Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مک‌لارن رسما خبر تولید ابرخودروی سه نفره Hyper-GT را تائید کرد!

بعید است که علاقه‌مندان به حوزه خودرو، مخصوصا سوپر اسپرت‌ها، با مدل افسانه‌ای مک‌لارن F1 بیگانه باشند! ابرخودرویی که در دهه ۱۹۹۰ میلادی و قبل از اینکه بوگاتی ویرون معرفی شود، با یک پیشرانه ۱۲ سیلندر بسیار قدرتمند، سریعترین خودروی دنیا بود. جالبتر اینکه فقط ۱۰۶ دستگاه از این مدل تولید شد و همگی برخلاف چیزی که در سوپر اسپرت‌ها معمول است، یعنی دو نفره و یا حتی تک نفره بودن، به سه صندلی مجهز شده بودند! از مدت‌ها قبل شایعاتی در مورد کمپانی انگلیسی مک‌لارن به گوش می‌رسید مبنی‌بر اینکه این شرکت درحال کار برروی یک پروژه دیگر مشابه به مدل F1 است. امروز با تائید رسمی این خبر توسط مک‌لارن، تمامی شایعات موجود در این زمینه رنگ واقعیت به خود گرفتند.

zmacca-001

خبر تولید این خودرو با ارائه تیزری که تصویر آن‌را در بالا مشاهده می‌کنید، رسما توسط مک‌لارن اعلام شده و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن، تحت عنوان بخش عملیاتی ویژه مک‌لارن (MSO) وظیفه توسعه این ابرخودروی سه نفره را برعهده گرفته است. برای این پروژه جدید از اسم رمز BP23 استفاده شده که BP2 خلاصه شده پروژه سفارشی ۲ (Bespoke Project 2) و عدد ۳ در انتها نیز نمایانگر سیستم سه نفره بودن این خودروی جدید است. مک لارن وعده داده این محصول جدید قرار است با ترکیب سرعت بالا، زیبایی و لوکس بودن به خوبی موفقیت های مدل F1 را تکرار کرده و به یک جانشین شایسته برای آن تبدیل شود. نکته تامل برانگیزی که درکنار این تائیدیه رسمی توسط مک لارن اعلام شده، پیش فروش تمامی ۱۰۶ دستگاه این خودرو است.

zzmcac-001

زمانیکه بسیاری از مخاطبان و علاقه‌مندان درگیر شایعات تولید این ابرخودروی جدید بودند، مک‌لارن درحال فروش تمامی تولیدات مربوط به آن به مشتریان اختصاصی خود و از طریق برگزاری جلسات محرمانه بود. هنوز هیچ اطلاعات فنی خاصی از این ابرخودرو منتشر نشده اما آقای مایک فلویت، مدیرعامل مک‌لارن، اعلام کرده که این خودروی جدید همانند نسل قبلی از همان چیدمان معروف، یعنی صندلی راننده در وسط و دو صندلی در کنار و کمی عقبتر از آن تولید خواهد شد و ساختار کلی بدنه و شاسی آن از ترکیباتی بسیار پیشرفته و مدرن از جنس فیبرکربن ساخته می‌شوند.

zzmcac-002

هنوز معلوم نیست که آیا BP23 به یک پیشرانه کاملا جدید مجهز می‌شود و یا اینکه از نسخه توسعه یافته پیشرانه فعلی ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو بهره می‌برد اما مطمئنا استفاده از سیستم هیبریدی جزء اولویت‌های مک‌لارن خواهد بود. اما دلیل اینکه برای این خودرو از عنوان Hyper-GT استفاده شده این است که مک‌لارن می‌خواهد بالاترین لذت رانندگی را درکنار عملکردی خیره کننده و سطحی بسیار بالا از امکانات لوکس، در اختیار راننده و سرنشینان قرار گیرند تا اینکه آنها بتوانند در یک رانندگی طولانی مدت و به خصوص در مسافرت‌ها، بهترین تجربه را از یک ابرخودرو کسب کنند. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این خودرو اعلام نشده اما مک‌لارن اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی را برای عرضه آن به دست مشتریان تعیین کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.