مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند کوپه جدید مرسدس بنز احتمالا از سری GLA باشد

یکی از تحولات جدیدی که اخیرا خیلی در بخش خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوورها به چشم می‌خورد، اضافه شدن طراحی کوپه است. این طراحی از مدل فست‌بک در خودروهای دونفره و سدان الگو برداری شده و توانسته تحول خوبی را برای SUV ها به ارمغان بیاورد. فست‌بک به مدلی از خودروها گفته می‌شود که انتهای کشیدگی سقف خودرو با صندق عقب ترکیب شده و در ظاهر به صورت یکپارچه دیده می‌شوند. تا به امروز در این حوزه، دو کمپانی بزرگ آلمانی و درعین حال رقیب دیرینه، یعنی مرسدس بنز و بی‌ام‌و، مدل‌های جذابی را از این شاسی بلندهای کوپه روانه بازار کرده‌اند.

۲۰۱۷_mercedes-benz_glc-coupe_mercedes-amg_glc43-coupeglc-coupe_8815

به طور مثال بی‌ام‌و مدل‌های کوپه X6 و X4 را در تولیدات خود دارد که مبتنی بر شاسی بلندهای X5 و X3 طراحی شده‌اند و از طرف دیگر مرسدس بنز مدل‌های کوپه GLE و GLC را معرفی و عرضه کرده که پایه و اساس آنها مبتنی بر مدل‌های معمولی تولید شده هستند. در نمایشگاه خودروی پاریس امسال بی‌ام‌و مدل کوپه و مفهومی X2 را مرفی کرد که برروی پلتفرم X1 طراحی شده و مرسدس بنز هم برای اینکه از رقابت در این بخش عقب نماند به احتمال زیاد مدل کوپه GLA را برای سرشاخ شدن با X2 معرفی کند. بدین ترتیب درآینده‌ای نزدیک باید منتظر عرض اندام شاسی بلندهای کوپه و کوچک در خیابان‌ها باشیم.

mercedes-benz-gla200-cdi-17

البته درباره حضور مرسدس بنز GLA در نقش یک مدل فست‌بک شاسی بلند، کمی حرف و حدیث وجود دارد مخصوصا اینکه مرسدس بنز چندین بار موضع خود را نسبت به آن تغییر داده است. شاید یکی از دلایل اصلی این باشد که مدل معمولی GLA در حد و اندازه یک خودروی هاچ‌بک است و نمی‌توان بعنوان یک شاسی بلند از آن یاد کرد. از طرفی فضای پشتی این خودرو با حجم ۴۲۰ لیتر، شاید برای تبدیل شدن به حالت فست‌بک، کافی نباشد.

mercedes-benz_gla-coupe_theophilus-chin

درحا حاضر مدل فعلی GLA مبتنی بر پلتفرم MFA توسعه یافته که ترکیبی از ویژگی‌های سه کلاس A، B و CLA را باخود به همراه دارد. خبرهایی از منابع معتبر به دست رسیده مبنی‌بر اینکه مرسدس پلتفرم توسعه یافته MFA2 را برای یک محصول جدید تولید کرده که به احتمال خیلی زیاد مربوط به سری کوپه GLA باشد. احتمال دیگری هم وجود دارد که مرسدس بنز دوباره بخواهد یک خودروی سه درب نسبتا بزرگ را تولید کند و دوباره نسل قدیمی کلاس A را زنده کند. اگرچنین باشد می‌توان گفت که دیگر مشکل فضای محدود عقب در GLA مانع از توسعه آن نخواهد شد. تصور یک خودروی سه درب شاسی بلند از مرسدس بنز به‌نظر جذاب می‌رسد و شاید به نوعی تداعی کننده خودروهای رالی باشد. شاید هم مرسدس با ارائه یک سری جدید، مثل GLB همه را شگفت زده کند! به هرحال بی‌ام‌و تا سال ۲۰۱۸ میلادی مدل X2 را برای فروش روانه بازار خواهد کرد و باید منتظر عکس‌العمل مرسدس بنز و اینکه چه مدلی را برای رقابت با آن تدارک دیده، باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا