته دو توروبوی اضافی به فروش می‌رسد. مدل‌های دیگری که از GLE Class به بازار آمریکا عرضه شده است، شامل مدل پلاگین هیبرید GLE550e 4MATIC، GLE350 با موتور V6 و GLE300d 4MATIC با موتور چهارسیلندر دیزل می‌شود که البته هیچ‌کدام به صورت کوپه عرضه نخواهند شد. با اینکه بی‌ام‌و مدلی با سیستم انتقال قدرت به عقب را برای X6 درنظر گرفته است اما مرسدس همچین ویژگی‌ را برای مدل‌های قابل خرید در آمریکا مهیا نساخته و همه مدل‌ها چهارچرخ متحرک خواهند بود.

با اینکه داشبورد و طراحی داخلی در مقابل C Class حرفی برای گفتن ندارد، اما باز طراحی نسبتا مناسبی دارد. البته در بعضی نقاط از پلاستیک استفاده شده که انتظار از مرسدس در این زمینه کمی بیش‌تر است.

2016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4MATIC-9

2016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4MATIC-62016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4MATIC-8

اما یقینا خریداران این کلاس خودرویی به دنبال قوی‌ترین‌ها هستند و مرسدس برای ‌آن‌ها مدل GLE63 4MATIC coupe را تدارک دیده‌ است که با کیت amg عرضه می‌شود. این مدل که باید آن را قدرتمندترین GLE بنامیم، از یک موتور ۵.۵ لیتری توئین توربو V-8 که در سدان E63 S نیز به کارگرفته شده، استفاده می‌کند که ۵۷۷ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد.

2016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4MATIC-7

 

یک گیربکس هفت‌سرعته‌ اتوماتیک به همراه سیستم‌ چهارچرخ متحرک نیز‌ برای این خودرو درنظر گرفته شده است که گشتاور ۷۶۰ نیوتون‌متری را به صورت ۴۰ به ۶۰ درصد بین چرخ‌های ۲۲ اینچی جلو و عقب تقسیم می‌کند. این چرخ‌ها وزن ۲.۵ تنی این غول را نیز تحمل خواهند کرد. اما این‌ها به تنهایی برای اسپرت بودن کافی نیست و چیزی که روح خریداران را راضی می‌کند، غرش وحشیانه موتور در زیر کاپوت‌های این کوپه شاسی‌بلند است که لذت رانندگی را دوچندان می‌کند.

2016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4MATIC-4

مرسدس سیستم جدید  Dynamic Select را پیش روی رانندگان این خودرو گذاشته که به آنها قدرت انتخاب بین چهار حالت رانندگی Comfort+، Sport، Sport و Slippery را می‌دهد. انتخاب بین حالت‌های مختلف تنها با یک اشاره‌ کوچک به دسته‌ داخل کنسول ممکن است. در ضمن از طریق پنل قرار گرفته می‌توان به طور دستی تنظیمات مورد نظر برای سیستم‌تعلیق بادی، گیربکس و موتور را اعمال کرد. بدین صورت انتخاب‌های زیادی پیش‌روی راننده قرار می‌گیرد. البته روزی آلمان‌ها متوجه خواهند شد که نیازی به ۱۸ حالت رانندگی مختلف برای یک شاسی‌بلند نیست.

2016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4MATIC-10

مدل دیگر مورد آزمایش، GLE450 AMG 4MATIC coupe نام دارد. با بهره‌گیری از دو توربو، موتور ۳ لیتری V-6 در زیرکاپوت، ۳۶۲ اسب بخار که ۵۲۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند که البته از یک موتور V-6 تیون شده‌ AMG، مقدار بیش‌تری قابل انتظار بود. البته شاید به لطف بهره‌گیری از گیربکس ۹ سرعته، تا حدودی این ضعف جبران شود. صدای اگزوزها نیز به جذابیت GLE63 نیست و بهتر بود که مرسدس در این زمینه بهتر کار می‌کرد.

2016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4MATIC-5

قیمت خودرو همچنان مشخص نیست ولی قطعا با خودرو ارزان قیمتی مواجه نیستیم و باید GLE coupe را در دسته‌ لوکس‌ها قرار دهیم. مرسدس نباید چندان به سودآوری زیاد این خودرو دلخوش کند؛ چراکه رقیب آن X6 نیز در سال گذشته‌ میلادی در آمریکا تنها به رقم فروش ۳۸۹۶ عدد دست پیدا کرده است که در مقایسه با دیگر خودروهای لوکس رقم اندکی به نظر می‌رسد.

 

2 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    ماشین عالی خیلی قشنگه

  2. سیدمحمدجواد می گوید

    مرسدس از لحاظ اختراعات سیستم های ایمنی واقعاً مث ولو مهشره و فضای بیرونش واقعا عالیه اما از داخل خودرو یعنی داشبورد یکم بد کار میکنه من عاشق داشبورد خودرو هایی مث ولوو xc90 و BMW x6و نیسان ارمادا هستم اگه بنز هم بتونه مث این خودرو ساز ها داشبوردشو هم زیبا کنه دیگه عالی میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.