مکمل بنزین
گوناگونخبر

آزمایش وسایل نقلیه خودران فورد سال آینده میلادی در اروپا!

سال آینده میلادی فورد به طور آزمایشی خودروهای هیبریدی فیوژن خودران خود را به جاده‌های اروپا می‌آورد. هدف از این آزمایش کامل کردن مرحله چهارم از آزمایشات وسایل نقلیه خودران SEA است. انجمن مهندسین خودران ۶ مرحله ( از ۰ تا ۵) را برای دادن گواهی به خودروسازان برای ورود خودروهایشان به خیابان‌ها را تعریف کرده‌اند. در مراحل ۰ الی ۳ وسایل‌نقلیه خودران توسط راننده هدایت می‌شود، مراحل ۴ و ۵ راننده دخالتی در رانندگی و هدایت خودرو ندارد.

ford-aut-5

توماس لوکازویک (مدیر وسایل نقلیه خودران در اروپا) در مصاحبه با Autocar گفت: برنامه‌ریزی‌های ما برای آزمایشات در اروپا در سال آینده میلادی به سرانجام خواهد رسید و خودروهای ما در سال ۲۰۲۱ در خدمت سرویس‌های اوبر و دیگر شرکت‌های همانند آن در آمریکا قرار خواهد گرفت؛ یکی از دلایل اهمیت این آزمایشات در اروپا قوانین مختلف رانندگی در کشورهای اروپایی است که دارای علائم مختلف راهنمایی و رانندگی هستند و اغلب خیابان‌های اروپا لاینی را به دوچرخه‌سواران اختصاص داده‌اند.

ford-aut-2

فورد سال جاری میلادی آزمایشات خود را در سه ایالت کالیفرنیا، آریزونا و میشیگان انجام داده و تصمیم دارد با گسترش محدود آزمایشی در این سه ایالت مذکور تست‌هایی را دوباره سال آینده انجام دهد. این برند آمریکایی از تمام تکنولوژی‌های خود در این آزمایش استفاده خواهد کرد و به طور قطع وسایل نقلیه خودران فورد در خیابان‌های آمریکا سال ۲۰۲۱ میلادی دیده خواهدشد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا