مکمل بنزین
گوناگونخبر

خروج DS 5 هیبریدی از بازار انگلستان به دلیل گران بودن!

ما ایرانی‌ها به خوبی خودروسازان فرانسوی را می‌شناسیم و یکی دو سالی هم می‌شود که با برند لوکس و البته کمی گمنام DS، آن‌هم به بهانه حضور در بازار ایران، آشنا شده‌ایم. برند DS توسط کمپانی سیتروئن معرفی شد و با هدف تولید خودروهایی لوکس و سطح بالا از سال 2009 میلادی کار خود را شروع کرد. این برند که تحت مالکیت گروه پژو سیتروئن یا همان PSA قرار دارد، مدل‌هایی را تولید و روانه بازارهای جهانی کرده که یکی از آنها DS 5 نام دارد.

2015-ds5-hybrid-3

اگرچه عرضه این خودروها در بازارهای مهمی همچون آمریکا، کانادا و بخش‌هایی از آسیا صورت نمی‌گیرد اما اروپایی‌ها یکی از مشتریان اصلی آن به حساب می‌آیند. امروزه توسعه و فروش خودروهایی با سوخت‌های ترکیبی و مقرون به صرفه یکی از روندهای روبه رشد در صنعت خودرو به حساب می‌آید و استقبال خوب مشتریان از سراسر دنیا هم این موضوع را تائید می‌کند. شاید به همین دلیل بوده که خودروی هیبریدی DS 5 تولید شده اما غافل از اینکه استقبال مشتریان از یک خودرو به مسائل متعدد دیگری هم بستگی دارد.

2015-ds5-hybrid-6

اخیرا گزارشاتی درباره این خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد عرضه DS 5 در انگلستان متوقف شده و این مدل بی سرو صدا در حال ترک بازار این کشور است. به گفته کارشناسان، یکی از عوامل کلیدی که منجر به فروش بسیار پایین و عدم استقبال از این خودروی جمع و جور فرانسوی شده، تعیین قیمت بسیار بالا و غیر منطقی بوده است. برای مدل DS 5 هیبریدی برچسب قیمتی 33 هزار پوند (42 هزار دلار) تعیین شده بود که در مقایسه با خودروهای همرده آن، بسیار بالاتر است. شاید بتوان این مشکل را عینا در عدم موفقیت فروش DS در کشور خودمان هم مشاهده کرد.

2015-ds5-hybrid-4

این خودروی هیبریدی به یک پیشرانه دیزلی 4 سیلندر 2 لیتری و یک موتور برقی مجهز شده که مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی به 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی می‌رسد. طبق اظهار نظر مشتریان، درحال حاضر مدل‌های متنوعی در بازار انگلستان وجود دارند که با قیمتی برابر و یا حتی پایینتر، قابلیت فنی و کارآمدی بهتری را نسبت به DS 5 هیبریدی در اختیار می‌گذارند. البته سخنگو و نماینده برند DS در انگلستان اعلام کرده که این موضوع مشکل جدی را برای این شرکت ایجاد نخواهد کرد و درآینده‌ای نزدیک مدل‌های برقی و هیبریدی جذابتری روانه بازار می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا