Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی سئات لئون به بهانه حضور در ایران!

آخرین مدل سئات لئون در سال ۲۰۱۲ به بازار دنیا معرفی شد و بعد از سال‌ها، سئات تصمیم گرفت یک مدل جدید از این محصول را برای سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کند. مدل ۲۰۱۷ لئون که نسل سوم این خودرو محسوب می‌شود، بسیار سبک‌تر شده و فناوری آن نیز پیشرفت زیادی داشته است. طراحی ظاهری خودرو با نگاهی متفاوت به خودرویی اسپرت تبدیل شده، در حالی‌که کابین بسیار مجلل‌تر و باشکوه‌تر شده است. پلتفرم بدنه لئون با خودروهایی مانند فولکس واگن گلف و آئودی A3 مشترک است و موتور خود را نیز از همتایان آلمانی به ارث برده. اگرچه مدل فیس‌لیفت عرضه شده از سوی فولکس‌واگن تغییرات جامعی نداشته اما در بسیاری از بخش‌ها شاهد دگرگونی‌های خوبی هستیم. به‌طور کلی محصولات سئات از لحاظ کیفیت در رتبه بالایی قرار خواهند گرفت که با عرضه آن‌ها در کشورمان، استانداردهای خرید خودرو تغییر پیدا خواهند کرد.

بخش خارجی

seat-leon-16_800x0w

در مدل فیس‌لیفت لئون ویزگی‌های خارجی مثبتی به‌چشم می‌خورند که شکل ساده و خسته‌کننده نسل قبلی این خودرو را به یک مدل زیبا تبدیل کرده‌اند. طراحی اسپرت این خودرو در نتیجه خطوط قاطعانه‌تر باعث شده شما با یک هاچ‌بک اسپرت روبرو باشید. این شرکت اسپانیایی با اضافه‌کردن خطوط LED به چراغ جلو، در چشم‌نوازی این محصول بسیار تاثیر گذاشته است. جلوپنجره خودرو نیز بزرگتر شده و طراحی کرومی آن حس داشتن یک خودروی گران‌قیمت را القا می‌کند. در بخش جانبی شما تفاوت بین یک کمپانی جهانی با محصولات چینی را مشاهده خواهید کرد، چرا که خطوط بسیار هماهنگ و اصولی بر روی بدنه قرار داده شده‌اند و سایز لاستیک‌ها نیز بسیار خوب انتخاب شده که نمای جانبی را بسیار زیباتر کرده‌اند. در بخش عقب چراغ های LED جدید جایگزین شده‌اند و سایر بخش‌ها تغییرات جزئی داشته‌اند. بطور کلی نمای ظاهری مدل لئون می‌تواند نظر بسیاری از اقشار جامعه را به خود جلب کند.

بخش داخلی

seat-leon-8_800x0w

طراحی داخلی خودرو نیز بسیار غنی و خوب است و کیفیت متریال بکار رفته در این کابین بسیار عالی است. در کنسول وسط، صفحه‌نمایش و دکمه‌ها به زیبایی در سرجای خود قرار گرفته‌اند و ترمز دستی برقی به کابین اضافه شده است. چراغ‌های LED با قابلیت تنظیم دقیق نور باعث می‌شوند روشنایی خوبی در اختیار داشته باشید و زمانی که با لئون رانندگی می‌کنید، کابین بی صدا توجه شما را بسیار جلب می‌کند. صفحه‌نمایش ۸ اینچی کابین با قابلیت اتصال به اپل‌کارپلی و اندرویداتو، از کیفیت بالایی برخوردار است. البته شکل ساده صفحه کیلومتر می‌توانست بسیار بهتر باشد و طراحی اسپرت‌تری داشته باشد.

پیشرانه

seat-leon-15_800x0w

دربخش پیشرانه، سئات گزینه‌های زیادی را برای خریداران فراهم کرده اما در ایران موتورهای دیزلی شانس‌حضور ندارند و باید به سراغ موتورهای بنزینی این خودرو برویم. موتورهای بنزینی ۳ سیلندر و چهار سیلندر لئون توانایی تولید ۱۰۸ تا ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت را دارند و حجم آنها از ۱.۰ لیتر تا ۱.۸ لیتر متغیر خواهد بود و برخی از این پیشرانه‌ها مجهز به توربوشارژر هستند. گیربکس‌های پنج، شش سرعته دستی و شش الی هفت سرعته اتومات دوکلاچه، وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارند. البته سئات به‌تازگی خبری از تولید مدل لئون کوپرا با موتور ۲.۰ لیتری و توربوشارژر منتشر کرده که این اهمیت خودروهای لئون را در سهم بازار این کارخانه نشان می‌دهد. در کشور ما احتمالا سئات با پیشرانه‌های مقرون به صرفه‌تر وارد میدان شود، بنابراین احتمال عرضه لئون با موتورهای توربودار نیز بعید است.

ایمنی

seat-leon-4_800x0w

محصولات شرکت‌های زیرمجموعه فولکس‌واگن، همیشه از ایمنی بالایی برخوردار بودند و سئات لئون نیز یکی از این خودروها است. لئون با سطح تجهیزات ایمنی بالایی مانند سیستم‌های هشدار دهنده پارک و خروج از خط به همراه ترمز خودکار در مواقع لزوم، عرضه شده است. سیستم حفاظت از عابرین پیاده باعث می‌شود که این خودرو، برای جان عابرین خطری نداشته باشد. سیستم دوربین ناوبری با قابلیت تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، یک سیستم کارآمد دیگر در این ماشین است.

قیمت پایه مدل ۳ درب سئات لئون 18,400 یورو و مدل ۵ درب 20,200 یورو است.

کلام آخر

seat-leon-3_800x0w

با ارائه محصولی مانند لئون در ایران، بدون شک بسیاری از شرایط در کشورمان تغییر خواهد کرد. این خودروها می‌توانند حتی تعداد مرگ و میرهای جاده‌ای را کمتر کنند. البته زمانی استقبال از این خودروها همگانی می شود که قیمت عرضه آن‌ها منطقی باشد و مردم بیشتری توانایی خرید داشته باشند.

نقاط مثبت نقاط ضعف
  • طراحی اسپرت
  • سرشار از تجهیزات ایمنی و رفاهی
  • موتورهای جدید و قدرتمند
  • قیمت بالا در مقایسه با رقبا
  • استقبال کم مردم نسبت به فولکس گلف
2 دیدگاه
  1. رضا می گوید

    اینقدر گرون میفروشند که کسی نمیتونه بخره

    1. پریسا می گوید

      سلام
      قیمتش که خیلی عالی بود
      من دیروز پیست آزادی بودم و تست درایو هم داشتم
      ماشین معرکه ایه خیلی شتابش بالاست و ایمنی و استحکام و هندلینگش خارق العاده بالاست
      قیمتشم قطعی و تمام شده ۱۵۴ میلیون بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.