مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از فیس‌لیفت ساندرو، ساندرو استپ‌وی، لوگان MCV و داستر در نمایشگاه خودرو پاریس!

از فیس‌لیفت خودروهای این رده داچیا که شیک‌تر هم شده‌اند با بهبودهایی در هر دو جنبه طراحی بیرونی و داخلی، در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شد. ساندرو استپ‌وی با ظاهری پرزرق و برق در این نمایشگاه ظاهرشده است. قسمت جلوی این خودرو در تقلید از داستر ساخته شده و جلوپنجره آن کاملا مشابه جلوپنجره داستر است که با چراغ‌های جدید و سپرهای متفاوتی که در ساندرو و لوگان MCV نیز به کار رفته است، کامل می‌شود.

2017-dacia-range-paris-auto-show-6

کابین مدل‌های مذکور نیز کمی به‌روز شده است. فرمان خودروها جدید شده و از کروم برای حاشیه دریچه‌های هوا و کنسول مرکزی استفاده شده است. یک سوکت برق ۱۲ ولت اضافه و یک جای فنجان اضافه‌ هم برای مسافرین عقب در خودرو تعبیه شده است.

2017-dacia-range-paris-auto-show-15

شاید مهم‌ترین بخش اضافه شده به این رده، موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی SCe است که ۷۴ اسب‌بخار قدرت دارد و در اکثر نسخه‌های پایه نیز عرضه شده است. این موتور با یک گیربکس دستی یا یک گیربکس انتخابی نیمه اتوماتیک Easy-R کوپل شده است.

2017-dacia-range-paris-auto-show-28

درحالی‌که ساندرو، ساندرو استپ‌وی و لوگان MCV توسط داچیا فقط بازطراحی شده‌اند، این خودروساز رومانیایی بالاخره تصمیم گرفته است تا به داستر ویژگی‌ای را که درخواست مشتریان بود،‌ اضافه کند: یک گیربکس دوکلاچه اتوماتیک ۶ سرعته جدید. این گیربکس منحصرا به همراه موتور ۱.۵ لیتری دیزلی dCi موجود است. موتوری که ۱۰۸ اسب‌بخار قدرت دارد و مصرف سوخت متوسط خودرو را به ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند.

2017-dacia-range-paris-auto-show-23

در کنار اضافه شدن یگ گیربکس جدید و چندین مورد اصلاح ساده انجام گرفته در پالت رنگ و سطوح تیپ‌ داچیا داستر ۲۰۱۷، این خودرو به یک دوربین دیدعقب مجهز شده است که به راننده کمک می‌کند تا بتواند با این شاسی‌بلند نسبتا ارزان قیمت در نقاط کور مانور دهد.

2017-dacia-range-paris-auto-show-5

2017-dacia-range-paris-auto-show-20

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا