مکمل بنزین
آموزشبرگزیده‌ها

کجای هواپیما بنشینیم تا پرواز آرامی داشته‌باشیم؟

تکان‌خوردن هواپیما حین پرواز نه‌تنها آزاردهنده‌است، بلکه ترسناک نیز هست. اگر شما ترس از تکان‌خوردن دارید یا فقط می‌خواهید که قهوه‌تان روی شلوارتان نریزد، صندلی هایی را که نام میبریم جاهایی هستند که می‌توانید برای سفر در هواپیما انتخاب کنید.

biggest-airplane-wide-wide-hd-wallpapers

مطابق نظر دکتر اشنایدر، سعی کنید پروازهایی که با هواپیما‌های بزرگتر و در ارتفاع‌های بلندتر انجام می‌شوند را انتخاب کنید درغیر اینصورت، صندلی‌هایی که دقیقا روی بال‌ها قرار گرفته‌اند را برگزینید (معمولا ردیف‌های ۱۰ تا ۳۰). صندلی‌های نزدیک به دماغه و مخصوصا صندلی‌های انتهای هواپیما، بیشترین لرزش را جذب می‌کنند. صندلی‌های روی بال‌ها کاملا لرزش را خنثی نمی‌کنند اما به طرز محسوسی آن را کاهش می‌دهند. کاپتان چلسی با این حرف موافق است و دلیل آن را، نزدیک‌بودن صندلی‌ها به مرکز ثقل هواپیما می‌داند. چلسی همینطور تمرینی برای کاهش ترس از لرزش هواپیما طراحی کرده‌است که به شرح زیر است:

apbjmhpajnfzhe142udg

دفعه‌ی بعدی که به عنوان مسافر سوار یک خودرو شدید، چشمان خود را ببندید و و سعی کنید از هر صدا و لرزشی که حس می‌کنید، فهرستی تهیه ‌کنید. اگر این کار را انجام دهید، به خیلی چیزهایی که افراد معمولی دقت نمی‌کنند،‌ توجه می‌کنید و متوجه می‌شوید که سفر با خودرو به مراتب تکان‌های بیشتری نسبت به سفر با هواپیما دارد.

مهم نیست کجای هواپیما می‌نشینید، به‌هرحال اندکی لرزش را حس خواهید کرد. اما اگر بدانید که کجا بنشینید و چگونه ذهن خود را برای پرواز آماده کنید، پرواز آرام‌تری خواهید داشت اما اگر بتوانید برروی صندلی‌هایی که در قسمت جلویی بال قرار گرفته‌اند بنشینید، سکوت را هم تجربه خواهید کرد.

boeing-flight-test-airplane-787-9-fsx1

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من توی سفر اخیری که داشتم توی رفت و برگشتم روی بال نشستم خیلی خوب بود البته سفر رفتم یکمی فاصله با بال داشتم که لرزشش کمی بیشتر از برگشت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا