مکمل بنزین
گوناگونخبر

با مرسدس G350d Professional، سبک حرفه‌ای‌تری از آفرود را تجربه کنید!

مرسدس بنز از سال 1979 میلادی به‌طور رسمی تولید سری G را در قالب خودروهای آفرود آغاز کرد. در ابتدا این شرکت آلمانی فقط برروی قابلیت‌های حرکتی در مسیرهای سخت و ناهموار این سری از خودروها متمرکز شده بود اما به مرور تصمیم گرفت تا چاشنی لوکس بودن و سریع بودن را هم به آنها اضافه کند. اما حالا مرسدس بنز با معرفی یک مدل جدید از این سری مثل اینکه تصمیم دارد دوباره به حال و هوای گذشته و اولیه سری G بازگردد.

mercedes-g-class-pro-10

محصول جدید G350d Professional نام دارد و به گفته مرسدس این خودرو یک نوع خالص از سری G است که صرفا برای مقاصد آفرود و کاربری‌های بسیار حرفه‌ای طراحی شده است. البته شاید تنها چیزیکه این خودرو نسبت به مدل‌های امروزی هم رده خودش به همراه نداشته باشد، رانندگی نرم و لطیف باشد! چون با نگاهی به امکانات و ویژگی‌های آن، مواردی همچون فرمان برقی قابل تنظیم و چند منظوره، صندلی‌های برقی چند جهته، سیستم سرگرمی بسیار پیشرفته را مشاهده می‌کنیم که البته نسبت به قیمت 90 هزار دلاری آن، دور از ذهن نیست.

mercedes-g-class-pro-12

اما چیزی که این نسخه را نسبت به مدل استاندارد G350d متمایز کرده، سیستم تعلیق اصلاح شده آن است که با 10 میلی‌متر افزایش، به ارتفاع 245 میلی‌متری از سطح زمین رسیده است. همینطور زاویه فرود و فراز از شیب هم به ترتیب به 36 و 39 درجه رسیده که در مدل معمولی هردوی آنها 30 درجه بودند. در ظاهر بیرونی این مدل به اصطلاح خالص، شاهد استفاده از جلو پنجره و رینگ‌های 16 اینچی در رنگ مشکی مات هستیم. برای رنگ بدنه خودرو هم دو رنگ غیر متالیک و 11 رنگ متالیک ارائه شده که در این بین دو مورد خاص با نام‌های شن صحرا و آبی چینی به چشم می‌خورند.

mercedes-g-class-pro-6

از دیگر امکانات بیرونی این خودرو می‌توان به سپرهای فولادی با قابلیت اتصال وینچ، پکیج بسیار حرفه‌ای آفرود برای بدنه به همراه محافظ برای تمامی چراغ‌ها، شیشه‌هایی با رنگ مشکی، سقف مجهز به محل قرارگیری وسائل به همراه محافظ بار و نردبان مخصوص اشاره کرد. همانند مدل معمولی، نسخه Professional هم از یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر دیزلی بهره برده که 242 اسب بخار قدرت تولیدی آن به خوبی از طریق یک سیستم انتقال نیروی اتوماتیک پیشرفته و از نوع 7G-TRONIC PLUS به تمام چرخ‌های متحرک منتقل می‌شود.

mercedes-g-class-pro-2

مرسدس مدعی شده که با انجام بهبودهایی توانسته مصرف سوخت این خودرو را در یک سیکل ترکیبی، به 9.9 لیتر در هر یکصد کیلومتر رانندگی برساند. گفته شده مشتریان می‌توانند هنگام سفارش این خودرو از برخی آپشن‌های ارائه شده برای مدل‌های لوکس G500 و همینطور نسخه AMG آن بهره‌مند شوند. مرسدس بنز G350d Professional هم اکنون در اروپا عرضه شده و برای فروش دراختیار مشتریان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا