مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

زشت‌ترین خودروهای حال حاضر جهان را بشناسید!

زیبایی خودرو و حس مدرن بودن آن باعث افزایش نشاط رانندگان در هنگام رانندگی می‌شود. زیبایی خودرو رضایت قلبی رانندگان را در پی داشته و باعث علاقه‌مند شدن بیش از حد آنها به خودروهایشان می‌شود. ولی متاسفانه در برخی از مواقع، خودروسازان بنام جهانی؛ زیبایی را فراموش کرده و خودروهایی زشت را معرفی و تولید می‌کنند!

آنها گاهی اوقات فکر می‌کنند که طراحی خودروهایشان بسیار زیبا، عجیب و خلاقه است؛ اما آنها مسیر را اشتباه رفته و چشم‌هایشان اشتباه می‌بیند. به لحاظ تاریخی همیشه باید خودروهایی مانند بیوک Elektra را جزء زشت‌ترین خودروهای تاریخ جهان دانست؛ اما امروزه کدام خودروها را باید زشت‌ترین خودروهای جهان نامید؟ در ادامه به بررسی ۱۵ خودروی زشت و امروزی می‌پردازیم. با چرخان همراه باشید…

۱- پونتیاک Aztek

Pontiac Aztek

پرونده برند پونتیاک در سال ۲۰۰۹ برای همیشه بسته شد؛ اما باید  خودروی Aztek را همانند سریال‌هایی بدانیم که پس نمایش اولین قسمت؛ مخاطب چندانی نداشته و از آنها به عنوان سریال‌های بی محتوا یاد می‌شود! این خودرو بیش از حد زشت و عجیب طراحی شده است. رنگ آن مانند؛ رنگ کلم بروکلی بوده و زاویه‌های عجیب غریبی در اطراف چرخ‌ها و جلو پنجره‌ای دیده می‌شود. شاید معرفی این خودرو عامل نابودی کمپانی پونتیاک بعد از ۸۴ سال فعالیت در عرصه خودروسازی باشد!

۲- نیسان Cube

۲۰۱۴-nissan-cube

این خودرو مشهور به مفصل ران مکعبی شکل است. با یک نگاه کوتاه می‌توان حدس زد که طراح نیسان Cube یک کارآموز بوده و سر رشته زیادی از فرایند طراحی خودروها نداشته است. همه چیز در نیسان Cube مکعبی شکل بوده و اگر پنجره‌های عقب نیسان Cube  نبود؛ به راحتی می‌توانستیم آن را تبدیل به یک کامیون شهری کوچک کنیم!

۳- سایون iQ

Scion iQ

مدل iQ از محصولات کمپانی سایون برخلاف نام غلط اندازش خودروی باهوشی نیست. در واقع iQ را باید به یک سیرک کوچک تشبیه کرد که هر لحظه امکان بیرون پریدن دلقک سیرک از داخل  آن وجود دارد. iQ مانند یک حشره کوچ  بوده که برروی دستانش چمباتمه زده است. این خودرو با این طراحی مبهم و عجیبش با رنگهایی مانند قهوه‌ای سوخته و زرد فسفری عرضه شد.

۴- نیسان جوک

Nissan Juke

شاید معرفی و عرضه نیسان جوک یک سرگرمی و شوخی باشد! این خودرو شکل و شمایل عجیب و غریبی دارد و در آن شاهد استفاده از منحنی‌ها و زوایایی متحیر کننده هستیم. در انتهای نیسان جوک از یک اسپویلر استفاده شده که به اسپرت بودن این خودروی عجبب و غریب و البته زشت، اشاره دارد!

۵- لینکلن MKT

lincoln-mkt

برخی ظاهر و طراحی‌های خودروهای لینکلن را مانند حیوانات و آبزیانی مانند نهنگ می‌دانند؛ اما لینکلن MKT بیشتر شبیه به استخوان‌های نهنگ بوده و از آن می‌توان به عنوان دشمن درجه یک کریل‌ها(نوعی میگو) یاد کرد! طراحی قسمت انتهایی لینکن MKT بسیار کشیده و شبیه به پونتیاک Aztek است. جلو پنجره‌ای به پایین کشیده شده و اجزایی مانند داشبورد و فرمان ساختاری عجیب و غریب دارند. بنابر این جای تعجب ندارد که از این شاسی‌بلند لوکس برای کارهایی مانند نعش‌کشی و امثال آن استفاده کنند!

۶- فیات Multipla

fiat-multipla

یکی از تهیه کنندگان به نام فیلم‌های سینمایی در ژانر وحشت؛ پس از دیدن فیات Multipla واقعا بیمار شد؛ چرا که تصور نمی‌کرد که رقیبانی در صنعت خودروسازی داشته باشد! این خودروی چهار درب فضای بسیار کمی را در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد. چراغ‌ها بسیار کوچک هستند و خطوطی بسیار بد و بی‌هدف را برروی بدنه Multipla می‌بینیم.

۷- هوندا Element

honda-element

Element متاثر از سبک کوبیسم در طراحی خودروهای مدرن است! این خودرو خیلی مربعی شکل نیست و به دلیل وجود چند زاویه کوچک، باید آن را شبیه به یک جعبه متحرک بدانیم. تصور کنید که این خودرو یکی از انتخاب‌های مردم برای رفتن به پیک‌نیک و گردش بوده است. قوس موجود برروی چرخ‌ها و به کارگیری پلاستیک در سپر هوندا Element به زشت شدن آن کمک کرده و شکل و شمایل عجیب آن ما را در تشخیص کلاس و سگمنت آن با مشکل روبرو ساخته است. خوشبختانه تولید این خودرو در سال ۲۰۱۱ متوقف شد!

۸- سایون xB

Scion xB

این خودروی زشت زمانی نماینده کمپانی تویوتا در آمریکای شمالی بود. در طراحی سایون xB به هیچ عنوان در به کارگیری خطوط نرم و انحنائی اسراف نشده و شما با یک خودروی کاملا صاف روبرو هستید! در نمای روبرویی یک لبخند بزرگ را می‌بینید که تا انتهای خودرو ادامه یافته است! xB یکی از زشت‌ترین خودروهای فعال در جاده‌های جهان بوده و کمپانی سایون آن را برای خریداران جوان و میان سال تولید کرده است.

۹- تویوتا پریوس

۲۰۱۶-toyota-prius

تویوتا پریوس یک طراحی آینده نگرانه دارد؛ اما ساختار آیرودینامیک آن به زیبایی‌های بصری پریوس ضربه زده است. این خودرو چرخ‌هایی کوچک داشته که به آن،یک چهره مسخره و خنده‌دار بخشیده است. نسل چهارم این خودرو که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ اوج زشتی و کج سلیقگی کمپانی تویوتا بود.

۱۰- مینی Paceman

Mini Paceman

مینی Paceman، طراحی جدید ولی بدی داشت. این طراحی را می‌توان به جوجه اردک زشتی تشبیه کرد که تنها مادرش عاشق آن بود! از معایب طراحی مینی Paceman باید به شکل سقف و شیب آن اشاره داشت که در نهایت به اسپویلر می‌رسد. همچنین در پیشانی خودرو شاهد استفاده از چراغ‌هایی افقی هستیم که در اطراف آنها از نوارهای کرومی استفاده شده و چهره‌ای عجیب را به Paceman بخشیده‌اند.

۱۱- فورد Flex

Ford Flex

طراحی فورد Flex، به اندازه طراحی سایون XB عجیب و غریب است. طراحی و عرضه این خودرو موجب شد که کمپانی فورد؛ مدیر ارشد بخش طراحی آن را اخراج کند. این خودرو دارای زاویه‌هایی مرده بوده و می‌توان آن را به یک جعبه مقوایی تشبیه کرد. فورد Flex هنوز هم تولید شده و جدیدترین نسخه آن در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی رونمایی شد.

۱۲- BMW I3

BMW i3

طراحی BMW I3 را باید منحصر به فرد و عجیب و غریب دانست. نمای روبرویی BMW I3 شبیه به یک بچه قورباغه بوده وبه هیچ عنوان با خودروهای کلاسیکBMW   همخوانی ندارد. جلو پنجره‌ای بسیار کوچک بوده و چهره‌ای افسرده به BMW I3 بخشیده است. چراغ‌های مه‌شکن BMW I3؛ در لابه‌لای اشکالی P شکل مانند قرار گرفته‌اند، که این موضوع چهره‌ای بسیار زشت را برای BMW I3 به ارمغان آورده است.

۱۳- نیسان مورانو CrossCabriolet 

Nissan Murano CrossCabriolet

نیسان مورانو CrossCabriolet اولین تلاش برای تولید و عرضه یک شاسی‌بلند دو درب بود. تئوری به کار گرفته شده در طراحی این خودرو بسیار خاص و عجیب بوده و نیسان مورانو  را تبدیل به یک خودروی عجیب و دوست نداشتنی کرده است! یکی از ویژگی‌های بد طراحی این خودرو، ارتفاع زیاد آن بوده که باعث بیرون زدگی برخی از خطوط بدنه شده است.

۱۴- تویوتا Yaris Verso

Yaris Verso

طرحان تویوتا به یکباره تصمیم گرفتند که یک مینی‌کوپر و یا یک ون جدید را به تولید برسانند؛ که در نتیجه Yaris Verso متولد شد! یک خودروی عجیب و غریب و منحصر به فرد، که دماغه‌ای رو به پایین دارد. در Yaris Verso شاهد عدم وجود تقارن ما بین قسمت عقب و جلوی خودرو هستیم، که این موضوع به زشت شدن Yaris Verso منجرب شده است.

۱۵-کیا سول

kia-soul

کیا سول را باید یک نوآوری نه چندان زیبا در صنعت خودروسازی جهان دانست. شرکت کره‌ای کیاموتورز برای زیباتر شدن کیا سول از خطوط تیز و زیبایی استفاده کرده است؛ ولی برخلاف انتظارات اولیه‌اش یک جعبه کوچک ساخته! چراغ‌های عقب شبه به بشقاب پرده هستند. سپر و چراغ‌های جلو بسیار بد طراحی شده‌اند. جلو پنجره‌ای بسیار کوچک و مکعبی شکل است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. خیلی مسخره بود چند تا از ماشین هایی که قیافه معمولی و خوب داشتن مث پریوس توشون بود که واقعا متاسفم که فقط با دید احمقانه خودتون به ماشین ها نگاه میکنید و در جاهایی طراحی های شهری و مکعبی شکل در هاچ بک های کوچک رو مسخره کردید که واقعا متاسفم امیدوارم دیگه با این دید احمقانه پست نزارید

  2. به نظر من جالب بود و تا حدودی درست…
    البته برخی معتقدند که این طراحی ها فلسفه شون طراحی عجیب بودن است ولی واقعا اکثر افراد با دیدن این طراحی ها قطعا به آن ایراد خواهند گرفت.
    به دوستان توصیه می کنم تک تک مدل های عنوان شده رو در اینترنت سرچ کنند و سپس قضاوت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا