مکمل بنزین
گوناگونخبر

10 واقعیت جالب درباره کمپانی شورولت

شورولت یکی از خودروسازان مطرح و بزرگ دنیا است که بعنوان یکی از زیرمجموعه‌های اصلی گروه جنرال موتورز در حال فعالیت است. تولیدات خوش قیمت و باکیفیت این کمپانی در بسیاری از بازارهای دنیا حضور دارند. ما ایرانی‌ها نیز سال‌هاست که به واسطه حضور مدل‌های قدیمی و خاطره‌انگیزی همچون کاپریس، نووا، کامارو و بلیزر با برند شورولت آشنایی داریم. اگرچه در چندسال اخیر و به لطف ایجاد مناطق آزاد در کشورمان، شاهد حضور مدل‌های جدیدی تحت این برند و دیگر خودروسازان آمریکایی هستیم، اما بنا به برخی دلایل سیاسی، شرایط حضور این خودروها همانند کره‌ای و چینی‌ها، در بازار ایران فراهم نیست. در ادامه قصد داریم به 10 مورد از واقعیت‌های جالب و خواندنی که درباره شورولت وجود دارد، اشاره کنیم.

chevy

1– کمپانی شورولت و یا به قول آمریکایی‌ها، شوی (Chevy)، توسط لوئیس شورولت تاسیس شد. این کمپانی از 1921 میلادی تا به امروز موفق شده تا بیش از 200 میلیون وسیله نقلیه را در قالب خودروی سواری، وانت و کامیونت تولید کند.

2- در سال 2011 میلادی، شورولت بالاترین میزان تولید و فروش خودرو در آمریکا را به نام خود ثبت کرده بود.

1969-chevrolet-k5-blazer1-1024x716

3- در سال 2010 میلادی، از هر 1615 نفر در دنیا، یک نفر خودرویی با برند شورولت را در اختیار داشت.

4- اگر تمام محصولات خریداری شده شورولت در سال 2010 میلادی را سپر به سپر هم قرار دهیم، حدودا 51 درصد از محیط دایره کره زمین را پوشش می‌دهند.

2018-chevrolet-equinox-002-1a

5- خودروهای شورولت در دو سوم جاده‌های دنیا تردد دارند.

6- در اروپا، برند شورولت برای خودروهایی که توسط جنرال موتورز کره جنوبی ساخته شده باشند، استفاده می‌شود.

7- در شمال آمریکا، کمپانی شورولت طیف وسیع و متنوعی از مدل‌ها را تولید و به فروش می‌رساند. این تولیدات شامل خودروهای شهری کوچک و جمع و جور تا کامیونت‌های تجاری می‌شوند.

8- کمپانی شورولت مدت کوتاهی بعد از تائسیس شدنش، در سال 1918 میلادی توسط جنرال موتورز خریداری شد.

2016-Chevrolet-Camaro-SS-Changes

9- در سال 1913 میلادی، برای اولین بار از آرم معروف و پاپیونی شکل شورولت برای تولیدات این شرکت استفاده  شد. گفته شده که آقای دورانت، شریک لوئیس، ایده اولیه طراحی این نماد را از طرح یک کاغذ دیواری که قبلا در فرانسه دیده بود، بدست آورد. اما به عقیده بسیاری، این آرم همان صلیب استفاده شده در پرچم کشور سوئیس است که با سبکی متفاوت طراحی شده است.

10- طراحی پیشرانه موسوم به شورولت V8، در سال 1955 اتفاق افتاد و تولید آن تا به امروز هم ادامه دارد. البته این پیشرانه 8 سیلندر به طور پیوسته با تکنولوژی‌های جدید درحال به روز شدن است اما پایه و اساس آن به نیم قرن پیش باز می‌گردد.

2016-chevrolet-spark-ev_100547245_m

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا