مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاهزاده سعودی: زنان باید حق رانندگی داشته باشند!

شاهزاده الولید بن طلال، یکی از شاهزاده‌های مشهور عربستان سعودی اعلام طرفداری از رانندگی زنان کشورش کرده و گفته باید زنان اجازه رانندگی داشته باشند. عربستان سعودی تنها کشوری در جهان هست که اجازه رانندگی به زنان را در کشورش نمی‌دهد اما از هفته گذشته شاهزاده الولید بن طلال در توییتر خود که ۵.۴ میلیون نفر فالوئر دارد اعلام کرد زمان آن رسیده که زنان حق رانندگی داشته باشند.

screen-shot-2016-12-03-at-20-04-58

زمان کوتاهی بعد از این توییت، دفتر شاهزاده سعودی بیانیه‌ایی درباره اینکه چرا زنان باید حق رانندگی در این کشور را داشته باشند را در ۴ صفحه منتشر کرد. در این بیانیه الولید گفته اجازه ندادن به زنان برای رانندگی که حق مسلم هر فرد در دنیای امروز است همانند نداشتن هویت یا شناسنامه فردی یا حق تحصیل است. در این بیانیه از اهمیت رانندگی زنان برای پیشرفت اقتصادی و روابط اجتماعی به میان آورده و گفته شده که وابسته بودن به رانندگان خارجی یا تاکسی سوار شدن باعث هزینه اضافی بر روی دوش خانوارهای این کشور هست.

acmdx_8765a

خبرگزاری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که میلیاردها دلار هر ساله از اقتصاد عربستان سعودی یه رانندگان خارجی تعلق می‌گیرد. با وجود اینکه شاهزاده الولید جایگاه سیاسی در این کشور ندارد اما نفوذ بالایی در روابط ملی و بین‌المللی این کشور دارد که شاید کورسوی امیدی برای زنان سعودی را روشن کند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا