مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا این ابرخودرو واقعا ۱۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است؟

تقریبا اوایل سال میلادی جاری خبر فروش یکی از خاص‌ترین ابرخودروهای تولید شده در دنیا نقل محافل خودرویی شده بود. در این برنامه فروش که در یکی از معروفترین نمایشگاه‌های خودروی آمریکا، یعنی پرستیژ ایمپورت اتفاق افتاد، آخرین نمونه موجود از مدل کوئینگزگ One:1 که در اختیار یک شخص ثروتمند و کلکسیونر خودرو بود، با قیمتی حدودا دو برابری در معرض فروش قرار گرفت. این ابرخودرو تنها در ۷ نمونه تولید شده و تمام ۶ نمونه قبلی با برچسب قیمتی ۲.۸ میلیون دلار به فروش رفته بودند اما این نمونه آخر به خاطر شرایط ایجاد شده، با قیمت ۵ میلیون دلار به فروش گذاشته شده بود. اما حالا با گذشت چندین ماه، به‌نظر می‌رسد این ابرخودروی خاص مجددا خبر ساز شده باشد.

imageshandler-ashx

اخیرا یکی دیگر از نمایشگاه‌های معروف خودروی آمریکا در شیکاگو، یعنی Auto Art، که در زمینه فروش محصولات گران قیمت و کلکسیونی فعالیت دارد در حساب اینستاگرام خود تصویری از کوئینگزگ One:1 را منتشر کرده و با درج عبارت “موقعیتی دست داده تا شما برای داشتن این خودرو انتخاب شوید” اقدام به فروش این خودرو کرده است. اما نکته بسیار عجیب و تامل برانگیز درباره آن، قیمت اعلام شده برای این خودرو است که در انتهای پست درج شده و از رقم نجومی ۱۰ میلیون دلاری حکایت می‌کند، یعنی بعد از چند ماه قیمت آن به دوبرابر رقم قبلی خودش رسیده است.

koenigsegg_1

وقتی که در فروش قبلی برای این خودرو قیمت ۵ میلیون دلاری تعیین شد، خیلی‌ها با توجه به شرایط خاص آن، این معامله را خوب و منطقی به حساب آوردند اما مسلما دیگر نمی‌توان قیمت فروش ۱۰ میلیون دلاری را منطقی دانست! اگرچه این خودروی سوئدی با فرم بدنه فوق‌العاده خاص و آیرودینامیک خود و همینطور مشخصات فنی بی‌نظیر، یک محصول تمام عیار به حساب می‌آید اما چنین قیمت گذاری اصلا توجیه‌پذیر نیست! بعد از انتشار این خبر برخی منابع معتبر برای اینکه از جزئیات بیشتری مطلع شوند با کنجکاوی بالا به بررسی موضوع پرداختند.

koenigsegg_2

در مصاحبه با مدیر پرستیژ ایمپروت مشخص شد که مالک خودروی کوئینگزگ One:1 بعد از اینکه نتوانسته آن را با قیمت مدنظر به فروش برساند، این خودرو را به زادگاهش یعنی ژنو برگردانده و درآنجا فروخته است. اما مسئله‌ای که باقی مانده، روشن نشدن علت درج چنین خبر و قیمتی در حساب اینستاگرام Auto Art بود که به‌نظر شیطنت و بزرگ‌نمایی هدف داری دنبال آن باشد. به همین دلیل با مدیر این مجموعه نیز مصاحبه‌ای انجام شد که نتیجه آن جالب است.

koenigsegg_4

درواقع این خودرو اصلا به‌طور رسمی برای فروش به این نمایشگاه ارسال نشده بلکه مدیر Auto Art درنظر داشته تا با ایجاد حاشیه برای این خودروی خاص و تحریک مالکان آن برای فروش با چنین قیمت باورنکردنی، آن‌ها را به سمت نمایشگاه خود جلب کرده و از طریق فروش آن، سود خوبی به جیب بزند. یعنی میزان تاثیرگذاری صفحات اجتماعی به حدی رسیده که برخی برای پیاده‌کردن برنامه‌های سودجویانه خود به سادگی از آنها سوء استفاده می‌کنند. بنابراین بهتر است به تمام مواردی که در این صفحات اجتماعی دیده می‌شود، به سادگی اعتماد نکرد. البته بعد از کنجکاوی خبرنگاران در این زمینه، این پیام از صفحه اختصاصی نمایشگاه حذف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا