مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس هفته آینده از اولین خودروی پیکاپ خود پرده برمی‌دارد!

زمانیکه مرسدس بنز به‌طور رسمی از توسعه یک خودروی جدید در کلاس پیکاپ لوکس صحبت کرد، بسیاری از علاقه‌مندان به این برند بزرگ و قابل احترام را متعجب نمود. چند ماه قبل هم تصاویر مخفی از این خودروی جدید که به پوشش استتاری مجهز شده بود، منتشر شد که حکایت از طی کردن دوره نهایی آزمون رانندگی را داشت. حالاکه این موضوع قطعیت پیدا کرده، عکس‌العمل رقبای آلمانی سرسخت دیگری همچون بی‌ام‌و و آئودی هم در نوع خود جالب خواهد بود؛ یعنی به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک، شاهد حضور مدل‌های متنوعی در کلاس پیکاپ با این برندهای مطرح هستیم.

benz2

اما در آخرین گزارشات و اخباری که در مورد این محصول جدید مرسدس بنز بدست رسیده، تاریخ 25 اکتبر سال جاری میلادی برای رونمایی از آن در نمایشگاه خودروی سائوپائولو برزیل اعلام شده است. اگر این خبر صحت داشته باشد، کمتر از یک هفته دیگر می‌توان اولین شاهکار مرسدس بنز را در زمینه خودروهای پیکاپ مشاهده کرد. هیچ شکی نیست که مرسدس بالاخره در یکی از این نمایشگاه‌های خودرو این محصول را به نمایش در خواهد آورد، اما چیزیکه هنوز معلوم نشده، اسم این سری جدید است. شایعات زیادی وجود دارند مبنی‌بر اینکه مرسدس قصد دارد از عنوان GLT و یا X-Class برای آن استفاده کند.

benz3

شاید درمورد اسم این خودروی جدید هنوز تردید وجود داشته باشد ولی از قبل مشخص شده که مرسدس بنز برای توسعه این پیکاپ جدید، از پلتفرم نیسان ناوارا NP300 استفاده کرده است. گفته می‌شود مرسدس تصمیم گرفته تا برخلاف نیسان، این پیکاپ جدید را به یک سیستم تعلیق اختصاصی و بسیار نرم‌تر مجهز کند. هنوز هیچ حرفی از پیشرانه این خودرو به میان نیامده، اما احتمال اینکه مرسدس نسخه 2.3 لیتری dCi دیزلی با 190 اسب بخار قدرت را از نیسان قرض بگیرد، زیاد است. از طرفی گفته شده که این پیکاپ به یک پیشرانه دیزلی 3 لیتری 6 سیلندر و توربودار مجهز می‌شود. به هرحال باید منتظر شد تا مرسدس از این خودروی جدید رونمایی کند و تمام جزئیات واقعی در مورد آن بیان شود. حتما ورود یک پیکاپ لوکس از طرف شرکت مطرحی چون مرسدس، کمی قواعد بازی را در این حوزه تغییر خواهد داد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا