مکمل بنزین
گوناگونخبر

بیش از ۱۰۰ سال خودروسازی پرافتخار ام‌جی به پایان می‌رسد!

کارخانه ام‌جی (MG) واقع در لانگ‌بریج بیرمنگام انگلستان، گذشته‌ای شگفت‌انگیز دارد. این کارخانه در ابتدا یک چاپخانه متروکه بود که هربرت اوستین در سال ۱۹۰۶ آن را به یک کارخانه خودروسازی تغییر داد، تا تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خودروسازی انگلیس شود. این مکان دارای میراث گران‌بهایی است. اما افسوس که داستان کارخانه لانگ‌بریج به پایان خود نزدیک می‌شود. طبق اعلام روزنامه بیرمنگام میل این کارخانه تولید خودروی خود را متوقف خواهد کرد.

mg-longbridge-2

گرچه این اولین بار نیست که ما خبر تعطیلی کارخانه لانگ‌بریج را می‌شنویم، اما به نظر می‌رسد که این‌بار تعطیلی خطوط تولید دائمی خواهد بود. طبق گفته مالک ام‌جی، سایک، دیگر نیازی به تولید خودرو در لانگ‌بریج نیست. این امر به‌معنای مونتاژ خودروهای ام‌جی در چین است. مطابق انتظار افرادی هم پس از این تعطیلی بیکار می‌شوند. البته یکی از سخنگوها اعلام کرده است که بیش از ۱۵ نفر از کار بیکار نخواهند شد. حتما می‌پرسید مگر می‌شود با تعطیلی یک کارخانه فقط ۱۵ نفر بیکار شوند. بله می‌شود. دیگر کارکنان این کارخانه صاحب شغل‌های جدیدی در مراکز طراحی و مهندسی سایک موتور در انگلیس می‌شوند.

mg-longbridge-1

این تعطیلی به معنای از بین رفتن حضور ام‌جی در لانگ‌بریج نیست. تمامی مشاغل مربوط به طراحی، مهندسی، بازاریابی، توزیع، فروش و پس از فروش در این مکان باقی خواهد ماند و بیش از ۴۰۰ نفر کماکان مشغول به کار خواهند بود. با این حال تعطیلی کارخانه لانگ‌بریج هنوز هم ناخوشایند است. همین‌طور که گفتیم لانگ‌بریج گذشته‌ای طولانی داشته که به بیش از ۱۱۰ سال پیش بازمی‌گردد و خودروهای فوق‌العاده‌ای نیز تولید کرده است. بنابراین تعطیلی آن دل هر عاشق خودرویی را به درد می‌آورد.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا