مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

فیس‌‌لیفت لکسوس GS از راه می‌رسد

پبل بیچ جایی بود که لکسوس از فیس‌لیفت جزیی GS رونمایی کرد. البته تنها رونمایی این کمپانی ژاپنی در این مکان نیست و فیس‌لیفت LX570 نیز در همین‌جا معرفی شد. در کنار تغییرات ظاهری، مدل جدید GS200t نیز به خانواده GS پیوسته است و جانشین GS250 خواهد شد.

قدرت این مدل جدید را یک موتور ۲ لیتری مجهز به توربوشارژ تامین می‌کند که به معنی حذف موتور ۲.۵ لیتری V6 از لیست انتخاب مشتریان است. به هرحال این قضیه به معنی انتخاب موتوری ضعیف نیست و درصورت انتخاب این موتور، ۲۴۱ اسب‌بخار و ۳۵۰ نیوتون‌متر در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. درضمن نباید از کاهش مصرف سوخت مدل جدید نسبت به GS250 چشم پوشی کرد. قدرت موتور جدید به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و درنهایت به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد.

2016_Lexus_GS_200t_007hr

در عین حال لکسوس موتور GS350 را نیز کمی ارتقا داده تا قدرت خروجی آن از ۳۰۶ به ۳۱۱ اسب‌بخار افزایش پیدا کند. البته همچنان قوی‌ترین ترکیب تولید قدرت در اختیار مدل GS450 قرار دارد که با موتور 3.5 لیتری V6 در کنار موتور الکتریکی می‌تواند ۳۳۸ اسب‌بخار را به راننده تقدیم کند.

2016_Lexus_GS_200t_004hr

تغییرات تنها به داخل کاپوت مربوط نمی‌شود و ظاهر نیز بهبود‌هایی هرچند جزیی داشته است. سپری خشن‌تر و عضلانی‌تر، جلوپنجره با طرحی جدید و چراغ‌ اصلی LED از ویژگی‌های جدید قسمت جلو GS به شمار می‌رود. در عقب، چراغ‌ها کمی تغییر شکل داده‌اند. سپر نیز شکل جدید‌تری به خود گرفته هرچند هنوز می‌توان رگه‌های نسل قبل را در آن دید.

2016_Lexus_GS_200t_005hr

برای مشتریانی که به دنبال متفاوت بودن هستند، لکسوس رنگ‌های جدید‌تری برای داخل و خارج خودرو پیش‌‌روی آنان قرار می‌دهد که در کنار تریم آلومینیومی و چوبی، قطعا لوکس‌‌پسندان نیز در کنار این افراد راضی خواهند شد.

2016_Lexus_GS_200t_015hr

طبق معمول شاهد لیست بلندی از امکانات در ماشین‌های لکسوس هستیم. برای سیستم سرگرمی می‌توان صفحه‌نمایشی تا سایز ۱۲.۳ اینچ را انتخاب کرد که البته پنل لمسی‌ آن نیز بهبود یافته است. سیستم جدید ایمنی لکسوس شامل سیستم جلوگیری از تصادف (PCS) به همراه قابلیت شناسایی عابر پیاده، سیستم هشدار عبور از خط (LDA) با قابلیت کمک به فرمان‌دهی، چراغ جلو هوشمند و کروز کنترل انطباقی از جمله آپشن‌های ارزشمند لکسوس GS به حساب می‌آیند.

2016_Lexus_GS_200t_019hr

مدل‌های جدید در سال ۲۰۱۶ آماده رفتن به خیابان‌ها خواهند شد و مشتریان می‌توانند بین مدل‌های GS200t، GS300، GS350 و GS450 یکی را به دل‌خواه خود انتخاب کنند.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا