مکمل بنزین
گوناگونخبر

مایکروسافت با رنو و نیسان همکار شد!

کمپانی بزرگ مایکروسافت اعلام کرد که هم‌اکنون، در حال همکاری با رنو و نیسان به منظور توسعه فن‌آوری رانندگی متصل است. این همکاری موجب توسعه ناوبری، پیش‌بینی زمان تعمیر و نگهداری صحیح  خودرو، کنترل از راه دور، نظارت بر خودرو از طریق تلفن‌های هوشمند و اطلاع رسانی شرایط آب و هوایی مناطق مختلف در خودروها می‌شود.

رنو و نیسان از سال 1991 برای توسعه پیشرانه‌های خود و فن‌آوری‌های سازگار با محیط زیست با یکدیگر همکاری می‌کنند. این دو خودروساز در حال حاضر مشغول فعالیت و تحقیق برای توسعه خودروهای خودران و همچنین متصل کردن آنها به یکدیگر هستند. آنها امیدوارند که با تکنولوژی خود وسایل نقلیه بیشتر و مقرون به صرفه‌تری تولید کرده و مردم در داخل خودروهای خودران، وقت آزاد و امنیت بیشتری داشته باشند.

renault-nissan-alliance-microsoft-connected-driving-1

به همین منظور کمپانی مایکروسافت، نسخه‌ای از پلفرم مایکروسافت آژور را در اختیار نیسان و رنو قرار خواهد داد. دلیل انتخاب رنو و نیسان توسط مایکروسافت؛ اطمینان و ایمنی خودروهای آنها اعلام شده است. مایکروسافت با توجه به سیستم عامل‌های متفاوت خودروهای رنو و نیسان؛ آژور را به طور اختصاصی و مخصوص سیستم عامل‌های آنها توسعه خواهد داد.

به این ترتیب انتظار می‌رود که به زودی ابزارها و پل‌های ارتباطی جدیدی در خودروهای نیسان و رنو به وجود آید؛ که از آن جمله می‌توان به ابزار تشخیص کاربر و ابزار سفارشی‌سازی برای کاربران اشاره کرد! به عنوان مثال ارائه سیستم ناوبری جدیدی که مسیرهای متناسب با علاقه‌مندی کاربر را انتخاب خواهد کرد!

تکنولوژی مذکور می‌تواند زمان انتظار و پرداخت چیزهایی مانند عوارض و یا رسیدن به اولین پارکینگ را به کاربران اعلام کند؛ بنابر این رفت و آمد روزانه، ساده‌تر و بهتر انجام می‌شود.

سیستم مایکروسافت کاربر را قادر می‌سازد که از راه دور خودروی خود را توسط کامپیوتر و تلفن همراه کنترل کند. برای مثال در صورتی که می‌خواهید خودروی خود را در اختیار دوستان و آشنایان خود قرار دهید؛ لازم به دادن کلید خودرو به شخص مورد نظر نیست! بلکه تنها با استفاده از ابزار دیجیتالی خود؛ خودرو را به آنها داده و به ردیابی خودرو و نظارت برآن می‌پردازید.

البته ابزار و امکانات مورد بحث هم اکنون در بسیاری از خودروهای مختلف یافت می‌شوند؛ اما حاصل شراکت مایکروسافت با رنو و کمپانی نیسان، موجب بیشتر و بهتر شدن ابزارهای مذکور شده و توسعه آنها به مسیر رشد و توسعه پیام‌رسانی و خودروسازی کمک بسیاری خواهد کرد.

همکاری مایکروسافت با رنو و نیسان یک همکاری چند ساله و متمرکز جهانی است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا