مکمل بنزین
گوناگونخبر

خوشامدگویی به سری N محصولات هیوندای همزمان با رونمایی از کانسپت RN30 در نمایشگاه پاریس

کمپانی هیوندای مدتی قبل اعلام کرده بود که قصد دارد یک خودروی هاچ‌بک با عملکرد سطح بالا را رونمایی کند و طبق برنامه‌ریزی‌ها، نمایشگاه پاریس را برای معرفی محصول جدید انتخاب کرده بود. حالا این شرکت کره‌ای همزمان با رونمایی از این به اصطلاح هات هاچ‌بک مفهومی، سری جدیدی از محصولات عملکردی ویژه را با عنوان N به دنیای خودروها معرفی کرد.

hyundan-rn30-concept-paris-10

اگرچه این خودروی مفهومی با ظاهری همچون محصولات مسابقه‌ای و رالی در نمایشگاه پاریس حاضر شده، اما هدف اصلی هیوندای، نشان دادن اشتیاق و علاقه زیاد خود به ورود به بخش محصولاتی با عملکرد بالا است. در باطن این هاچ‌بک خشمگین، یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژردار جاخوش کرده که به‌طور اختصاصی در زیرمجموعه سری N طراحی و توسعه یافته است. این پیشرانه نسبتا کم حجم می‌تواند 380 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن برمتر گشتاور را تولید و همه آن را به خوبی از طریق سیستم انتقال قدرت پیشرفته دوکلاچه به چهار چرخ منتقل کند.

hyundan-rn30-concept-paris-16

استفاده از یک دیفرانسیل مجهز به سیستم الکتریکی بسیار پیشرفته در محدود کردن لغزش در این خودرو باعث شده تا حتی در سرعت‌های بالا و هنگام پیچ‌های تند، تعادل و پایداری آن به خوبی حفظ شود. هیوندای در مورد مدل RN30، که قبلا در پیست نورنبرگ رینگ مراحل آزمایشی آن با موفقیت طی شده، وعده داده بود تا بواسطه استفاده از یک ساختار بسیار سبک و مقاوم و همینطور پایین آوردن مرکز ثقل در آن، تجربه بی‌نظیری از رانندگی پرهیجان را ایجاد کند.

hyundan-rn30-concept-paris-3

هاچ‌بک مفهومی RN30، مبتنی بر مدل هیوندای i30 طراحی شده، اما با این تفاوت که بهبودهای قابل توجهی در زمینه آیرودینامیکی آن ایجاد شده است. همینطور می‌توان به طراحی جسورانه‌تر این خودرو هم اشاره‌ای داشت که  به لطف استفاده از گلگیرهای عریض و با قوس زیاد برای همه لاستیک‌ها، اگزوزهای سرامیکی دوتایی زاویه دار در پشت، دیفیوزر بزرگ در پایین سپر عقب، رکاب‌های اسپرت جانبی، رینگ‌های 19 اینچی، چراغ‌هایی با فناوری منحصر به فرد و یک اسپویلر با ابعاد بزرگ، جذابیت خاصی را به RN30 بخشیده‌اند.

hyundan-rn30-concept-paris-13

هیوندای اعلام کرده که نسخه عملکردی هات هاچ‌بک i30N با الهام گرفتن از این خودروی مفهومی طراحی خواهد شد و تا اواسط سال آینده میلادی وارد چرخه تولید می‌شود. البته نباید انتظار داشت که تمام المان‌های ظاهری مشاهده شده در RN30 را در نمونه تولید شده نهایی مشاهده کرد. از آنجائیکه تولید نسخه کوپه جنسیس مدتی است متوقف شده، جای یک خودروی اسپرت در بین محصولات هیوندای احساس می‌شد و حالا به‌نظر می‌رسد i30N می‌تواند با یک قیمت منطقی، خیلی از علاقه‌مندان به این سبک خودروها را ذوق زده کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا