مکمل بنزین
گوناگونخبر

بنتلی ورود به دنیای خودروهای دیزلی را با بنتایگا کلید زد!

خیلی‌ها فکر می‌کردند که بعد از رسوایی بزرگ گروه فولکس واگن در مورد خودروهای دیزلی، این شرکت فعلا پروژه مهمی را در این زمینه شروع نکند، اما دنیای رقابتی خودروها به قدری سریع درحال تحول است که نمی‌توان انتظار داشت چنین مسائلی باعث توقف یک مجموعه بزرگ شوند. از همین رو کمپانی بنتلی، بعنوان یکی از شرکت‌های لوکس زیرمجموعه گروه فولکس واگن، اخیرا از اولین محصول دیزلی خود رونمایی کرده که مبتنی بر اولین خودروی شاسی بلند لوکس این شرکت، یعنی بنتایگا، طراحی شده است.

bentley-bentayga-diesel-15555

این نسخه جدید دقیقا از پیشرانه دیزلی استفاده شده در آئودی SQ7 بهره برده که یک نمونه 4 لیتری 8 سیلندر و مجهز به دوتوربوشارژر و یک سوپرشارژر برقی 48 ولتی از نوع e-booster است. این پیشرانه دیزلی می‌تواند 429 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن برمتر گشتاور تولید کند. جالب اینجاست که شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت بنتایگا دیزلی 4.8 ثانیه بدست آمده که از این بابت هم دقیقا مشابه آئودی SQ7 است.

bentley-bentayga-diesel-10

اما از لحاظ دستیابی به حداکثر سرعت، این خودرو می‌تواند به 270 کیلومتر برساعت برسد درحالیکه بیشینه سرعت آئودی 250 کیلومتر برساعت است. شاید از این جهت بتوان لقب سریعترین شاسی بلند دیزلی دنیا را به آن اعطا کرد. به‌نظر می‌رسد برای مهندسان و طراحان بنتلی، آئودی SQ7 الگوی بدون نقصی بوده چراکه در بخش سیستم انتقال نیرو هم دقیقا از این مدل تبعیت شده به‌طوریکه بنتایگا دیزلی هم از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ZF و سیستم چهار چرخ متحرک بهره برده است. البته نباید صرفه‌جویی اقتصادی را هم در این الگوبرداری نادیده گرفت.

bentley-bentayga-diesel-2

بنتلی از این بابت که اولین خودروی دیزلی تولید شده این شرکت با سطح آلایندگی 210 گرم گاز دی‌اکسید کربن در هرکیلومتر، پایینترین رنج را در این کلاس دارد، حسابی به خودش می‌بالد. مصرف سوخت بنتلی بنتایگا دیزلی در یک سیکل ترکیبی و به ازای صد کیلومتر رانندگی، فقط 7.3 لیتر اعلام شده که در نوع خودش بسیار قابل توجه است. این خودرو قرار نیست در نمایشگاه خودروی پاریس، که هفته آینده برگزار خواهد شد، حضور داشته باشد اما بنتلی وعده داده تا قبل از پایان سال جاری میلادی، آن را در اروپا وارد بازار فروش کند. مطمئنا از لحاظ قیمتی نمی‌توان گفت که بنتایگا از SQ7 الگوبرداری کرده، چراکه قیمت این شاسی بلند لوکس 135 هزار پوند، یعنی چیزی در حدود دوبرابر قیمت آئودی تعیین شده است. در ضمن خریداران این نسخه دیزلی، 30 هزار پوند کمتر از مدل بنزینی یعنی W12 پرداخت می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا