مکمل بنزین
گوناگونخبر

با غول Ram 1500 SSV، اتومبیل پلیس آمریکا آشنا شوید!

امروزه بیشتر افراد از اتومبیل‌های شاسی بلند و وانت‌ها استفاده می‌کنند به طوری که نیروهای پلیس نیز از این قائده مستثتی نیستند. اتومبیل Ram 1500 SSV از سال 2012 در خدمت نیروهای پلیس بوده‌است (غیر نظامی‌ها اجازه خرید و فروش این اتومبیل را ندارند). جالب اینجاست که این روزها با وجود خودروهای زرهی MRAP، وانت‌های پلیس و اتومبیل‌هایی که در ورودی‌های منازل پارک شده‌اند تفاوت چندانی ندارند. برای مثال می‌توان به گیره‌های نگهدارنده اسلحه که بر روی وانت‌ها قابل نصب هستند اشاره کرد.
SSV با crew cab Ram 1500 دو دیفرانیسلی و موتور Hemi V-8 power 5.7 لیتری آغاز کرد و به غیر از موتور 395 اسب بخاری که بر روی آن سوار شده‌ است در مقابله با اتومبیل‌های Hellcat تفاوت چندانی ندارد. هر دو اتومبیل در سیستم ترمز، سیستم تعلیق فنرلول و فرمان هیدرولیکی قدرتمند مشابه هستند. در مدل‌های SSV شمع مولد تا 100000 مایل و ظرفیت روغن خنک‌کننده افزایش یافته است. این مدل همچنین از یک الترناتور بزرگتر، سیستم برق مرکزی قویتر –مدار 100 آمپری- برای استفاده چراغ‌ها، آژیرها، دوربین‌ها، رادیو، کامپیوتر، و رادار بهره می‌برد.

2017-ram-1500-ssv-109-3-876x535

برای عملکرد بالا در سرعت‌های پایین، ضرب نسبت هر دنده در نسبت راندن نهایی 3.92:11 است. تایرهای آف‌رود برای مسیرهای ناهموار در نظر گرفته شده اند. گیربکس اتوماتیک 6 سرعته واقعی نیز جایگزین واحد 8 سرعته ZF شده‌است.
در کابین 125 فوت مکعب 1500 SSV مواردی تغییر کرده است. صندلی‌های جلوی اتومبیل از الیاف ضد لک و صندلی‌های عقب و کفپوش نیز از جنس وینیل هستند. شیشه کشویی عقب اتومبیل نیز تعویض شده به طوری که دیگر راه فراری باقی نمی‌ماند. دسته دنده column-mounted جایگزین دستگیره‌های دوار داشبورد شده‌اند. کنسول اتومبیل نیز با هدف ایجاد فضای بزرگتر برای سیستم کنترل ماژول‌های چراغها، آژیر و دیگر وسایل پلیسی از اتومبیل حذف شده‌است.

در این اتومبیل یک سرعت‌سنج قابل اطمینان جهت بررسی سرعت اتومبیل‌های عبوری وجود دارد. ساختار درب جلوی Ram 1500 SSV به صورتی جوشکاری شده تا قابلیت تحمل هر نوع بار بالستیک اضافی را داشته باشد. این وانت با یک جفت محفظه ی قفل‌شو برای قرار گرفتن اسلحه‌های بزرگتر و کیت‌های کمکی و سایر موارد ضروری ارائه می‌شود.
Ram 1500 SSV همانند همتای 1500 Crew-cab 4WD خود است. قدرت کنترل فرمان SSV بسیار بالا بوده و وزن آن نیز طبیعی است. تایرهای Goodyear Wrangler برای تعقیب و گریز در مناطق ناهموار مناسب هستند، ولی بدون شک در مناطق خشک و خیابان‌های آسفالت نیز متوقف نمی‌شوند. از مزیت‌های این اتومبیل می توان فضای زیادی اشاره کرد که برای تجهیزات پلیس در نظر گرفته است. صندلی‌های جلو نیز برای ماموریت های طولانی از جمله تحت نظر گرفتن مناطق مختلف بسیار راحت هستند. در مانورهای انجام گرفته 1500 SSV به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند دیگر وانت‌ها و SUV ها را در جاده‌ها شکست دهد. بی دلیل نیست که این اتومبیل را Ram می‌نامند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا