مکمل بنزین
گوناگونخبر

مالیات ۱۰ درصدی خودروهای لوکس در چین!

وزارت امور اقتصاد و دارایی چین از امروز خریداران خودروهای با قیمت بالاتر از ۱.۳ میلیون یوان ( معادل ۱۸۹ هزار دلار) یا بیشتر باید ۱۰ درصد مالیات بپردازند. این تصمیم برای خودروهای سوپر لوکس مانند فراری GT4Lusso، بنتلی بنتیگا یا استون مارتین DB9 گرفته شده با هدف کاهش مصرف سوخت فسیلی و ذخیره انرژی منعقد شده‌است. بنا به گزارش Autonews دولت چین با قرار دادن مالیات ۱۰ درصدی برای خودروهای لوکس سرمایه‌ و پول را در کشور توزیع می‌کند.

china-10-tax-powerful-cars-2

چویی دانگشو در گفتگو با خبرگزاری مذکور گفت: افزایش مالیات نشان‌ دهنده رویه دولت برای حمایت از صرفه‌جویی است و افزایش مالیات برای خودروهای لوکس ممکن است کمکی به کم کردن مالیات خودروهای سایز کوچک می‌شود که منطبق با سیاست‌های دولت برای کنترل بهتر استفاده از سوخت‌های فسیلی است. برخی از کارشناسان و خودروسازان اظهار کردند مالیات بیشتر تنها اثر محدودی بر روی خریداران خودروهای لوکس دارد و برندهایی همچون مرسدس بنز، آئودی و بی‌ام‌و همچنان بازار خودروی چین را در دست دارند و مالیات بیشتر مردمان پولدار را از خرید خودروهای لوکس منصرف نخواهد کرد.

china-10-tax-powerful-cars-5

نماینده بی‌ام‌و در چین معتقد است که این تصمیم جدید دولت چین در تجارت اصلی آنها اثری نخواهد داشت و تا زمان اجرایی شدن آن کارشناسان بی‌ام‌و استراتژی جدیدی را در پیش رو خواهند گرفت. هم‌چنین وی اعلام کرد تنها درصد پایینی از خودروهای بی‌ام‌و در چین قیمتی بالاتر از ۱۸۹ هزار دلار دارند و برای خودروسازی آئودی تنها ۱ درصد از محصولاتش قیمتی بالاتر از ۱۸۹ هزار دلار دارد که اثر چندانی روی این کارخانه آلمانی ندارد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا