مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور چینی DX3 با زبان طراحی حرفه‌ای از نوع ایتالیایی!

این روزها که توجه بسیاری از علاقه‌مندان و کارشناسان حوزه خودرو به نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس جلب شده، در گوشه‌ای دیگر از دنیا، یعنی ۱۱۶۳۸ کیلومتر آن‌طرف‌تر از محل برگزاری این رویداد، نمایشگاه دیگری در شهر گوانگژو چین در حال برگزاری است. در این نمایشگاه محصولات متنوع و جدیدی از بازار داخلی کشور چین و همینطور نمونه‌هایی از کشورهای دیگر به معرض نمایش درآمده‌اند که شاید یکی از خبرسازترین آنها مربوط به شرکت خودروسازی محلی South East Motor یا به اختصار SEM باشد.

sem-dx31

این خودروساز چینی با محصول جدید خود یعنی DX3 پا به این نمایشگاه گذاشته و این خودرو قرار است در کلاس یک کراس‌اوور جمع و جور عرض اندام کند. اما نکته‌ای که باعث جذاب شدن و خبرساز شدن این محصول شده، وجود ردپای شرکت مطرح طراحی خودروی ایتالیایی، یعنی پنین‌فارینا، در توسعه آن است. این شرکت که جزء پرآوازه‌ترین‌ها در این حوزه محسوب می‌شود، پروژه‌های بسیار موفقی را با خودروسازانی همچون فراری و مازراتی در کارنامه خود دارد و حالا برای بار دوم با این شرکت چینی وارد همکاری شده است.

دو شرکت SEM و پینین‌فارینا سال گذشته از یک محصول مشترک با عنوان DX7 رونمایی کرده بودند که عنوان اولین خودروی چینی با طراحی خاص ایتالیایی را به خود اختصاص داد و حالا پروژه دوم با DX3 رقم خورده است. این موضوع به قدری با استقبال بالا در کشور چین مواجه شده که SEM تصمیم گرفته تا طی ۵ سال آینده و باتوجه به تقاضای فزاینده برای خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور، همکاری خود را با این خانه طراحی ایتالیایی افزایش دهد و محصولات متنوعی را در این دو کلاس عرضه کند.

sem-dx38

بانگاهی به طراحی DX3 و مقایسه ظاهر و باطن آن با برادر بزرگتر، یعنی DX7، تغییرات زیادی را می‌توان مشاهده کرد که طبق ادعای شرکت این تفاوت به ۷۵ درصد می‌رسد. این خودرو که از طراحی اسپرت‌تر و جوان پسندتر بهره برده، به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژردار مجهز شده که می‌تواند قدرت را از طریق یک سیستم انتقال دستی ۵ سرعته و یا بنا به سفارش مشتری، توسط سیستم CVT منتقل کند. روی هم رفته این خودروی کراس‌اوور هم از ظاهر جذاب و هم از مشخصات فنی خوبی بهره برده و باید دید که آیا می‌تواند همچون DX7 و به لطف مزین شدن به زبان طراحی پینین‌فارینا، فروش خوبی را تجربه کند و یا اینکه در بازار بسیار رقابتی این کلاس دچار چالش خواهد شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا