مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر مخفی از شاسی بلند جمع و جور چانگان CS55 و یک مسئله جالب!

به‌تازگی تصاویر مخفیانه‌ای از مراحل رانندگی آزمایشی محصول جدید کمپانی چانگان موتورز چین بدست رسیده که نشان می‌دهد این خودرو در مراحل نهایی برای ورود به بازار است. این محصول جدید که در کلاس شاسی بلند جمع و جور تولید خواهد شد، چانگان CS55 نام دارد و در اوایل ۲۰۱۷ میلادی به خیابان‌های چین می‌آید. اما در منابع خبری چین که این موضوع را منعکس کرده‌اند به یک مسئله جالب و درعین حال عجیب اشاره شده است.

changan-c55-5-660x447

تقریبا یک هفته پیش یکی از شرکت‌های خودروساز نوپای چینی تحت عنوان Bisu، مدل جدیدی با نام T3 را در کلاس شاسی بلند کوچک روانه بازار چین کرد. این گروه خودروسازی با هدف تولید خودروهای بسیار ارزان قیمت و با هدف قرار دادن جوانان، فعالیت خودش را شروع کرده است. اما چیزی که باعث تعجب شده اینکه T3 از لحاظ طراحی بسیار شبیه به چانگان CS55 است که هنوز وارد میدان نشده!

changan-c55-1a-660x396

بعد از اینکه تحقیقاتی در این زمینه انجام شد مشخص گردید که شرکت Bisu از چندین ماه قبل با پرداخت مبالغ قابل توجهی توانسته برخی از کارمندان بخش طراحی را در شرکت‌هایی همچون چانگان و لیفان به سمت خودش جلب کند و بدین ترتیب اسناد و مدارک طراحی چندین خودروی جدید را بدست آورد. بنابراین این شرکت با پیش دستی سریعا مدل T3 را تولید و قبل از CS55 وارد بازار کرد تا ذهن همگان را به سمت کپی برداری چانگان از این محصول منحرف کند! اگر به طراحی این دو خودرو توجه کنید حتما به موارد بسیار واضحی برخواهید خورد.

اوج کپی برداری را می‌توان در ستون آخر و همینطور امتداد انتهایی سقف این دو خوردو مشاهده کرد که کاملا شبیه هم هستند. البته در ابعاد بدنه، سایز چرخ‌ها، ارتفاع از سطح زمین و استایل کلی شباهت‌های بسیار زیادی بین این دو وجود دارند. خیلی‌ها چانگان را به خاطر کپی برداری از خودروی معرف رنجروور دیسکاوری متهم می‌کنند ولی در این میان شرکت دیگری پیدا شده که سوژه طراحی خود را از چانگان به سرقت برده است! درکشور چین موارد متعددی از کپی برداری شرکت‌های داخلی در زمینه اتوبوس، ون و کامیون مشاهده شده اما این تقریبا اولین بار است که در حوزه خودروهای سواری چنین چیزی رخ می‌دهد.

changan-c55-4-660x420

شاید از این به بعد شاهد حضور شرکت‌های جدیدی باشیم که به جای سرمایه‌گذاری جدی در تولید محصولات جدید، به دنبال پیشنهادهای پولی وسوسه انگیز به کارکنان سایر برندها باشند و تجارب بالا را یک شبه کسب کنند! هنوز عکس‌العملی از سوی چانگان صورت نگرفته و معلوم نیست در کشوری که مهد کپی برداری محسوب می‌شود، آیا امکان متهم کردن رسمی و پرداخت جریمه به خاطر سرقت در طراحی وجود دارد یا نه؟

changan-c55-3-660x387

چانگان CS55 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودار با خروجی ۱۵۶ اسب بخاری مجهز شده و قیمت پایه آن ۸۵ هزار یوآن (۱۳ هزار دلار) تعین شده است. این درحالیست که  Bisu T3 در زمینه پیشرانه کمی مستقل‌تر ظاهر شده و از یک نمونه ۱.۳ لیتری توربودار با خروجی ۱۳۲ اسب بخار استفاده کرده و قیمت پایه آن حدودا ۱۰ هزار یوآن (۱۵۰۰ دلار) از چانگان CS55 ارزانتر تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا