Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تصاویر جاسوسان خبر از BMW M5 جدید می‌دهند

سدان‌های سری۵ BMW همواره یکی از محبوب‌ترین خودروهای این کمپانی به شمار می‌رفته و BMW برای ادامه دادن به این رویه، در حال آماده‌سازی نسل جدید این خودرو است که به احتمال زیاد تا سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. قدرتمندترین و جذاب‌ترین خودروهای BMW همواره با کیت M عرضه می‌شوند و ما باید شاهد M5 در کنار مدل پایه خودرو باشیم.

گرچه قبلا سری‌۵ توسط دوربین جاسوسان خودرویی شکار شده بود اما تصاویر جدیدی منتشر شده‌ است که خبر از M5 جدید می‌دهند. البته این تصاویر به دلیل وجود کاور سراسری مخصوص، اطلاعات خاصی به ما نمی‌دهد اما هرچه که باشد می‌توانیم به بعضی از ویژگی‌های نسخه M پی ببریم. چرخ‌های به کاررفته در ماشین مورد تست از نوع با کیفیتی نبوده و دیسک‌های ترمز از نوع حفره‌دار (cross-drilled) است. چراغ اصلی خودرو نیز از مکانشان خارج شده‌اند و تنها جای‌ آن‌ها قابل رویت هستند.

bmw-m5-spy-12-side

کیت بدنه‌ی M شامل تغییراتی ازجمله ورودی هوای بزرگتر در جلو و چهار اگزوز جذاب در انتها می‌شود و باوجود کاورها تغییرات دیگری قابل‌ مشاهده نیست.

یقینا مهم‌ترین تغییرات مربوط به زیرکاپوت خواهد بود. شایعات حاکی از آن هستند که از یک موتور V8 با حجم ۴.۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۴۲۳ کیلووات (۵۶۷ اسب بخار) و گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر در این ماشین استفاده خواهد شد. قدرت تولیدی توسط موتور مذکور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که در این بین یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. اگر سیستم چهار چرخ‌ متحرک در این ماشین به‌کار گرفته می‌شد، جذابیت خودرو چند برابر می‌شد. البته هنوز می‌توان امیدوار بود؛ چرا که در سال جاری میلادی آقای Carsten Pries، رئیس بخش M، در مصاحبه‌ای اذعان داشت که وجود سیستم تمام چرخ متحرک برای ماشین‌هایی با کیت M، با شرط اینکه مهندسان بتوانند افزایش وزن را کنترل کنند، درآینده ممکن خواهد بود.

bmw-m5-spy-13-rear

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سیستم AWD، جلوگیری از لغزش خودرو در مسیرهای لغزنده است. البته یک BMW M با سیستم چهارچرخ متحرک می‌تواند به رقابت با مدل‌های AMG مرسدس‌بنز و یا RS آئودی وارد شود و عرصه را بر رقبا تنگ‌تر کند.

همانند سری۷ جدید قرار است که سری۵ جدید نیز با استفاده از پلتفرم سبک‌وزن 35up ساخته شود که در این‌صورت جرم خودرو حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از رقبا خواهد بود و می‌تواند نقش زیادی در شتابگیری خودرو ایفا کند.

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.