مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی‌ام‌و مدل عملکردی M8 را به خانواده جدید سری 8 اضافه می‌کند

اگر جزء طرفداران دنیای خودرو هستید و اخبار آن را دنبال می‌کنید، حتما از موضوع احیای دوباره سری 8 بی‌ام‌و، که از سال گذشته برسر زبان‌ها افتاده، باخبرید. در واقع این کمپانی مطرح آلمانی تصمیم گرفته تا بعد از 20 سال مجددا کوپه دوست داشتنی و خاص خود را به جمع تولیداتش بازگرداند. این خبر برای بسیار از علاقه‌مندان واقعا خوشحال کننده بود اما اخیرا موردی جذابتر از طرف بی‌ام‌و مطرح شده که مطمئنا نظر خیلی‌ها را به خود جلب خواهد کرد. براساس گزارشات منتشره مشخص شده که بی‌ام‌و سری 8 قرار است در نسخه عملکردی M عرضه شود.

open1

وب سایت Autocar به نقل از برخی منابع اعلام کرده که این سری جدید با عرضه یک مدل M می‌خواهد رهبری بازار خودروهای کوپه را بدست گیرد. درواقع اینگونه پیش‌بینی می‌شود که بی‌ام‌و M8 با ارائه خروجی بیش از 600 اسب بخار، رقبای سرسخت و یکه‌تازی همچون بنتلی کانتینتال GT و مرسدس بنز کوپه AMG S63 و S65 را هدف گرفته است. پیشرانه بسیار مدرن و پیشرفته بی‌ام‌و از نوع 4 لیتری 8 سیلندر تویین توربو که به خوبی قابلیت انجام وظیفه در حالت‌های تک و دو یفرانسیل را دارد، گزینه اصلی برای کوپه تازه وارد محسوب می‌شود.

bmw-pininfarina-gran-lusso-coupe-5

انتظار می‌رود که اگر بی‌ام‌و M8 به این پیشرانه مجهز شده و سیستم اختصاصی انتقال قدرت از نوع AWD هم چاشنی آن شود، شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت این خودرو به زیر 4 ثانیه برسد. کمپانی بی‌ام‌و با معرفی سری 8 جدید، قصد دارد تا به‌طور غیرمستقیم آن را جایگزین سری 6 فعلی کند. یعنی قرار است مدل‌های فعلی فقط تا پایان سال 2018 میلادی تولید شوند و بعد از آن عرصه را برای قدرت نمایی سری جدید خالی کنند.

bmw-pininfarina-gran-lusso-coupe-3

گفته می‌شود نسخه عملکردی M8 در نیمه دوم سال 2019 میلادی و درست بعد از رونمایی از مدل کانورتیبل آن معرفی خواهد شد. طراحی و توسعه این خودروی کوپه و دو در، برروی پلتفرم مبتنی بر معماری خوشه‌ای و ماژولار (CLAR) بی‌ام‌و برنامه‌ریزی شده، درست همانند آنچیزی که در مدل‌های فعلی سری 7 شاهد آن هستیم. یکی دیگر از اهداف بی‌ام‌و از توسعه سری 8 جدید، ارائه یک خودروی کوپه با بدنه‌ای بزرگ ولی با حداقل وزن ممکن در این کلاس است که این مهم با ترکیب موادی همچون آلومینیوم، منیزیم، فولاد با مقاومت بالا و فیبرکربن بدست می‌آید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا