مکمل بنزین
تازه‌ها

هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ را بیشتر بشناسید

تا چند سال پیش کمپانی‌های خودروساز کره‌ای چندان از محبوبیت خاصی برخوردار نبودند و بعضا در مقام مقایسه با خودروهای ژاپنی، به بی‌کیفیتی محکوم می‌شدند. اما این روند ادامه‌دار نبوده و آن‌ها کم‌کم به افزایش کیفیت و سمت‌ و‌ سو دادن به طراحی‌هایشان پرداختند تا بتوانند خود را به‌عنوان یک خودروساز رده‌‌بالا و جهانی ثابت کنند. به‌وضوح در سال‌های اخیر می‌توان افزایش کیفیت را در محصولات کره‌ای مشاهده کرد. ضمن آنکه در طراحی‌هایشان همچون سابق، دیگر بی‌نظمی دیده نمی‌شود و تقریبا یک شباهت منطقی‌ بین ‌خودروهای طراحی‌ شده‌شان وجود دارد. این ‌همان اصالت طراحی خودروهاست که سال‌ها پیش آلمانی‌ها به آن دست‌ یافته‌اند.

سوناتا یکی از استراتژیک‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای هیوندای، جایگاه ویژه‌ای در بازار خودروی کشورمان دارد و چندی پیش نیز نسل جدید 2015 آن پا به کشور گذاشت. بررسی کوتاه این خودرو توسط وب‌سایت caradvice انجام گرفته است که در ادامه به شما تقدیم می‌شود.

sonata 03

امتیاز caradvice به خودرو:  8.5 از 10

برای یک هفته خودروی Hyundai Sonata Premium مورد تست قرار گرفت. در زیر کاپوت یک موتور 2 لیتری توربوشارژر چهارسیلند وجود دارد که نیروی موردنیاز خودرو را تامین می‌کند. یکی از چالش‌های رانندگی با سوناتا، طول 4.85 متری آن‌ است که در خیابان‌های باریک مشکل‌ساز خواهد شد و البته پیدا کردن جا پارک برای چنین خودرویی، زمان زیادی را طلب می‌کند.

با نگاه به اطراف خودرو سخت است که باور کنیم i40 و سوناتا هر دو طراحی‌ شده توسط یک خودروساز هستند. برخلاف i40 که در طراحی‌اش خطوط نرم و فراوانی دیده می‌شود، سوناتا طراحی به بلوغ رسیده‌ای است که کاملا با طراحی‌های قدیمی هیوندای تفاوت دارد.

sonata 02

طول خودرو بی‌مورد نبوده و هیوندای بیش‌ترین استفاده را از این فضا برده و حداکثر فضا را برای سرنشینان تامین کرده‌ است. جادار بودن این خودرو بر روی صندلی‌های عقب کاملا حس می‌شود. همین موضوع خودرو را برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مناسب ساخته و نگرانی خاصی از نشستن سه نفر در صندلی‌های عقب وجود ندارد.با قدی 190 سانتی‌متری، فضای کافی برای پا و سر تدارک دیده‌ شده و هیچ مشکلی در نشستن وجود ندارد و بابت این قضیه باید یه هیوندای تبریک گفت.

sonata 05 sonata 01

صندلی‌های چرمی راحت هستند و به خوبی فرد را در بر می‌گیرند. البته شاید صندلی‌ها بیش‌ از حد نرم باشند که راحتی بیش‌ از حد، کمی ایمنی را کاهش می‌دهد و احتمال حواس‌پرتی راننده بیش‌تر می‌شود.

هرچند خبری از امکانات ایمنی هوشمند نیست اما لیست بلند بالایی از امکانات در سوناتا وجود دارد که چرخ‌های 18 اینچی با آلیاژ مخصوص، صفحه‌نمایش 8 اینچی، گرمکن صندلی و دوربین دنده‌عقب به همراه سنسور‌های پارک ازجمله‌ این امکانات هستند.

Q7A3240

برای تست سیستم تعلیق این سدان خانوادگی از یک خیابان پر از چاله و پستی بلندی استفاده شد. سیستم تعلیق سوناتا به‌راحتی ضربات وارده را جذب می‌کند و با قدی بلند نیز خیالتان راحت است که در چاله‌های مختلف، سرتان به سقف برخورد نمی‌کند.

با 240 اسب‌بخار قوای محرکه و 350 نیوتون‌متر خروجی موتور، این سدان میان سایز مسافرتی چندان تنبل نبوده ولی نیروی موتور کمی با تاخیر خودرو را به حرکت در‌ می‌آورد. البته در دور موتورهای بالاتر که توربوشارژ کار خود را شروع می‌کند، دیگر مشکلی به‌ وجود نمی‌‌آید و شتابگیری خودرو مناسب است.

sonata 04

زمانی که دوستان و آشنایان سوناتای جدید را می‌دیدند، اذعان می‌داشتند که خودرو شباهتی به ماشین‌های سابق هیوندای نداشته و طراحی آن به بلوغ و تکامل رسیده است و حس لوکس و زیبا بودن را منتقل می‌کند. به هر حال سوناتا خودروی مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت است و با فضاهای زیادی که در اختیار می‌گذارد، یک ماشین ایده‌آل برای مسافرت محسوب می‌گردد.

برخی از ویژگی‌های Hyundai Sonata Premium 2015:

  • مشخصات موتور: 2 لیتری 4 سیلندر به همراه توربوشارژ
  • حداکثر گشتاور خروجی: 350نیوتون متر در دور موتور 1400rpm
  • حداکثر توان خروجی: 180kW در دور موتور 6000rpm
  • نسبت توان به جرم: 4W/kg
  • گیربکس: ۶ سرعته‌ی اتوماتیک
  • سیستم انتقال قدرت: انتقال به چرخ‌های جلو
  • حجم مخزن سوخت: 70 لیتر
  • مصرف سوخت (ترکیبی): 9.2L/100km
  • وزن خودرو: 1645 کیلوگرم
  • ارتفاع: 1475mm
  • طول: 4855mm
  • عرض: 1865mm
  • ارتفاع از زمین: 135mm

منبع

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظر میاد که از سری های قبلی بهتر شده و همچنین زیبا تر
    از پست خوبت ممنونم دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا