مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

۵ خودرویی که می‌توانید در آن‌ها زندگی کنید!

سفر با یک خودرو که هم زندگی کردن در آن راحت باشد و هم رانندگی با آن، هیجان‌انگیز است. پیدا کردن خودروهایی که بیش‌تر امکانات موجود در خانه را داشته باشند، آن‌هم با محبوبیت زیاد خودروهای کاروان در دهه‌های اخیر، کار سختی است. اساسا چه چیزی یک خودرو را قابل زندگی می‌کند و چرا باید کسی یک خودرو را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کند؟ همه افراد سرمایه لازم برای داشتن یک خودرو و یک خانه را با هم ندارند، بنابراین زندگی در خودرو برای افراد بیکار مناسب است.

افرادی هم هستند که میل غیرقابل کنترلی به سفر دور دنیا با یک خودروی به‌خصوص دارند. در نهایت، برخی از افراد هم جنگجویان آخرهفته هستند. آن‌ها عاشق رفتن به طبیعت‌اند اما نمی‌خواهند که سردرد و بدن درد بعد از جابجایی ۸۰ تن وسیله را هر هفته تحمل کنند.

چادر زدن زیر آفتاب هم چندان جالب نیست. ما می‌خواهیم کمپ‌مان را جوری بسازیم که هرجا می‌خواهیم برویم آن را هم همراه خود ببریم و دیگر نیازی هم به ساخت مجدد آن نباشد. به‌هرحال زندگی دائمی در این خودروها هم توصیه نمی‌شود. البته اگر می‌خواهید خانه و زندگی‌تان را بفروشید، زندگی در خودرو مناسب به نظر می‌رسد. فقط مطمئن شوید که خودرویی که برای این کار انتخاب می‌کند، خودروی مناسبی است. ما این‌ مدل‌ها را برای زندگی در خودرو توصیه می‌کنیم:

۱. هوندا المنت با Ecamper

honda-element-ecamper

اولین خانه سیار ما یک هوندا است، یک هوندا که با کمک یکی از متخصصان ساخت خودروهای کمپ یعنی Ursa Minor Vehicles ساخته شده  و خودرویی بسیار کاربردی است. با این‌که این کراس‌اوور دیگر تولید نمی‌شود، اما خیلی از مردم این ماشین کوچک را یک خانه ایده آل می‌دانند.

صندلی‌های عقب المنت، مانند آمبولانس به سمت دیوار‌های خودرو جمع می‌شوند. درب‌های عقب این خودرو به سمت عقب باز می‌شود و Ursa camper نیز ۶ اینچ به ارتفاع این خودرو در حال رانندگی اضافه می‌کند. کمپر فیبرکربنی این خودرو هم‌چنین فضای ایستادن در آن را به بیش‌ از ۲ متر می‌رساند. یک تشک بزرگ در آن وجود دارد، نورپردازی LED در آن تعبیه شده و پنجره‌ها در چهار جهت خودرو دید پانورامایی فراهم می‌کند. کسانی که می‌خواهند المنت خود را تغییر دهند و به زندگی در خودرو بپردازند، برای خرید این کیت باید ۵۶۵۰ دلار هزینه کنند.

۲. فورد ترنسیت کانکنت ون

2014-ford-transit-connect-passenger

این ون در ابتدا برای تبدیل شدن به یک کمپ طراحی نشده بود، اما در عوض توانست به خودرویی راحت برای زندگی تبدیل شود. ترنسیت قطعا فضای لازم برای نشستن ۱۵ نفر را دارد و آپشن بلند شدن سقف آن به یک فرد ۲ متری اجازه می‌دهد که در کابین خودرو بایستد.

ترنسیت علاوه بر این که جادارترین خودروی این لیست است، با موتور اکوبوست V6 خود مصرف سوخت بسیار پایینی دارد و از آن‌جایی که این خودرو ساخته شده است تا یک ون باشد، استحکام فوق‌العاده‌ و طراحی داخلی مجللی دارد. اما کسانی که علاقمند به انجام کارها توسط خودشان هستند، می‌توانند به وبسایت Camper-Van-Fun.com مراجعه کنند و با استفاده از هزاران ایده و ویدیوی موجود در آن ون خود را به ون مورد علاقه خود تبدیل و زندگی در خودرو را با خودروی مورد علاقه خود تجربه کنند.

۳. شورولت کانورژن ون دهه ۸۰

1988-chevy-g20-conversion-van

این خودرو یکی از محبوب‌ترین ون‌ها برای آمریکایی‌هاست. صندلی عقب این خودرو تبدیل به یک تخت می‌شود. حتی می‌توان در این خودرو پرده‌ هم در جلوی پنجره‌ها نصب کرد، پنجره‌هایی که برای جلوگیری از ورود حشرات، شبکه‌ای هستند. قیمت این ون‌ بزرگ در eBay از ۲۸۰۰ دلار تا ۶۶۹۰۰ دلار است.

۴. کرایسلر Town & Country

2015 Chrysler Town & Country

به عنوان نشانه‌ای از لاکچری مدرن، صندلی‌های عقب این خودرو گردان هستند. یک میز غذاخوری، پورت‌های USB، تلویزیون و به‌کارگیری هزاران تکنولوژی، کابین ساکت و وجود تجهیزات ایمنی عالی از ویژگی‌های این خودرو به‌شمار می‌رود. شاید ظاهر جدیدترین Town & Country عالی نباشد، اما امکانات داخل آن فوق‌العاده است.

برای کسی که می‌خواهد چرتی بزند، صندلی‌‌های عقب خودرو به سمت کف خودرو خم می‌شوند، که فضای زیادی را برای خوابیدن فراهم می‌کند. اگرچه فضای زیادی در باربند خودرو وجود ندارد، اما فضای داخلی آن بسیار زیاد است.  قیمت یک مدل ۲۰۱۵ این خودرو از ۲۹۹۹۵ دلار شروع می‌شود و یک نسخه مجهز آن بالای ۴۰۰۰۰ دلار قیمت دارد.

۵. کمپر فولکس‌واگن وستفالیا

vw-camper-pop-up

وقتی که صحبت از زندگی در خودرو می‌شود، معمولا این خودرو به ذهن افراد می‌رسد. مدل‌های جدیدتر وستفالیا مجهز به یک چادر ، تهویه هوای مدرن، سیستم هدایت برقی و موتوری با اسب‌بخار بالاتر هستند.

این کمپرها از اوایل دهه ۵۰ تا سال ۲۰۰۳ تولید می‌شدند و یکی از با طول عمرترین کالاهای اساسی برای افراد خانه‌به‌دوش هستند. امکانات این خودرو شامل سینک ظرفشویی، میزهای جمع‌شونده، چادر و سایبان قابل نصب،‌ یک اجاق و یک تخت خواب کودک در سمت راننده است. این خانه متحرک خصوصا در میان هیپی‌های بسیار محبوب بود و اکثر این افراد وستفالیا را برای زندگی در خودرو ترجیح می‌دادند. قیمت یک ون وستفالیای دست دوم در eBay از ۵۰۰۰ دلار شروع می‌شود و تا ۳۴۰۰۰ دلار هم بالا می‌رود.

 

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا