مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

نگاهی کوتاه به سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا!

خودروهای شاسی‌بلند در دنیای خودروی امروز طرفداران بسیاری پیدا کرده که یکی از دلایل آن پایین آمدن قیمت سوخت‌های فسیلی عنوان شده؛ هم چنین به نسبت دیگر تیپ‌های خودرو دارای فضای بزرگتری هستند. هر ساله مسابقات آفرود در اکثر کشورهای جهان برگزار می‌شود که طرفداران خاض خود را دارد. ما در این مطلب سعی کردیم خلاصه‌ایی از گزارش وب‌سایت Carophile سریع‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۶ را معرفی‌ کنیم.

۱) پورشه Cayenne توربو S

porsche-cayenne-turbo-s-2015-2

این شاسی‌بلند یکی از گران‌ترین خودروها است که هر کس توانایی خریداری آن را ندارد. این خودرو با موتور ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری، قدرت ۵۵۰ اسب بخار، گشتاور ۵۵۳ پوند-فوت با جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک می‌تواند در ۴.۱ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ برسد، حداکثر سرعت آن ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت با ۱۸ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر هست. قیمت این شاسی‌بلند ۱۵۸۲۹۵ دلار آمریکا هست.

۲) مرسدس بنز G63 AMG

mercedes-benz-g63-amg-brabus-b63s-700-6x6

یکی از گران‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در آمریکا دارای موتور ۸ سیلندر ۵.۵ لیتر هست که توان خروجی آن ۵۳۶ اسب بخار، گشتاور ۵۶۰ پوند-فوت با جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک هست. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۵.۳ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت هست. با مصرف سوخت ۲۰ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر قیمتی حدود ۱۳۸۰۰۰ دلار دارد.

۳) مرسدس بنز ML63 AMG

۲۰۱۲-mercedes-benz-ml63-amg

تنها با هزینه ۱۰۰ هزار دلاری می‌توانید این شاسی‌بلند را خریداری کنید، یکی از ویژگی‌های برتر این شاسی‌بلند کم صدا بودن موتور در سرعت‌های بالا هست. موتور آن ۸ سیلندر ۵.۵ لیتر، قدرت ۵۱۶ اسب بخار ، گشتاور ۵۶۰ پوند-فوت است. این خودرو با گیربکس ۷ دنده اتوماتیک می‌تواند در ۴.۷ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛ حداکثر سرعت آن ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت هست که مصرفی برابر با ۱۷ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش دارد.

۴) پورشه ماکان توربو

porsche-macan-turbo

ماکان توربو ورژن اسپرت کراس‌اوور ماکان هست که با موتور ۶ سیلندر و حجم ۵.۰ لیتری قدرت ۴۰۰ اسب بخار  و گشتاور ۴۰۶ پوند-فوت را دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۴.۲ ثانیه هست که با کمک گیربکس ۷ دنده اتوماتیک می‌تواند حداکثر سرعت ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد؛ این خودرو با مصرف سوخت ۱۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر قیمتی حدود ۷۲۵۰۰ دلار دارد.

۵) لندرور رنج‌رور اسپرت

maxresdefault

 

یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا با موتور ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری قدرتی برابر ۵۱۰ اسب بخار دارد. با مجموعه گشتاور ۵۰۲ پوند-فوت و گیربکس ۸ دنده اتوماتیک می‌تواند حداکثر سرعت ۲۶۱ کیلومتر بر ساعت و ۱۷ لیتر بنزین سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد؛ با شتاب ۰ تا ۱۰۰ در  ۵ ثانیه هزینه‌ایی حدود ۸۰۹۰۰ دلار برای خریدارش دارد.

۶) جیپ گراند Cherokee SRT

۲۰۱۴-jeep-grand-cherokee-srt

این شاسی‌بلند به قدرت زیادش با موتور ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری هم شناخته شده که قدرتی برابر ۴۷۵ اسب بخار، گشتاور  ۴۷۰ پوند-فوت، گیربکس ۸ دنده اتوماتیک و مصرف سوخت ۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن تنها ۴.۸ ثانیه هست و راننده این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند اما اول برای خرید آن ۶۵۵۹۰ دلار بایذ بپردازد.

۷) بی‌ام‌و X6 M

۲۰۱۵-bmw-x5-m-2015-bmw-x6-m-automotive-rhythms

این کارخانه آلمانی مدل‌های مختلفی از شاسی‌بلندها دارد که این مدل با موتور ۸ سیلندر و حجم ۴.۴ لیتر یکی از سریع‌ترین‌ آن‌هاست؛ با قدرت ۵۶۷ اسب بخار و گشتاور ۵۵۳ پوند-فوت  توان حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد. با گیربکس ۸ دنده اتومات می‌تواند تنها در ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد برساند. مصرف سوخت شهری آن ۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و قیمتی برابر ۹۴۰۰۰ دلار دارد.

۸)  بی‌ام‌و X5 xDrive50i

bmwx-xdri

شاسی‌بلند دیگر بی‌ام‌و  با قیمتی کمتر از مدل قبلی حدود ۷۰۱۰۰ دلار به فروش می‌رود که ویژگی‌های آن موتور ۸ سیلندر با حجم ۴.۰ لیتر، قدرت ۴۴۵ اسب بخار، گشتاور ۴۸۰ پوند-فوت و جعبه دنده اتومات ۸ سرعته می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۴.۳ ثانیه داشته باشد؛ حداکثر سرعت این شاسی‌بلند ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت با مصرف سوخت ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

۹) مرسدس بنز GL63 AMG

mercedes-benz-gl63-amg

مدل دیگر این برند آلمانی با ۸ سیلندر و حجم ۵.۵ لیتری قدرتی برابر ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ پوند-فوت دارد؛ با گیربکس ۷ دنده اتوماتیک یا دستی راننده این شاسی‌بلند می‌تواند سرعت خودرو را از ۰ به ۱۰۰ تنها در ۴.۸ ثانیه برساند و در جاده با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت براند و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲۰ لیتر مصرف سوخت داشته باشد. قیمت این خودرو در بازار جهانی حدود ۱۲۰۰۰۰ دلار است.

۱۰) آئودی SQ5

audi-sq5

این شاسی‌بلند از سری Q5 آئودی موتور ۶ سیلندر با حجم ۵.۰ لیتر و قدرت ۳۵۴ اسب بخار دارد. این خودرو دارای گیربکس ۸ دنده اتوماتیک یا دستی و مجموعه گشتاور ۳۴۷ پوند-فوت توان شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۵.۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. مصرف سوخت آن  ۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هست و قیمتی حدود ۵۴۰۰۰ دلار آمریکا دارد.

۱۱) فورد اسپرت Explorer

۲۰۱۳-ford-explorer-sport-the-2012-new-york-international-auto-show

شاسی‌بلند ۷ نفره با موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵ لیتر سوخت می‌سوزاند و قیمتی برابر ۴۳۰۰۰ دلار دارد. با قدرت ۳۶۵ اسب بخار، گشتاور ۳۵۰ پوند-فوت و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک می‌تواند در ۵.۹ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و حداکثر سرعت ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

۱۲) دوج Durango R/T Hemi

۲۰۱۴-dodge-durango-r-t

دوج با تولید این شاسی‌بلند توانست خود را در فهرست سریع‌ترین شاسی‌بلندهای جهان جای دهد. این خودرو دارای موتور ۸ سیلندر،حجم ۵.۷ لیتری و گیربکس ۸ دنده اتوماتیک توان خروجی ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ پوند-فوت را دارد که در ۶.۴ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند و حداکثر سرعتی برابر ۱۹۱ کیلومتر بر ساعت و تنها ۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش می‌سوزاند و قیمتی حدود ۴۰۲۹۰ دلار دارد.

در جدول زیر می‌توانید خلاصه ویژگی‌های ۱۲ شاسی‌بلند را با هم مقایسه کنید.

screen-shot-2016-11-26-at-20-28-55

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا