مکمل بنزین
خبر

پورشه ۷۱۸ کیمن ۲۰۱۷ را بشناسید!

باکستر ۷۱۸ که برای سال ۲۰۱۷ معرفی شده‌، پیشتر نیز طرح‌های منحصربه‌فردی برای معادل این اتومبیل، ارائه شده‌است. پورشه موتور وسط از طراحی زیبا و نویی بهره برده‌است؛ در این میان می‌توان به طراحی سپرهای جلو و عقب این اتومبیل اشاره کرد که به خوبی با چراغ‌های جلو و عقب درآمیخته‌اند. تغییرات اعمال شده در سپرها و همچنین مکنده‌های بزرگتر جایگذاری شده بر روی درب این اتومبیل، انقلابی در طراحی بدنه این مدل ایجاد کرده‌اند. پورشه با افزایش ارتفاع داشبورد و اضافه کردن صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، داخل اتومبیل را نیز از یاد نبرده است.

۲۰۱۷-porsche-718-cayman-6mt-111-876x535

مهمترین تغییر اعمال شده در این مدل موتور وسط ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر است. خروجی موتور ۴ سیلندر این اتومبیل در مقایسه با مدل پیشین ۶ سیلندر آن، ۲۵ اسب‌بخار و گشتاور ۶۷ نیوتن متر بسیار منحصربه فرد بوده است. دور موتور و گیربکس به ترتیب ۹۰۰ و ۴۵۰۰ دور در دقیقه هستند. در مدل آزمایشی، اتومبیل در عرض ۴.۳، ۱۰.۵، و ۱۲.۸ ثانیه به ترتیب به سرعت ، ۶۰، ۱۰۰، و ۱۰۹ مایل در ساعت می‌رسد. این اعداد به ندرت با مدل ۲۰۱۴ کیمن اس برابری می‌کنند.
در مقایسه با باکستر ۷۱۸ اس که از یک موتور ۲.۵ لیتری و توربوشارژ ۴ بهره برده بود، پورشه ۷۱۸ کیمن ۲۰۱۷ با موفقیت چندانی همراه نبود. مصرف سوخت این اتومبیل ۴ سیلندر نیز با وجود سیستم سوخت اقتصادی EPA ناامید کننده بود.

۲۰۱۷-porsche-718-cayman-6mt-137-876x535

جدا از صدایی که این اتومبیل تولید می‌کند، مهمترین نگرانی پاورباند موتور ۲ لیتری آن است. با تغییرات کوچک و افزایش قدرت اعمال شده، پیدا کردن مشکل موتور کار دشواری نیست. زمانی که اتومبیل متوقف باشد و پیش از درگیر کردن کلاچ، افزایش دور موتور تا ۳۵۰۰ دور بر دقیقه به افزایش شتاب زمانی میانجامد و اگر اتومبیل در حال حرکت باشد،کیمن ۷۱۸ در ۲۰۰۰ دور دقیقه ضعیف عمل می‌کند.
پدال‌های ترمز و کلاچ نرم پورشه ۷۱۸ کیمن ۲۰۱۷ به خوبی عمل می‌کنند، به طوری می‌توان طی رانندگی به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد و بیشترین بهره را برد. در پورشه ۲۰۱۷ از فرمان اسپورت GT استفاده شده که به اندازه ۱ اینچ از مدل‌های استاندارد کوچکتر است. این اتومبیل بسیار شبیه اتومبیل‌های مسابقه طراحی شده‌است به طوری که هر قسمت اتومبیل بهترین قوس ممکن را به خود گرفته‌ و از تعادل بالایی برخوردار است.
قطر روتورهای جلوی اتومبیل ۱۳ اینچ بوده و در مقایسه با مدل ۲۰۱۴ ۰.۶ اینچ بزرگتر است. روتورهای عقب نیز ۱۱.۸ اینچ هستند. از آنجایی که چرخ‌های کیمن ۲۰۱۴ اندازه استاندارد ۱۸ اینچ را حفظ کرده‌اند، اتومبیل کیمن ۲۰۱۷ ۱۹ اینچ است.

۲۰۱۷-porsche-718-cayman-6mt-135-876x535

سیستم دمپینک فعال این اتومبیل به اندازه ۰.۴ اینچ کاهش یافته ، شکی نیست حاصل افزایش کیفیت کنترل اتومبیل است. باک سوخت اتومبیل نیز بزرگتر شده‌است. سیستم جهت‌یابی این اتومبیل بسیار قدرتمند است وتوانایی اتصال به USB port, Apple CarPlay ،و WiFi را دارا است. از دیگر توانایی‌های این اتومبیل می‌توان به آینه‌های برقی و همچنین سیستم برف‌پاکن اتوماتیک آن اشاره کرد. صندلی‌ها برقی هستند و بر روی آنها هیتر نصب شده‌است. از نقطه نظر راحتی و فضای بیشتر نیز لازم به ذکر است در دو سمت این اتومبیل صندوق حمل بار قرار داده شده.

۲۰۱۷-porsche-718-cayman-6mt-132-876x535 ۲۰۱۷-porsche-718-cayman-6mt-136-876x535 ۲۰۱۷-porsche-718-cayman-6mt-141-876x535 ۲۰۱۷-porsche-718-cayman-6mt-127-876x535 ۲۰۱۷-porsche-718-cayman-6mt-123-876x535 ۲۰۱۷-porsche-718-cayman-6mt-108-876x535

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا