مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای‌ آیونیک رکوردار‌ سرعت در نمک

حتما شما هم با خواندن تیتر این مطلب سوالی برایتان پیش آمده، که شرکت کره‌ای هیوندای می‌تواند رکورد سرعت در صحرای نمک Bonneville را با وجود دیگر رقیب‌های سرسختش در جهان بشکند؟ جواب این سوال را هیوندای‌Ioniq به سادگی داده است.

با چرخان همراه باشید

هیوندای برای رقابت با محصولانی چون پریوس اقدام به طراحی و تولید نسخه Ioniq کرد و با تست یک نسخه استاندارد و با چند تغییر ساده توانست این رکورد را به نام خود ثبت کند.

اولین موردی که باعث شده قدرت هیوندای‌Ioniq از حد انتظار بالاتر برود سیستم تزریق مستقیم نیتروژن تک مرحله ای به درون سیلندر است. پس این‌طور که به نظر می‌رسد هیوندای نمی‌تواند ادعای رکورد توسط یک خودروی هیبریدی را داشته باشد اما یقینا عملکرد این خودرو در نوع خود خارق‌العاده است.

هیوندای‌Ioniq

از دیگر تغییرات به وجود آمده در موتور هیوندای‌Ioniq می توان به سیستم low-restriction در قسمت ورودی هوا و خروجی اگزوز، اشاره کرد.

هیوندای قطعات بی‌فایده‌ای همچون تهویه هوا و لوازم جانبی را به منظور کاهش وزن بدنه، از خودرو خارج کرده است و برای بهتر شدن عملکرد آیرودینامکی بدنه ،جلو پنجره این خودرو با جلو پنجره مدل تمام الکتریکی تعویض شده و به منظور ورود هوا به داخل موتور از یک دمنده هوا در زیر بدنه استفاده شده است.

البته طراحان این خودرو مجبور شده اند که  از قطعاتی مثل چتر کاهنده سرعت، کمربند شش نقطه و لوله کشی بدنه برای ایمنی استفاده کنند.

با تمام تغییرات فوق نمونه هیبریدی هیوندای Ioniqتوسط FTA تایید شد و توانست با ثبت حداکثر سرعت زمینی 254 کیلومتر بر ساعت رکورد خودوهای مبتنی بر سیستم هیبریدی را از آن خود کند.

احتمالا هیوندای Ioniq سال آینده با حضور در استرالیا، استارت کار نسخه هیبریدی خود را خواهد زد و صدق یا کذب ادعایش برای شکستن رکورد سرعت در زمین همان موقع مشخص خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا