مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان پورشه ماکان 2017 به دلیل بروز مشکل فنی!

بعد از اینکه پورشه ماکان یک شروع طوفانی را در بازار فروش آمریکا تجربه کرد، یک اتفاق پیش‌بینی نشده و ناخواسته در رابطه با این خودرو باعث شد تا موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) پورشه را مجبور به صدور فراخوان کند. این فراخوان تقریبا برای تمامی نسخه‌های تولید شده ماکان با مدل 2017 است که شامل ماکان معمولی، ماکان توربو S، ماکان GTS و ماکان توربو می‌شود و لازم است تا تمامی خودروها برای برطرف کردن مشکل، به نمایندگی‌های اصلی پورشه مراجعه کنند.

macan1

مشکل اعلام شده برای این خودرو، مربوط به بیش فرمانی یا oversteer است. وجود چنین مشکل فنی برای یک خودرو زمانی جدی می‌شود که در مسیرهای پرپیچ و خم قرار بگیرد. در این حالت هنگام پیچیدن اگر سرعت کمی بالا باشد، قسمت انتهایی خودرو چسبندگی خود را از دست داده و حالت لغزش و سرخوردن اتفاق می‌افتد که نتیجه آن منحرف شدن خودرو از مسیر اصلی است.

macan2

این فراخوان دقیقا مشابه موردی است که چندی پیش برای آئودی Q7 مدل 2017 هم اتفاق افتاده است. پورشه ماکان مادامیکه شرایط رانندگی عادی باشد، کاملا تحت کنترل شما خواهد بود اما اگر به پیچ تند رسیدید، شاید قسمت انتهایی خودرو غیر قابل کنترل شده و ساز خودش را بزند! گفته شده این مشکل به خاطر جابه‌جا شدن اتصالات میل تعادل یا به اصطلاح میل موج‌گیر از محل اصلی خودشان باشد.

cq5dam-web-1280-1280

مالکان خودروی ماکان باید این موضوع را جدی بگیرند چراکه خیلی‌ها به‌خاطر توانمندی‌های این خودروی گران قیمت اقدام به رانندگی هیجانی و سرعتی می‌کنند اما شاید به دلیل بروز این نقص فنی، کنترل آن به‌طور کامل از دستشان خارج شود. هنوز پورشه به‌طور رسمی زمان بندی مراجعه مشتریان را به نمایندگی‌های اصلی مشخص نکرده، اما توصیه می‌شود مالکان پورشه ماکان، خودشان برای بازدید این اتصالات به نمایندگی مراجعه کنند. همچنین تا قبل از مراجعه به این مراکز، سعی شود از رانندگی با سرعت بالا و مانورهای ناگهانی در پیچ‌های تند اجتناب شود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. حالا تکلیف پورشه های داخل ایران چی میشه ؟؟ کی جوابگوی..؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا