مکمل بنزین
گوناگونخبر

سریع‌ترین خودروی برقی جهان معرفی شد!

چندین سال هست که خودروهای برقی جایشان را در میان خریداران باز کردند؛ یکی از آنها خودروهای تسلا هستند که حدود ۹۵ درصد قیمت بالاتری از خودروهای با سوخت فسیلی دارند. با این حال، خودروسازان جهانی سعی بر تولید خودروهای برقی با کیفیت بالا اما قیمت پایین می‌کنند که سرعتی بالا در جاده‌ها داشته باشند اما کاریی چالش‌ برانگیز ولی شدنی‌ است. کمپانی چینی خودرو برقی NextEV از برند جدید NIO دوشنبه گذشته رونمایی کرد.

nio-ep9

مدل NIO EP9 به عنوان سریع‌ترین خودرو سوپراسپرت برقی دنیا در نمایشگاهی در لندن به نمایش گذاشته شد. بنا بر کمپانی سازنده آن توان خروجی EP9 حدود ۱۳۴۱ اسب بخار هست که می‌تواند در کمتر از ۷.۱ ثانیه شتاب خود را از صفر به ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو تنها با یک بار شارژ ۴۵ دقیقه‌ایی‌ قادر به پیمایش ۴۲۶ کیلومتر هست که در میان تمام خودروهای برقی موجود در بازار بی‌همتاست.

nio-ep9-roof

بنا به گزارش Auto Express این خودرو برای استفاده عموم تولید نخواهد شد و هدف تولید آن برای شرکت در مسابقات فرمول E است که این کارخانه برآورد کرده تولید ۶ دستگاه آن هزینه‌ایی معادل ۱.۲ میلیون دلار دارد که با سرمایه گذاری مشتریان این پروژه قابل اجرا خواهد بود.

nio-ep9-side

به گفته سرپرست برند NIO امکان تولید ورژنی از این خودروی برقی برای استفاده روزمره در نظر گرفته شده که به رقابت مدل‌های تسلا خواهد رفت. اگر این کارخانه بتواند حمایت دولت چین را داشته باشد قطعا مدل S P100 تسلا را از میدان بدر خواهد کرد زیرا بازار خودروی چین تشنه خودروهای برقی با کیفیت، سریع و باتری‌های قدرتمند هست. این برند تنها با تسلا رقابت نمی‌کند بلکه باید با خودروسازان برتری همچون آئودی، جگوار، بی‌ام‌و، پورشه و شاید استون مارتین به رقابت بپردازد؛ بازار آزاد خودرو چین بسیار رقابتی است در نتیجه انتظارات از این برند جدید زیاد خواهد بود.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا