مکمل بنزین
گوناگونخبر

بحران پارکینگ مناسب برای خودروهای شاسی‌بلند در بریتانیا!

سرعت رشد و توسعه خودروها، بسیار بیشتر از سرعت رشد و توسعه شهرهای بزرگ است. این سرعت باعث شده که بسیاری از شهرهای بزرگ؛ پروژه‌های عمرانی خود را براساس نیازهای شهر به امکاناتی مانند حمل‌ونقل و یا جای پارک بیشتر برای خودروهای شخصی پیش ببرند. مثلا در شهری مانند لس‌آنجلس، اولویت‌های شهری بر روی ساخت پارکینگ‌های بزرگ متمرکز شده است؛ اما در سان‌فرانسیکو بیشتر به فکر استفاده از وسایل حمل‌ و‌ نقل عمومی به جای خودروهای شخصی هستند. بنابراین خریداران خودروها در سراسر جهان باید به امکانات شهر و محل سکونت خود نگاهی انداخته و خودرویی مناسب با شرایط‌شان را انتخاب کنند.

 Parking

امروزه تولید و فروش خودروهای شاسی‌بلند بسیار زیاد شده است. فروش این‌گونه خودروها در کشورهایی مانند ایالات‌متحده آمریکا به دلیل عرض بیشتر خیابان‌ها و فضاهای زیادی که برای پارکینگ‌های عمومی در نظر گرفته شده است، مشکلی به وجود نیاورده؛ اما این موضع در بریتانیا دردسرساز شده است. استاندارد فضای پارکینگ در بریتانیا ۴.۸ در ۲.۴ متر بوده که این موضوع باعث شده که خریداران خودروهایی مانند مرسدس GLS، آئودی Q7 و BMW X5 فضای مناسبی برای پارک خودروهای خود پیدا نکنند. همین موضوع امروزه مشکلات متعددی را در بریتانیا و پارکینگ‌های مختلف این کشور ایجاد کرده و در برخی از مواقع سبب بروز حوادث رانندگی شده است.

 Parking

تغییر سلیقه مردم و میل آنها به خرید خودروهای بزرگ در بریتانیا باعث شده است که آمار تصادفات داخل پاریکینگ در این کشور؛ نسبت به سال ۲۰۱۴ حدود ۳۵ درصد افزایش پیدا کند. شهرهایی مانند لندن، منچستر و پورتموث در صدر جدول مربوط به آمار حوادث رانندگی در پارکینگ‌ها هستند. متاسفانه اغلب شهرهای بریتانیا فضای کمی برای پارک خودروهای بزرگ دارند. این موضوع سبب بحث و گفتگو بین خریداران خودروهای شاسی‌بلند و مخالفان آنها در بریتانیا شده است. یکی از خریداران خودروهای شاسی‌بلند در بریتانیا از کوچک بودن فضای پارکینگ‌های این کشور گلایه کرده و خواستار تجدید نظر در مهندسی آن‌ها شده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا