مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

هنرنمایی کیا با چند مدل مفهومی تیون شده در نمایشگاه SEMA 2016

کمپانی کیا موتورز امسال در نمایشگاه SEMA با معرفی چهار محصول متفاوت و جذاب، حضور نسبتا چشمگیری دارد. این خودروها که از تغییرات بسیار زیاد و بعضا عجیب و غریب در مقایسه با نسخه‌های معمولی بهره‌مند شده‌اند، طیف وسیعی از فعالیت‌ها، از سرگرمی‌های ورزشی گرفته تا مسافرت‌های مرتبط با کسب و کار را به خوبی دربر می‌گیرند. هریک از این خودروهای مفهومی نه فقط از لحاظ ظاهری تقویت شده‌اند، بلکه هرکدام از آنها یک سبک زندگی جدید را با دید کاملا آینده نگرانه در حوزه خودروها ارائه می‌کنند که با نگاهی به فضای داخل کابین آنها بهتر می‌توان به این موضوع پی‌برد.

2016_kia_sema_concepts_08

همچنین درکنار این چهار خودروی کانسپت، کیا مدل Telluride را هم به معرض دید عموم گذاشته که پیشتر در نمایشگاه خودروی دیترویت آن را دیده بودیم و به گفته این شرکت قرار است بعنوان یک شاسی بلند بزرگ و در کلاسی بالاتر از سورنتو عرضه شود.

کیا نیرو نسخه Triathlon

kia-niro-triathlon-13_800x0w

خودروی مفهومی نیرو Triathlon به صورت اختصاصی برای یک ورزشکار حرفه‌ای و به منظور پاسخگویی به نیازهای او در مسابقات سه‌گانه استقامت طراحی شده است. تیونینگ این خودرو برعهده گروه LGE-CTS قرار داشته که طی آن کیا نیرو (Niro) به یک وسیله نقلیه چند منظوره و چندکاربره تبدیل شده، به‌طوریکه در آن ورزشکاران از امکاناتی نظیر تخت خواب، محل اتصال دوچرخه، محل اختصاصی قرار گیری وسایل مربوطه و کامپیوتر کوچک یا تبلت بهترین بهره را خواهند برد. استفاده از سیستم تعلیق سفارشی با کاهش محسوس ارتفاع و رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های حرفه‌ای و اسپرت دانلوپ Direzza جلوه خاصی را به این خودرو بخشیده است.

در فضای داخلی نیرو Triathlon جایابی بسیار خوب و منظمی از قطعات، در کنار فضای کافی برای استراحت به چشم می‌خورد. لوازم و تجهیزات ورزشی و ایمنی به خوبی در بخش‌های مورد نظر قرار گرفته‌اند و این خودرو باتوجه به بهره‌مندی از سیستم رانندگی خودران و هوشمند، می‌تواند پابه‌پای ورزشکار درحرکت باشد. درب‌های خودرو برای دسترسی راحت‌تر به تجهیزات داخلی، بازطراحی شده و فضای داخل کابین نیز به‌طور کامل دگرگون شده است.

کیا کارناوال نسخه School of Rock

2016_kia_sema_concepts_01

کیا طی یک همکاری با گروه آموزشی موسیقی موسوم به School of Rock، نسخه ویژه‌ای از ون کیا کارناوال (سدونا) را با هدف ایجاد یک استودیوی ضبط سیار و حرفه‌ای، برای علاقه‌مندان به موسیقی ارائه کرده است. این خودرو هم مانند سایر کانسپت‌های ارائه شده توسط کیا، به سیستم خودران مجهز شده و گروه موسیقی بدون هیچ زحمتی می‌توانند برای جابه‌جایی‌ها خود جهت شرکت در برنامه‌ها و کنسرت‌ها، از آن استفاده کنند.

از تغییرات اصلی که در این نسخه به چشم می‌خورند می‌توان به حذف ستون سمت راننده و مجموعه فرمان و اهرم تعویض دنده، تعبیه فضای اختصاصی برای قرارگیری بورد دیجیتال تنظیم و میکس صدا و همینطور استفاده از مانیتورهای دوتایی اشاره کرد. بلندگوهای نصب شده در قسمت بالای خودرو و نقش و نگار بسیار خاص آن، به خوبی به اطرافیان حضور یک گروه موسیقی حرفه‌ای را گوش زد می‌کنند. در بسیاری از بخش‌های داخل کابین از فوم‌های مخصوصی برای تنظیم آکوستیک صدا استفاده شده است. فضاهای متعددی هم جهت قرارگیری وسایل و تجهیزات موسیقایی ایجاد شده که همین فرصت راه‌اندازی یک کنسرت را در هرمحلی در اختیار می‌گذارد.

کیا سورنتو نسخه Ski Gondola

lux-motorwerks-kia-sorrento-ski-gondola-01

به‌منظور طراحی یک خودروی قوی، ایمن و چند منظوره که بتوان از آن در شرایط جوی بسیار سخت برفی استفاده کرد، دو شرکت کیا و LUX Motorwerks با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند که نتیجه آن تولید نسخه Ski Gondola مبتنی بر شاسی بلند محبوب سورنتو شده است. در این خودرو، مجموعه رینگ و لاستیک جای خود را به تسمه لاستیکی دندانه دار مخصوص با طرح مثلثی شکل داده‌اند که توانایی عبور از هر مسیر برفی و یخ زده را دراختیار می‌گذارند. همچنین فضای مخصوص تعبیه شده برروی سقف خودرو به خوبی میزبان وسایلی همچون چوب‌های اسکی می‌باشد.

با حذف ستون بین دو در خودرو و بازطراحی سیستم باز و بسته شدن آنها، دسترسی به فضای داخل کابین بسیار آسانتر از قبل شده است. استفاده از نقش و نگار نارنجی رنگ و همینطور چراغ‌های نواری بزرگ LED در قسمت‌های مختلف، علاوه‌بر تامین روشنایی عالی، باعث جذابتر شدن ظاهر خودرو شده‌اند. فضای داخل کابین این خودرو به لطف بهره‌مندی از سیستم خودران، بسیار متحول شده و استفاده از تبلت اختصاصی با تریم داخلی مشکی و نارنجی، فضایی کاملا تخیلی را رقم زده‌اند.

کیا سول نسخه First Class

2016_kia_sema_concepts_06

عبارت First Class یا همان درجه‌یک را بارها در سیستم‌های حمل و نقل، همچون قطار و هواپیما شنیده‌ایم. منظور کلی از این عبارت، یک صندلی با جای نشستن نسبتا مجلل به همراه آرامش بیشتر نسبت به دیگران است تا در طول سفر آسایش و راحتی خوبی برای مسافران ایجاد شود. حالا شرکت کیا باهمین دید تصمیم گرفته تا مدل سول را به یک خودروی درجه یک از لحاظ جابه‌جا شدن برای صاحبش نبدیل کند. شاید کیا سول را بعنوان یک خودروی شهری شناخته باشیم، اما نسخه First Class به قدری لوکس و راحت طراحی شده که افراد می‌توانند از آن برای مسافرت‌های برون شهری نیز استفاده کنند، مخصوصا اینکه مجهز شدن آن به سیستم رانندگی خودران، زحمت رانندگی را هم از بین برده است.

در فضای داخل کابین دو عدد صندلی به صورت برعکس قرار گرفته‌اند که در مقابل آنها یک تلویزیون 40 اینچ متصل به سیستم صوتی پیشرفته و دستگاه اپل تی‌وی قرار دارد. طراحی بسیار مدرن دو تبلت درکنار صندلی‌ها به همراه دکمه‌های کنترلی کامل، به خوبی بعنوان نمادی از یک زندگی یکپارچه با فناوری سطح بالا و حرفه‌ای، جلو می‌کنند. برای ظاهر این خودرو از رنگ خاص آبی PPG Lux استفاده شده که درکنار جلوپنجره مجهز به چراغ LED و رینگ‌های 19 اینچی، ترکیب منحصر به‌فردی را رقم زده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا