مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

۱۰ تا از بدترین برندهای اتومبیل سال ۲۰۱۶ بر اساس نظرات مشتریان!

هر ساله مالکان خودرو در آمریکا نظراتشان را در مورد برندهای اتومبیل ارائه می‌دهند که باعث می‌شود کارخانه‌ها بازخوردی از کارشان داشته باشند. سال ۲۰۱۶ میلادی دو تا از برترین خودروسازان آئودی و سوبارو بودند، بعد از این دو کارخانه برندهای لوکس لکسوس، پورشه و بی‌ام‌و در صدر جدول قرار گرفتند. مزدا در رده ششم و بعد از آن بیوک در رده هفتم قرار گرفتند. بر اساس گزارش‌ها ۱۰۰ درصد مدل‌های مزدا و ۸۰ درصد مدل‌های بیوک از طرف مالکان آن‌ها پیشنهاد شد که ارزش خریداری را دارند. تویوتا و کیا در رده هشتم و نهم و در آخر هوندا در پله دهم جدول برترین برندهای خودرو ایستاد.

فولکس‌واگن به دلیل رسوایی‌هایش نتوانست در فهرست برترین‌های سال ۲۰۱۶ میلادی قرار بگیرد؛ هم‌چنین آلفا رومئو، جگوار، مزراتی، رم، اسمارت و تسلا به دلیل تعداد کم مدل‌های تولیدی سال ۲۰۱۶ در این فهرست وارد نشدند. در این نظرسنجی ۳۰ تا از برندهای خودرو شرکت کرده‌ بودند که براساس کیفیت و نتایج آزمایشات رانندگی مختلف توسط مشتریان امتیاز گرفتند، بعد از آن کارشناسان مجرب خودرو میانگینی از هر برند تهیه کردند که شاخص برترین و بدترین برندهای خودرو را با توجه به امتیازات آن‌ها مشخص می‌کرد.

باید یادآوری کرد که این نظرسنجی هر ساله انجام می‌شود و امسال (سال ۲۰۱۶ میلادی) نهمین گزارش موجود برای برندهای خودرو هست که براساس نظر مشتریان ارائه می‌شود. دراینجا نگاهی کوتاه به ۱۰ تا از بدترین برندهای خودرو این گزارش می‌اندازیم.

۱۰) نیسان

nissan-titan-xd

جعبه دنده‌های نیسان مشکلاتی در آزمایشات مختلف را نشان دادند که باعث گرفتن امتیاز پایین ایمنی از سوی مشتریان شد و تنها ۳۳ درصد مدل‌های نیسان مناسب برآورد شدند؛ نیسان در آزمایشات جاده امتیاز ۷۱ و امتیاز کلی ۶۳ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داد.

۹) اینفینیتی

infiniti-q50-s_1

پسرخاله نیسان از نوع لوکس در رده نهم، به دلیل ضعف در جذب قابلیت اطمینان توسط مشتریان، قرار گرفت و تنها ۲۰ درصد از مدل‌هایش برای خرید پیشنهاد شدند؛ امتیاز آزمایشات جاده ۷۶ و امتیاز کلی آن ۶۳ از ۱۰۰ شد.

۸) جی‌ام‌سی

gmc-all-terrain-x

با وجود اینکه کامیون‌ها و شاسی‌بلندهای جی‌ام‌سی مانند مدل X در تصویر بالا عملکرد خوبی داشتند، اما بر اساس گزارش سالیانه این کارخانه نتوانست نظر مشتریان را از لحاظ ایمنی جذب کند و در رده هشتم بدترین برند خودرو قرار گرفت. تنها ۱۷ درصد از تمام مدل‌های جی‌ام‌سی با کیفیت اعلام شده‌اند و درنهایت امتیاز آزمایشات جاده آن ۷۱ و امتیاز کلی این برند ۶۰ از ۱۰۰ شد.

۷) کادیلاک

2016-cadillac-cts4_5

کادیلاک اتومبیل‌های فوق‌العاده‌ایی همانند مدل CTS_V دارد و اکثر اوقات تکنولوژی‌های جدید برای مدل‌های شش سیلندر خود ارائه می‌کند؛ اما هنوز جای کار برای بالا بردن کیفیت و اطمینان دارد. تنها ۲۵ درصد از تولیدات این کارخانه مناسب ارزیابی شده و با شگفتی تمام در رده ۷ بدترین برند خودرو در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت. با این وجود، کادیلاک در آزمایشات جاده امتیاز ۷۶ و امتیاز کلی ۵۸ را به خود اختصاص داد.

۶) دوج

dodge-viper

تنها ۱۷ درصد از مدل‌های دوج امسال توانستند با کیفیت ارزیابی شوند؛ این برند در آزمایشات جاده امتیاز ۷۳ و در کل امتیاز ۵۸ را در نتایج نهایی سال ۲۰۱۶ گرفت؛ با وجود مدل وایپر ACR فوق‌العاده خوب این کارخانه دیترویتی در پله ششم قرار گرفت.

۵) کرایسلر

chrysler-200s-mopar

این برند لوکس زیر مجموعه FCA با وجود عملکرد خوب نتوانست امتیاز خوبی را در این ارزیابی بگیرد و با امتیاز کلی ۵۸ در پله پایین‌تری از دوج قرار گرفت؛ کرایسلر در آزمایشات جاده امتیاز ۷۳ از ۱۰۰ را گرفت و به نظر ناممکن می‌رسد این کارخانه بتواند مشتریان زیادی برای محصولاتش در سال آینده میلادی جمع کند.

۴) لندروور

2015-range-rover-svr_1

تنها کارخانه اروپایی در این لیست لندروور است که برای شاسی‌بلندهای لوکس‌اش در آمریکا شناخته شده؛ به طور عجیبی مدل‌های این کارخانه انگلیسی قابل اطمینان برای رانندگی در این گزارش معرفی نشدند. امتیاز کلی لندروور ۵۵ و امتیاز آن در آزمایشات جاده‌ایی ۷۱ اعلام شد.

۳) میتسوبیشی

15lanevogsrwhite_f3-4passengerwheelturned-1024x682

این کارخانه ژاپنی از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز درون چاه عمیقی برای فروش در بازار آمریکا گیر کرده و تنها برند ژاپنی است که در فهرست بدترین برند‌های خودرو سال ۲۰۱۶ قرار گرفته؛ امتیاز کلی آن ۵۱ با نتیجه ضعیف ۴۶ از آزمایشات جاده در رده سوم جای گرفت، حتی مشتریان خودرو هیچ کدام از مدل‌های این برند را برای خرید پیشنهاد نکردند.

۲) جیپ

jeep-renegade-sport_2

امسال جیپ دوباره در فهرست بدترین برندهای خودرو قرار گرفت که دلیل آن ضعف آن در آزمایشات و جذب نظرات مشتریان اعلام شد؛ در آزمایشات جاده‌ایی امتیاز ۵۵ و امتیاز کلی ۴۳ از ۱۰۰ را گرفت. مدل گرند چروکی EcoDiesel و دیگر مدل اسپرت توربوشارژ Renegade این کارخانه توانست تاثیرگذار باشد اما با این وجود دومین برند بد خودرو در آمریکا شناخته شد.

۱) فیات

fiat-124-spyder

امسال بدترین برند خودرو بر اساس گزارش مشتریان فیات بود که هیچکدام از مدل‌هایش نتوانستند مناسب برای خرید ارزیابی شوند. این برند در آزمایشات جاده‌ایی امتیاز ۵۲ و امتیاز ۳۸ از ۱۰۰ را در کل ارزشیابی و در صدر جدول بدترین برندهای اتومبیل سال ۲۰۱۶ میلادی قرار گرفت.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. اگه اين نظر سنجى تو ايران برگزار ميشد نتايج به واقعيت بيشتر نزديك بود!!!اگه از يك نفر ميپرسيدن پرايد چطوره زير بار نميرفت بگه آشغاله ميگفت خيلى عاليه من كه ازش راضى ام.

  2. واقعا مزدا محصولاتش حرف ندارن فوق العاده اند هرکس که بشینه پشت فرمونش میفهمه من چی میگم.ممنون از مقاله عالیتون.

  3. بذار بیان تو ایران یکم خودرو هاشونو قالب مردم بکنن قول میدم به زودی پولدار میشن از این وضعیت نجات پیدا میکنن این برادران خدمتگذار فیات D:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا