مکمل بنزین
گوناگونخبر

فولکس ‌واگن اطلس، SUV هفت نفره رونمایی شد!

فولکس ‌واگن برای نخستین بار از خودروی SUV هفت نفره‌ اطلس رونمایی کرد.

با چرخان همراه باشید.

چندی پیش خبرهایی مبنی بر ساخت کراس‌اووری هفت‌نفره‌ توسط فولکس‌واگن منتشر ‌شد. قرار بود که فولکس ‌واگن به جهت تلفظ راحت‌تر، نام این کراس‌اوور ‌را به اطلس تغییر‌دهد. حالا فولکس ‌واگن رسما کراس‌اوور هفت‌نفره اطلس خود را رونمایی کرده است و اولین نمایش رسمی آن‌ هم در نمایشگاه لس‌آنجلس خواهد بود.

این کراس اوور فول سایز در شهر چاتانوگا واقع در ایالت تنسی و در کنار مدل آمریکایی پاسات به تولید خواهد رسید. فولکس واگن مبلغ ۹۰۰ میلیون یورو را برای تولید مدل اطلس سرمایه‌گذاری کرده است. این خودرو سال‌ها قبل به صورت یک خودروی مفهومی به نام کراس بلو به نمایش در‌آمده بود.

گلگیرهای پف کرده و جلوپنجره‌ بزرگ احاطه شده توسط چراغ‌های LED نمایی بسیار آمریکایی از فولکس واگن اطلس را به‌وجود آورده است. خط شانه و طراحی پنجره‌ عقب نیز نمای خودرو را بیش از پیش نمایان و متمایز از دیگر خودروها کرده است.

اطلس

برای این کراس‌اوور فول سایز دو پیشرانه متفاوت ارائه شده است. موتور اول یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و دیگری یک نمونه ۳.۶ لیتری شش سیلندر با ۲۸۰ اسب بخار قدرت است. نیروی هر دو موتور از طریق یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. موتور چهار سیلندر فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما برای موتور شش سیلندر می‌توان سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion  فولکس ‌واگن را سفارش داد.

با توجه به اینکه اطلس در کلاس SUVهای سه ردیفه قرار دارد یقینا فضای داخلی آن بسیار مهم است. فولکس ‌واگن می‌گوید این خودرو فضای کافی برای هفت بزرگ‌سال و بارهای آن‌ها را دارد. نمایندگی فولکس واگن در استرالیا به دنبال وارد کردن این مدل به بازار این کشور است اما با توجه به اینکه اطلس برای بازار آمریکا ساخته خواهد شد بعید به نظر می‌رسد که نمایندگی استرالیا موفق به انجام خواسته‌ خود شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا