مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

۱۰ تا از آیرودینامیک‌ترین خودروهای بازار جهانی!

یکی از ملاک‌های خرید خودرو طراحی خوب آن و یا به عبارت دیگر طراحی آیرودینامیک آن هست. آیرودینامیک بودن خودرو در سرعت آن تاثیر گذار هست و باعث می‌شود که وسیله نقلیه بر فشار هوا غلبه کند و به راحتی جلو رود؛ اما سوال اصلی این است کدام خودروهای موجود در بازار جهانی آیرودینامیک‌ترین هستند؟ در این مطلب به اصطلاح ضریب درگ اشاره می‌کنیم که مربوط به تاثیر آیرودینامیکی خودرو هست بطوریکه هر چقدر ضریب درگ پایین‌تر باشد خودرو آیرودینامیک‌تر هست.

۱) فولکس‌واگن XL1

screen-shot-2016-11-05-at-07-37-21

این خودرو برای سوخت بهینه طراحی شده که دارای ضریب درگ ۰.۱۸۶ است که می‌تواند با سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۳.۷ لیتر سوخت مصرف کند. این طراحی عجیب فولکس‌واگن برای این خودرو ضریب درگ پایینی به آن می‌دهد که رانندگی نرم و راحتی را برای راننده فراهم می‌سازد.

۲) تویوتا پریوس

screen-shot-2016-11-05-at-07-38-38

شاید خودروی اسپرتی به نظر نرسد اما تویوتا با طراحی فوق‌العاده توانسته ضریب درگ پایینی را برای پریوس تنظیم کند؛ بعلاوه با موتور هیبریدی در هر ۸۰ کیلومتر پیمایش تنها سه لیتر سوخت می‌سوزاند.

۳) تسلا مدل ۳

screen-shot-2016-11-05-at-07-39-53

این خودرو برقی یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای سبز بازار هست که ضریب درگی برابر با ۰.۲۱ دارد. این خودرو نه تنها سوخت فسیلی مصرف نمی‌کند بلکه با این مقدار ضریب درگ رانندگی راحتی را برای مشتریانش فراهم می‌سازد.

۴) آئودی A6

screen-shot-2016-11-05-at-07-41-03

اسم این برند همیشه همراه با خودروهای لوکس همراه بوده، اما این مدل خودروی لوکس آیرودینامیک است که ضریب درگ ۰.۲۶ دارد و قابلیتی به این خودروی همانند جعبه می‌دهد که در سرعت‌های بالا با فشار کم وارد شده بر آن به آسانی به جلو رود.

۵) جگوار XE

screen-shot-2016-11-05-at-07-42-18

رانندگی راحت با این خودرو در سرعت‌های بالا مدیون ضریب درگ ۰.۲۶ آن هست. این مدل جگوار به عنوان پیشرفته‌ترین و منحصربه فردترین خودروی جگوار در بازار جهانی شناخته می‌شود.

۶) مزدا ۳

screen-shot-2016-11-05-at-07-44-27

کارخانه مزدا همیشه به تولید خودروهای آیرودینامیک مشهور بوده اما مدل مزدا ۳ گل سرسبد خودروهای آیرودینامیک آن هست. این خودرو برنده عنوان آیرودینامیک‌ترین خودروی مزدا بر اساس آزمایشات تونل باد با ضریب درگ ۰.۲۶ شده‌است.

۷) تسلا مدل S

screen-shot-2016-11-05-at-08-05-25

تسلا در دنیای امروزه بازار جهانی خودروها بدون رقیب می‌تازد و به همین دلیل است که دو مدل آن در لیست ما قرار گرفته؛ این مدل با طراحی منحصربه‌فرد و خوش‌فرم بودن توانسته بعد از مدل ۳ با ضریب درگ ۰.۲۴ جزو ۱۰ تا از آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان قرار بگیرد.

۸) بی‌ام‌و i8

screen-shot-2016-11-05-at-08-07-10

این مدل بی‌ام‌و شاید یکی از بهترین خودروهای این کارخانه آلمانی نباشد اما با ضریب درگ ۰.۲۶ توانسته طراحی بی‌نظیری را به خود اختصاص دهد.

۹) نیسان GT-R

screen-shot-2016-11-05-at-08-08-02

بیشترین مشتریان نیسان این مدل را به خاطر اسپرت بودن آن خریداری می‌کنند و جای تعجبی ندارد که نیسان GT-R یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار باشد. این خودرو در کمتر از ۳ ثانیه شتابش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند که متاثر از ضریب درگ ۰.۲۶ آن هست. راننده آن با سرعت بالای ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند به آسانی رانندگی کند.

۱۰) مرسدس بنز کلاس C

screen-shot-2016-11-05-at-08-09-44

یکی از برندهای خودروهای لوکس در بازار جهانی مرسدس بنز است که با تنظیم ضریب درگ پایین قابلیت آیرودینامیک را به خودروهایش می‌دهد؛ اما کلاس C یکی از بهترین طراحی‌ها با قابلیت آیرودینامیک بالا را دارد.

در دنیای امروزه بازار خودرو طراحی مهندسی خودروها بسیار زیاد مطرح هست و این موضوع باعث می‌شود یکی از ملاک‌های خرید خودرو بحث آیرودینامیک بودن آن به میان آید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    چرا در این مقاله اثری از cla بنز نبود با توجه به اینکه لقب ائرودینامیک ترین خودرو تولید انبوه جهان رو هم داراس؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا