مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری مرسدس، آئودی و بی‌ام‌و برای کمک به درک خودروها از محیط اطراف!

خودروسازان بزرگ دنیا هر ساله هزینه‌های هنگفتی را برای بهبود بخشیدن محصولات جدید خود متحمل می‌شوند تا اینکه خودروهای تولیدی آنها بتوانند به نقطه هدف دلخواه، که می‌توان آن را به بهتر بودن و یا متمایز بودن نسبت به رقبا تعبیر کرد، برسند. لازمه دستیابی به چنین جایگاه و موفقیتی، درکنار صرف هزینه‌های این‌ چنینی، مطمئنا تلاش و کوشش بسیار بالای نیروهای متخصص و تیم‌های کاری حرفه‌ای است. با این حال، گاهی برای اینکه برخی تغییرات و تحولات واقعا تاثیرگذار در این حوزه اتفاق بیافتند، خودروسازان بزرگ به این نتیجه می‌رسند که باید به صورت گروهی و تشکیل تیم‌های مشترک کار را به پیش ببرند. در جدیدترین مورد از این همکاری، که به تازگی توسط منایع خبری رسمی اعلام شده، سه غول خودروسازی آلمان برای انجام یک کار بزرگ، توانمندی‌های خودشان را به صورت تیمی به کار گرفته‌اند.

here2

این روزها که خبرهای زیادی درباره سیستم‌های هوشمند خودروها درباره رانندگی بدون راننده یا همان به اصطلاح سیستم خودران، از همه‌ جا به گوش می‌رسد، موضوع دیگری برای بهبود و تکمیل این سیستم مطرح شده که آن درک خودروها از محیط اطراف می‌باشد. به‌همین منظور سه خودروساز بزرگ مرسدس بنز، بی‌ام‌و و آئودی یک همکاری مشترک و تخصصی را ترتیب داده‌اند تا اطلاعات ثبت شده از طریق حسگرهای محصولات خود را در یک شبکه بزرگ با عنوان HERE به اشتراک بگذارند. شرکت HERE که توسط این سه خودروساز تاسیس شده و اداره می‌شود، قرار است به طور تخصصی در زمینه ایجاد یک شبکه اتصال خودروها به یکدیگر فعالیت کند.

here1

هدف این شرکت در واقع استفاده از اطلاعات محیط اطراف خودروها است که از طریق حسگرهای تعبیه شده در آنها جمع‌آوری می‌شود. هنگامیکه این داده‌ها در سرویس ابری بارگذاری شدند، اطلاعات پردازش شده برای کمک به توسعه فناوری خودروان به کار گرفته می‌شوند. این یعنی هنگام استفاده از سیستم خودران، مغز خودرو به شبکه HERE متصل شده و همین باعث می‌شود تا بواسطه اطلاعات قبلی ثبت شده درباره محیط اطراف، این سیستم با امنیت بالاتری انجام وظیفه کند. این فناوری بسیار شبیه به همان چیزی است که تسلا جدیدا در سیستم خودران خود از آن استفاده می‌کند.

here3

اما چیزی که بیش از هرچیز جلب توجه می‌کند، مشارکت سازنده و مفید این سه شرکت با یکدیگر است، به‌طوریکه در حالت عادی آنها رقبای بسیار سرسختی برای هم هستند. اگر این طرح با موفقیت به پیش برود، مطمئنا برای توسعه آن شاهد حضور دیگر خودروسازان نیز خواهیم بود. البته یکسری چالش‌های مهم هم در این زمینه وجود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به تفاوت ادراکی برندها و محصولاتشان از محیط اطراف در هنگام رانندگی اشاره کرد. به همین منظور گفته می‌شود شرکت HERE در حال تدراک یک سیستم نرم افزاری جهت نرمال سازی اطلاعات وارده به سرویس ذخیره ابری خود است تا این تناقضات به حداقل ممکن برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا