مکمل بنزین
گوناگونخبر

مزراتی Alfieri تمام برقی سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار می‌آید!

این کارخانه خودروسازی لوکس ایتالیایی اعلام کرد که خودروی اسپرت تمام برقی Alfieri را سال ۲۰۲۰ بعد از نمایش مدل ۶ سیلندر دو توربو در سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازار خواهد کرد. مزراتی در گفتگو با Autocar بیان کرد که Alfieri اولین خودروی تمام برقی در تاریخ خودروسازی ایتالیا خواهد بود که ساخته می‌شود.

maserati-alfieri-7

با وجود اینکه کانسپت اولیه این مدل با موتور ۸ سیلندر معرفی شد اما این کارخانه تصمیم گرفت که موتور را به ۶ سیلندر برای کاهش مصرف سوخت و مطابق با استانداردهای روز تغییر دهد. در واقع دو مدل تمام برقی و با سوخت بنزینی را این کارخانه تولید خواهد کرد. این خودروی کوپه فضا را برای دو سرنشین فراهم می‌کند که در نوع خود اولین مدل با طراحی کاملا متفاوت از مزراتی هست.

maserati-alfieri-concept-5

مزراتی در حال برنامه‌ریزی برای طرح‌های جدید به جای دو مدل قدیمی GranTurismo و GranCabrio بین سال‌های ۲۰۱۸ الی ۲۰۱۹ میلادی است که این طراحی‌های جدید همانند مدل‌های جدید گیبلی، کواتروپورته و لوانته خواهد بود. هر دوی این مدل‌ها استایل ۲+۲ (فضا برای چهار سرنشین) را حفظ خواهند کرد اما همانند مدل‌های جدید، ابعاد کمتر و فشرده‌تری خواهند داشت. خودروهای جدید مزراتی خروجی کمتری از گازهای آلاینده و سوخت بهینه‌تری خواهند داشت که یکی از نشانه‌های آن تغییر موتور مزراتی Alfieri از ۸ سیلندر به ۶ سیلندر دو توربو هست.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا