مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی‌ام‌و ضدگلوله‌ای که جلوی صدها ترور داعش را گرفته‌است!

نام آکو عبدالرحمان به نظر تنها یک اسم ساده‌ خارجی است اما حداقل برای هفتاد نفر از افراد آن کشور، نامی است که هیچوقت فراموش نمی‌شود. آکو مردی کرد است که در محله‌ درحال جنگ کرکوک در ناحیه‌ کردها زندگی می‌کند. او به یک بی‌ام‌دبلیو E34 سری ۵ دست پیدا کرد اما نه نسخه‌ عادی آن. نسخه‌ حفاظت شده با پنجره‌ها و بدنه‌ ضدگلوله. او به‌ جای این که خود از این خودرو استفاده کند، از آن استفاده‌ بهتری کرد.

161107170739-kirkuk-bmw-hero-2-exlarge-169

از آکو پرسیدند که آیا می‌تواند در خط مقدم کرکوک به عبدالله بور کمک کند؟ وی در جواب گفت که هرگز دریغ نخواهدکرد. او با کمک دوستش از بی‌ام‌دبلیو ضدگلوله‌ خود در یکی از خطرناک‌ترین محله‌ها برای انتقال مردم و سربازهای زخمی به بیمارستان استفاده می‌کرد. در هر ماشین دیگری، آن‌ها حتما در اولین تلاش خود مرده‌بودند اما با این خودرو، آن‌ها بیش از هفتاد نفر را به بیمارستان منتقل کردند. با این که او کار شگفت‌انگیزی انجام داده اما هنوز ناراحت است که موفق نشده برخی را به‌موقع به بیمارستان برساند. چون آن‌ها درحال استفاده از این خودرو در یکی از خطرناک‌ترین نقاط هستند، بی‌ام‌دبلیو مورد اصابت حدود ۶۰ گلوله‌ی تفنگ قرار گرفته و بیشتر آن‌ها به قسمت جلویی و شیشه‌ی جلو برخورد کرده‌اند.

161107170502-kirkuk-bmw-hero-1-exlarge-169

آکو می‌گوید: “ گلوله‌های داعش دقیقا به‌سمت من می‌آمدند و من مرگ خود را با چشمانم دیدم اما بازهم کاری که انجام می‌دادم را متوقف نکردم. من نمی‌توانستم فرد زخمی را در برزخ رها کنم. به‌تنها چیزی که فکر می‌کردم این بود که فرد زخمی را به ماشینم بیاورم و او را به بیمارستان منتقل کنم. “

یک تاجر بغدادی با آکو تماس گرفت تا به وی پیشنهاد دهد که خودرو را برای او تعمیر کند و تعدادی از مسئولین کرد هم به او وعده دادند که پاداشی برای تلاش‌های وی درنظر بگیرند. همینطور گزارش‌شده که مدیر بی‌ام‌دبلیو هم به او پیشنهاد داده که خودرو را با مدل جدید آن جایگزین کند اما آکو این پیشنهاد را رد کرد. به‌جای آن، بی‌ام‌دبلیو ضدگلوله به موزه‌ای در سلیمانیه منتقل خواهدشد.

ce44dc96e80dcebde25f8bcdc82abb28

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا